SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#5881
Posted 20 April 2010 - 20:55
#5882
Posted 20 April 2010 - 21:58
Jeg kjøper av deg den overhalte kassa, så kan jeg montere den på motoren før jeg løfter den inn.
Vil du brukt 1600 eller 1300 starteren? Siden jeg bruker 1300 svinghjul så blir det vel 1300 starteren som passer best?
Nå må jeg finne frem koblingsskjema for ECU igjen...og lage koblingsskjema. Får gjøre det litt mere nøye denne gangen og tegne opp skikkelig skjema.
Får begynne med å skifte oljepumpe, vannpumpe, registerreim og strammehjul på motoren i morgen.
Og finne frem delene fra skuffer og skap, boder og garasjer. ;-)
#5883
Posted 20 April 2010 - 22:48
#5884
Posted 20 April 2010 - 23:27
Vil du brukt 1600 eller 1300 starteren? Siden jeg bruker 1300 svinghjul så blir det vel 1300 starteren som passer best?
Nå må jeg finne frem koblingsskjema for ECU igjen...og lage koblingsskjema. Får gjøre det litt mere nøye denne gangen og tegne opp skikkelig skjema.
Får begynne med å skifte oljepumpe, vannpumpe, registerreim og strammehjul på motoren i morgen.
Og finne frem delene fra skuffer og skap, boder og garasjer. ;-)
1,6 starter må du ha.
#5885
Posted 20 April 2010 - 23:30
Etter å ha vært på besøk hos deg på søndag Roar, så skjønner jeg hvorfor du skal ha 1,6 motor.
Det eneste man ser når man kjører gjennom sentrum er svarte striper etter børning
#5886
Posted 20 April 2010 - 23:39
#5887
Posted 20 April 2010 - 23:51
Det eneste man ser når man kjører gjennom sentrum er svarte striper etter børning
Ja, jeg må jo legge lengre striper enn de gutta der, så nå blir det 1,6 liter og sperre Og om ikke det blir nok, så blir det turbo på den motoren!
#5888
Posted 21 April 2010 - 07:06
Å akslingene dine har det bra?
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#5889
Posted 21 April 2010 - 07:28
Passer Balenostarter? eller må en ha Vitara? eller er dei like?
Har en baleno 1.3 starter, den er liten og nett..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5890
Posted 21 April 2010 - 08:30
Jeg har noen små tanker angående turbo. Når det jeg setter i gang nå er ferdig og bilen er vist hos BT så har jeg en nett liten Garret T15 liggende. Den lader umiddelbart på en G16B 16V motor. Uten presse motoren kan jeg justere den til rundt 130-140 HK og det holder på en SJ egentlig.
Hvor lang stipe du kan legge er det lett å påvirke. Bygg om bremsene slik at du kan koble vekk bakhjulene, sperre bak, lett pick-up, litt billige dekk med godt med luft i. Da kan du bare dra løs begge bakhjula og så styrer du lengden på de sorte stripene med hvor lenge du gidder file på bremsen.
2-3-4-5-6-7 hundre meter. Til slutt smeller dekkene da. Dette er slik jeg spant ut siste rest av bakhjulet på mc og det er kjipt når en holder på for lenge slik at dekket smeller. :-)
#5891
Posted 21 April 2010 - 08:33
Har de virkelig laget så mange forskjellige startere til samme blokk. Det er merkelig.
Men suki kunne lært en del av Mazda. Opplegget i J20A motoren til Svein virket utrolig mye mer gjennomført enn i G13/16 motorene til Suki.
#5892
Posted 21 April 2010 - 10:12
"Lille Grønne" godkjent med OME og 2" BL.
Edited by Harald Th, 21 April 2010 - 10:12.
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#5893
Posted 21 April 2010 - 12:12
Eu eller innskreve i vognkort?
Skal eg forresten sende klubbladet i retur til deg, og/eller vil du ha tilsendt klubbmerker?
trenger adressa di. arnfinn(a)melkebart.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5894
Posted 21 April 2010 - 12:13
Nja..
Når eg tenker meg om så var dei vel egentlig like. og passa ikkje på 1300 svinghjul/girkasse så eg sendte dei muligens tilbake til høggeren saman med AC og anna påhengt han ville ha betalt for i tilegg til motoren.. huff glømsk..
Edited by yakuza, 21 April 2010 - 12:16.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5895
Posted 21 April 2010 - 17:06
Hvor lang stipe du kan legge er det lett å påvirke. Bygg om bremsene slik at du kan koble vekk bakhjulene, sperre bak, lett pick-up, litt billige dekk med godt med luft i. Da kan du bare dra løs begge bakhjula og så styrer du lengden på de sorte stripene med hvor lenge du gidder file på bremsen.
2-3-4-5-6-7 hundre meter. Til slutt smeller dekkene da. Dette er slik jeg spant ut siste rest av bakhjulet på mc og det er kjipt når en holder på for lenge slik at dekket smeller. :-)
Si i fra da Gunnar, så setter vi bort jobben med å lage headers/grenrør til turbo. Jo fler som vil ha jo billigere blir det. Garret T5, er det den VAG bruker på turbo dieselen?
#5896
Posted 21 April 2010 - 19:47
Eu eller innskreve i vognkort?
Skal eg forresten sende klubbladet i retur til deg, og/eller vil du ha tilsendt klubbmerker?
trenger adressa di. arnfinn(a)melkebart.com
Godkjent og nytt vognkort kommer i posten.
Klubbladet kan du beholde, men du kan sende et klubbmerke til meg.
Harald Thoresen
Stærvegen 41
9015 Tromsø
får ikke sendt deg Pm
Edited by Harald Th, 21 April 2010 - 19:52.
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#5897
Posted 21 April 2010 - 23:35
får ikke sendt deg Pm
Supert med godkjenning, ikkje mange som har bodylift og OME godkjent samtidig.
Har slått av PM sidan epostknappen er rett under PM knappen og eg syns det er teit med to system.
Kom en epost kvar gong nokon sendte meg PM likavel, men eg kunne ikkje svare på den uten å logge meg på her.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5899
Posted 22 April 2010 - 13:17
sjekk denne: http://www.regjering....html?id=600858
Woohoo!!!
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#5900
Posted 22 April 2010 - 16:00
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt