SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#5681
Posted 20 January 2010 - 12:30
#5682
Posted 20 January 2010 - 12:44
Ikke like pent med halvdører på en highroof..... eller???
#5683
Posted 20 January 2010 - 13:14
#5684
Posted 20 January 2010 - 18:26
Jeg har hatt litt ymse cab av både det ene og det andre slaget. Skal en ha en åpen bil i Norge bøær en ha et trekk over hodet sånn at en tåler litt regn. For du kan banne på at om du er ute og kjører eller har gått fra bilen parkert så begynner det å regne.
Det å kjøre med frontruta nede er rett og slett ubehagelig synes jeg. Drita ekkelt.
Men å ha flere biler slik at en kan ha en cab eller to stående og bruke dem på fine soldager det er ypperlig. Planen er en SJ cab og en LJ cab pluss en LJ tintop, da er det dekket opp.
#5685
Posted 20 January 2010 - 21:39
Meiner bestemnt at den siste sommeren eg hadde SJ cab'en sto den uten kalesje frå rundt påske til slutten av august. sto sjølsagt i garasja i perioder, og eg hadde bikinitop, men det var supert ja..
hehe husker en nabo som satt på og klarte å få fingeren borti dekket når han sløvt lot hansda henge utover kanten bak.. brannsår
Shu: det blir nok neppe prøvd med halvdører på highroofen min..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5686
Posted 20 January 2010 - 22:10
Gammel hikkas bomme hadde og vært kult å hatt. Kjente jeg ble litt glad. Litt lykkefølelse rett og slett!
Når en begynner med de snuttene som ligger på related kan en sitte en hel kveld. Har lenge hatt sansen for denne!
Edited by JarleA, 20 January 2010 - 22:14.
#5687
Posted 20 January 2010 - 22:16
#5688
Posted 20 January 2010 - 22:34
@arnf: kvifor ikkje?
#5689
Posted 21 January 2010 - 00:25
Jeg skal ha halvdører laget av rør på highroofen min, men samtidig skal jeg bygge den om til tintop. Det jeg har lyst til er å senke taket 5 cm under det som er vanlig for tintop. Tror det kunne blitt grisetøft.
#5690
Posted 21 January 2010 - 00:52
tja.. får no sett meir av skogen og hjula i terrenget, men har splitter nye fine hengsler frå Raj..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5691
Posted 21 January 2010 - 00:54
Hadde vore kult ja, men kva med berre 3cm? 10% taksenk er vanligvis finast utan at eg skal påstå det er en fast formel. då ser en at det er noko, men det er ikkje så tydelig liksom
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5692
Posted 21 January 2010 - 09:44
Stian
Edited by Annnte, 21 January 2010 - 10:27.
#5693
Posted 21 January 2010 - 12:06
Kanskje 3 cm er det rette. Jeg har tenkt en del på det og 5 cm er mye, på den andre siden var jeg usikker på om 3 cm vil gjøre noen effektiv forskjell. ûberviktig at en ikke tar så mye at en får taket tredd ned i hodet.
En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?
Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.
#5694
Posted 21 January 2010 - 12:11
En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?
Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.
hehe ja eg har leika vidare med tanken og tenker på korleis det hadde vore å taksenke en cab dei samme 3cm..
Det er no "enkelt" å kutte ned litt av targa, frontrute, dørrammer og flytte kalesjeknappane ditto ned på sida av balja.. hmm..
Eg treng på ingen måte noko meir arbeid då men...
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5695
Posted 21 January 2010 - 12:28
En annen ting er at BT har totalhøyden på bilen men ikke bakkeklaring så om en senker taket kan en heve bilen. Det blir fryktelig vanskelig for BT å måle seg frem til hva som er gjort uten å sammenligne med en annen bil, og hvordan skal de da vite at den ikke er endret?
Kanskje 3 cm er tingen. Tror det blir stilig med litt senket tak i alle fall.
Hvordan gjør man det sånn reint praktisk? Hva skjer med bæring bl.a? Tenker du å bruke orginaltaket - inkl.takvinduene, eller legger du på nytt tak?
#5696
Posted 21 January 2010 - 18:08
jeg kapper vekk det originale taket litt nedenfor øvre vinduskant og sveiser på nytt tak. Skal bruke et tintop jeg har liggende som er kappet litt nede på stolpene.
#5697
Posted 21 January 2010 - 18:59
Edited by ShuDuck, 21 January 2010 - 19:01.
#5698
Posted 21 January 2010 - 19:03
#5699
Posted 21 January 2010 - 23:06
Hadde en ide om å male en Sisu svart matt en gang i tiden. Fikk tilbud omåkjøpe en billig av finnene en gang men, selvsagt fikk jeg ikke lov til å ta den inn i Norge. Privatpersoner har ikke lov til å eie militære panserkjøretøy. Sånt tull.
Vi tok en sånn en og kjørte inn til Oslo en gang, men da kom politiet og nektet oss å kjøre rundt i Oslo sentrum med den. Forklaringen min om at vi skulle trene holdt ikke og ikke hadde jeg nok stjerner til å imponere politiet heller så vi ble geleidet ut på E6 og måtte dra tilbake til leiren. Men hadde jeg ikke hat såpass med stjerner hadde det nok fått konsekvenser.
Men tenk deg en matt svart Sisu hvor alt på taket er tatt vekk. 6x6x4 drift på alle tre akslinger og styring på de to fremste.
#5700
Posted 21 January 2010 - 23:10
I papirene på LJ feks så står kun høyde på bilen oppgitt og den er ikke godkjent første gangen på grunnlag av typegodkjenning, men er forvaltningsgodkjent ved visning til BT. Den er bla godkjent med 7" brede felger.
Ikke i helv kan de påvise at den har fått andre fjærer eller dekk siden den ble vist første gangen.