Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5681 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 12:30

når jeg blir stor.. skal jeg ha en slik sommerbil. Men halvdører gjør jobben det også
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5682 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 12:44

QUOTE(ShuDuck @ 20 Jan 2010, 12:30) <{POST_SNAPBACK}>
når jeg blir stor.. skal jeg ha en slik sommerbil. Men halvdører gjør jobben det også


Ikke like pent med halvdører på en highroof..... eller??? rolleyes2.gif
Fis en bris...

#5683 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 13:14

tja, har noen prøvd?
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5684 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 18:26

QUOTE(ShuDuck @ 20 Jan 2010, 13:14) <{POST_SNAPBACK}>
tja, har noen prøvd?


Jeg har hatt litt ymse cab av både det ene og det andre slaget. Skal en ha en åpen bil i Norge bøær en ha et trekk over hodet sånn at en tåler litt regn. For du kan banne på at om du er ute og kjører eller har gått fra bilen parkert så begynner det å regne.

Det å kjøre med frontruta nede er rett og slett ubehagelig synes jeg. Drita ekkelt.

Men å ha flere biler slik at en kan ha en cab eller to stående og bruke dem på fine soldager det er ypperlig. Planen er en SJ cab og en LJ cab pluss en LJ tintop, da er det dekket opp.

#5685 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 21:39

Eg og kona hadde ei tid en SJ cab, en SJ highroof og en S10 blazer.. dette var før vi fikk unger så no har vi berre to bilar..

Meiner bestemnt at den siste sommeren eg hadde SJ cab'en sto den uten kalesje frå rundt påske til slutten av august. sto sjølsagt i garasja i perioder, og eg hadde bikinitop, men det var supert ja..
hehe husker en nabo som satt på og klarte å få fingeren borti dekket når han sløvt lot hansda henge utover kanten bak.. brannsår smile.gif

Shu: det blir nok neppe prøvd med halvdører på highroofen min..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5686 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 22:10

Det var mye WIN i den snutten, Vidar. S***n for en kul dress! Tenk å stille på fest med den, kombinert med noen SVÆRE pilotbriller!
Gammel hikkas bomme hadde og vært kult å hatt. Kjente jeg ble litt glad. Litt lykkefølelse rett og slett!

Når en begynner med de snuttene som ligger på related kan en sitte en hel kveld. Har lenge hatt sansen for denne!

Edited by JarleA, 20 January 2010 - 22:14.

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5687 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 22:16

Denne må vel kunne få opp pulsen til Vidar?
http://www.youtube.c...feature=related
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5688 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 22:34

kjerringa har en 410 cab som skal på veien så vi klarer oss, men har ikke savnet cab så lenge jeg har hatt halvdørene. Og med det ustabile været så har jeg klart noen overdeler i stoff. Lurer på å teste de på pickupen

@arnf: kvifor ikkje?


Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5689 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 00:25

QUOTE(yakuza @ 20 Jan 2010, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Shu: det blir nok neppe prøvd med halvdører på highroofen min..


Jeg skal ha halvdører laget av rør på highroofen min, men samtidig skal jeg bygge den om til tintop. Det jeg har lyst til er å senke taket 5 cm under det som er vanlig for tintop. Tror det kunne blitt grisetøft.

#5690 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 00:52

QUOTE(ShuDuck @ 20 Jan 2010, 22:34) <{POST_SNAPBACK}>
@arnf: kvifor ikkje?

tja.. får no sett meir av skogen og hjula i terrenget, men har splitter nye fine hengsler frå Raj.. smile.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5691 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 00:54

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Jan 2010, 00:25) <{POST_SNAPBACK}>
Det jeg har lyst til er å senke taket 5 cm under det som er vanlig for tintop. Tror det kunne blitt grisetøft.

Hadde vore kult ja, men kva med berre 3cm? 10% taksenk er vanligvis finast utan at eg skal påstå det er en fast formel. då ser en at det er noko, men det er ikkje så tydelig liksom tongue.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5692 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 09:44

Ingen som vill bytte en cab med min highroof? wink.gif (410 Highroof) Eller kanskje en til salgs?

Stian

Edited by Annnte, 21 January 2010 - 10:27.

Fis en bris...

#5693 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 12:06

QUOTE(yakuza @ 21 Jan 2010, 00:54) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde vore kult ja, men kva med berre 3cm? 10% taksenk er vanligvis finast utan at eg skal påstå det er en fast formel. då ser en at det er noko, men det er ikkje så tydelig liksom tongue.gif


Kanskje 3 cm er det rette. Jeg har tenkt en del på det og 5 cm er mye, på den andre siden var jeg usikker på om 3 cm vil gjøre noen effektiv forskjell. ûberviktig at en ikke tar så mye at en får taket tredd ned i hodet.

En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?

Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.

#5694 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 12:11

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Jan 2010, 12:06) <{POST_SNAPBACK}>
Kanskje 3 cm er det rette. Jeg har tenkt en del på det og 5 cm er mye, på den andre siden var jeg usikker på om 3 cm vil gjøre noen effektiv forskjell. ûberviktig at en ikke tar så mye at en får taket tredd ned i hodet.

En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?

Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.


hehe ja eg har leika vidare med tanken og tenker på korleis det hadde vore å taksenke en cab dei samme 3cm..
Det er no "enkelt" å kutte ned litt av targa, frontrute, dørrammer og flytte kalesjeknappane ditto ned på sida av balja.. hmm..

Eg treng på ingen måte noko meir arbeid då men...

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5695 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 12:28

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Jan 2010, 12:06) <{POST_SNAPBACK}>
Kanskje 3 cm er det rette. Jeg har tenkt en del på det og 5 cm er mye, på den andre siden var jeg usikker på om 3 cm vil gjøre noen effektiv forskjell. ûberviktig at en ikke tar så mye at en får taket tredd ned i hodet.

En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?

Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.


Hvordan gjør man det sånn reint praktisk? Hva skjer med bæring bl.a? Tenker du å bruke orginaltaket - inkl.takvinduene, eller legger du på nytt tak?
Fis en bris...

#5696 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 18:08

QUOTE(Annnte @ 21 Jan 2010, 12:28) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan gjør man det sånn reint praktisk? Hva skjer med bæring bl.a? Tenker du å bruke orginaltaket - inkl.takvinduene, eller legger du på nytt tak?


jeg kapper vekk det originale taket litt nedenfor øvre vinduskant og sveiser på nytt tak. Skal bruke et tintop jeg har liggende som er kappet litt nede på stolpene.

#5697 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 18:59

det kan bli bøst cool.gif skulle hatt den svart matt og malt whitesides på et sett med super swamper TSL. Har noen slike planer, om en crawler/rod. Det er allerede noen få og de er utrolig kule

Edited by ShuDuck, 21 January 2010 - 19:01.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5698 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 19:03

Hvis BT regner ut fra totalhøyden på bilen som står i vognkortet??? Hvis jeg da kutter ned bilen min til det målet, da blir jo karossen min lavere enn et formel 1 karroseri. cool.gif og da blir den jo i utgangspunket lovelig biggrin.gif

#5699 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 23:06

QUOTE(ShuDuck @ 21 Jan 2010, 18:59) <{POST_SNAPBACK}>
det kan bli bøst cool.gif skulle hatt den svart matt og malt whitesides på et sett med super swamper TSL. Har noen slike planer, om en crawler/rod. Det er allerede noen få og de er utrolig kule


Hadde en ide om å male en Sisu svart matt en gang i tiden. Fikk tilbud omåkjøpe en billig av finnene en gang men, selvsagt fikk jeg ikke lov til å ta den inn i Norge. Privatpersoner har ikke lov til å eie militære panserkjøretøy. Sånt tull.

800px_Sisu_XA_180_IFOR.jpg

Vi tok en sånn en og kjørte inn til Oslo en gang, men da kom politiet og nektet oss å kjøre rundt i Oslo sentrum med den. Forklaringen min om at vi skulle trene holdt ikke og ikke hadde jeg nok stjerner til å imponere politiet heller så vi ble geleidet ut på E6 og måtte dra tilbake til leiren. Men hadde jeg ikke hat såpass med stjerner hadde det nok fått konsekvenser.

Men tenk deg en matt svart Sisu hvor alt på taket er tatt vekk. 6x6x4 drift på alle tre akslinger og styring på de to fremste.





#5700 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 January 2010 - 23:10

QUOTE(Svein54 @ 21 Jan 2010, 19:03) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis BT regner ut fra totalhøyden på bilen som står i vognkortet??? Hvis jeg da kutter ned bilen min til det målet, da blir jo karossen min lavere enn et formel 1 karroseri. cool.gif og da blir den jo i utgangspunket lovelig biggrin.gif


I papirene på LJ feks så står kun høyde på bilen oppgitt og den er ikke godkjent første gangen på grunnlag av typegodkjenning, men er forvaltningsgodkjent ved visning til BT. Den er bla godkjent med 7" brede felger.

Ikke i helv kan de påvise at den har fått andre fjærer eller dekk siden den ble vist første gangen.