Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5861 MOE413

MOE413

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 17 April 2010 - 08:28

QUOTE(Øyvind Dotsetsveen @ 17 Apr 2010, 00:59) <{POST_SNAPBACK}>
Beste salgs annonsen jeg har sett hittil biggrin.gif tongue.gif
Finn.no


hahahaha laugh.gif godt det er noen ærlige selgere tongue.gif
4x '85 suzuki sj 413.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80

Mats Moe

#5862 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 17 April 2010 - 08:59

.....og han fullførte det med å kjøpe Chrysler Voyager! biggrin.gif

http://www.aftenblad...ig_kjoeper.html
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5863 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 April 2010 - 22:49

Noen som har en sliten Aisin forgasser liggende?

#5864 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 18 April 2010 - 11:06

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 17 Apr 2010, 23:49) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som har en sliten Aisin forgasser liggende?

Har en som står på stuebordet her foran meg nå som jeg tenkte jeg skulle åpne opp, gjøra rein innvendig og bytte pakninger. Kan sikkert bytte den mot en annen gasser som passer og er holdbar wink.gif

Edited by Øyvind Dotsetsveen, 18 April 2010 - 11:36.

If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5865 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 18 April 2010 - 16:17

QUOTE(Øyvind Dotsetsveen @ 18 Apr 2010, 12:06) <{POST_SNAPBACK}>
Har en som står på stuebordet her foran meg nå som jeg tenkte jeg skulle åpne opp, gjøra rein innvendig og bytte pakninger. Kan sikkert bytte den mot en annen gasser som passer og er holdbar wink.gif


Jeg har tatt av Weberkopien 32/36 og satt på en Aisinforgasser av ukjent merke. Det er en toløps med manuell choke. Den går, men enten er det pakingen på tomgangsdysa eller tomgangssolenoiden som ikke virker for den går ikke på tomgang. Dessuten har jeg fått en luftlekkasje i bremsekraftforsterkeren. Den suger luft der som bare rakkern og det er samme effekt som falsk luft.

Tomgangen er justert opp til 1500-1800 turn og den hakker og jager helt jævli.

Jeg får se om jeg får justert den inn og får fikset en del av problemene, men siden det er en ukjent model av forgasser er det håpløst å finne reservedeler.

Jeg har egentlig ikke noen forgasser som fungerer som jeg kan friste med, må heller satse på noen som skal til å kvitte seg med en originalforgasser som jeg kan overta for en riktig sum penger. Da kan jeg få tak i reservedeler og overhale spetakelet.

#5866 eysteinbjerke

eysteinbjerke

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 09:54

Du kan jo få lov å kjøpe tilbake den Aisin'en jeg kjøpte av deg for ett par år siden.. Den ligger jo bare i garasjen, og den var i god stand.. Og kommer du innom og justerer EMPI'en min skal du få Aisin'en... wink.gif

-Eystein-

#5867 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 10:15

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 18 Apr 2010, 16:17) <{POST_SNAPBACK}>
Dessuten har jeg fått en luftlekkasje i bremsekraftforsterkeren. Den suger luft der som bare rakkern og det er samme effekt som falsk luft.

Du må bruke tetningsmasse mellom hovedsylinder og Kraftforsterker (eller hva det heter den runde klompen). Eller har du lagd stempelstanga for lang fra pedal inn i hovedsylinder så den presser på i bånn av pumpa så du skyver den ut ved belastning?
Bare ring krisetelefon her i Drammen hvis du trenger hjelp cool.gif tongue.gif
NB: Roar har en gasser:

#5868 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 10:45

har to eller tre org. 413 gassere av ukjent tilstand og opphav.
vil berre ha porto for den eine av dei.

Edited by yakuza, 19 April 2010 - 10:49.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5869 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 15:07

QUOTE(Svein54 @ 19 Apr 2010, 11:15) <{POST_SNAPBACK}>
Du må bruke tetningsmasse mellom hovedsylinder og Kraftforsterker (eller hva det heter den runde klompen). Eller har du lagd stempelstanga for lang fra pedal inn i hovedsylinder så den presser på i bånn av pumpa så du skyver den ut ved belastning?
Bare ring krisetelefon her i Drammen hvis du trenger hjelp cool.gif tongue.gif
NB: Roar har en gasser:


Jeg er dritlei av forgassere og falsk luft og gud vet hva annet det er. Motoren jager og går lite pent. Mulig stemplet er en til to millimeter for langt slik at det presser ut hovedsylinderen når bremsene går i bunn. Men selv om jeg stenger av vakumslangen til bremsene så jager motoren på tomgang. Ved å justere opp blandingen litt fetere får jeg den til å gå litt penere, men det høres likevel jævli ut. Og xenonpæra i tenningslampa mi var gåen enda den har ligget oppbevart i egen plasteske.

Og mutterne for å justere bremseskoene på håndbrekket går fint rundt men bremseskoene flytter overhodet ikke på seg så da må jeg ratt av med hele jævla trommelen for å få justert wiren eller fikset dette.

Problemet er at det er en Aisinforgasser som jeg ikke aner hvilken bil den kommer fra.

Svein er du hjemme i morgen, i såfall kommer jeg innover. Kan jeg låne elefantheisen av deg noen dager? Da skjønner du tegninga.

#5870 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 15:09

QUOTE(yakuza @ 19 Apr 2010, 11:45) <{POST_SNAPBACK}>
har to eller tre org. 413 gassere av ukjent tilstand og opphav.
vil berre ha porto for den eine av dei.


Sender epost jeg.

#5871 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 15:13

QUOTE(eybjerke @ 19 Apr 2010, 10:54) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan jo få lov å kjøpe tilbake den Aisin'en jeg kjøpte av deg for ett par år siden.. Den ligger jo bare i garasjen, og den var i god stand.. Og kommer du innom og justerer EMPI'en min skal du få Aisin'en... wink.gif


Trenger du å justere co på EMPI ?

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg solgte en velfungerende originalforgasser. hmm selge deler må jeg slutte med. Gremmes over å tenke på at jeg har kastet hele motorer med forgasser starter og hele sulamitten.

Jeg har utstyr for å justere co..

#5872 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 21:08

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 19 Apr 2010, 15:13) <{POST_SNAPBACK}>
Trenger du å justere co på EMPI ?

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg solgte en velfungerende originalforgasser. hmm selge deler må jeg slutte med. Gremmes over å tenke på at jeg har kastet hele motorer med forgasser starter og hele sulamitten.

Jeg har utstyr for å justere co..

Dra innom Roar på veien hit å lån den forgasseren hans. Dette fikser vi. Ringer du før du kommer.


#5873 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 22:16

Roar kommer seg ikke noe sted og får dermed ikke gitt Gunnar forgasseren. Fikk ikke i gang SJ'n og nå har jeg poden, så blir værende i leiligheten.
Tlf: 98883546

#5874 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 April 2010 - 22:48

QUOTE(Roar Hovet @ 19 Apr 2010, 22:16) <{POST_SNAPBACK}>
Roar kommer seg ikke noe sted og får dermed ikke gitt Gunnar forgasseren. Fikk ikke i gang SJ'n og nå har jeg poden, så blir værende i leiligheten.

Ikke tegn til liv? Da må du sjekke alle ledninger til tenning og at bensinpumpa starter. Husket du på å koble sammen ledningene fra fordeler?

Edited by Svein54, 19 April 2010 - 22:49.


#5875 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 08:06

Bensinpumpa går, men ikke tegn til liv. Må få noen til å hjelpe meg med disse ledningene, for ledninger er som sagt ikke min sterke side. Blir kvalm bare jeg ser ett koblingskjema... Jada, koblet sammen de på fordeleren.
Tlf: 98883546

#5876 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 09:04

QUOTE(Roar Hovet @ 20 Apr 2010, 09:06) <{POST_SNAPBACK}>
Bensinpumpa går, men ikke tegn til liv. Må få noen til å hjelpe meg med disse ledningene, for ledninger er som sagt ikke min sterke side. Blir kvalm bare jeg ser ett koblingskjema... Jada, koblet sammen de på fordeleren.


Har en følelse av at dette ramler litt tilbake i fanget på meg siden det er meg som har designet en del av det opplegget der. Jeg skal se på det Roar. Problemet er at det ble aldri laget koblingsskjema på det der og enda værre ble det når Svein skulle ha intergrert MSD tenningsforsterker inn i et lukket system.

Det får bli noen telefoner for avtaler i dag tror jeg.

Godt at Påskeferien ikke er slutt enda. Ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle fått tid til alt.

#5877 eysteinbjerke

eysteinbjerke

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 10:05

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 19 Apr 2010, 16:13) <{POST_SNAPBACK}>
Trenger du å justere co på EMPI ?

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg solgte en velfungerende originalforgasser. hmm selge deler må jeg slutte med. Gremmes over å tenke på at jeg har kastet hele motorer med forgasser starter og hele sulamitten.

Jeg har utstyr for å justere co..


Vel, den går jo fint, men tror jeg trenger litt mer fortenning på høyere turtall..
Jeg har målt bensinforbruket og kommet fram til at jeg bruker ca 3L pr 20Km, som gir meg en fin 1,5L mila... Og det er litt voldsomt, særlig siden jeg ikke kan si at jeg har merket en signifikant forskjell i ytelse.. huh.gif

Har ikke helt peil på dette med å justere ting.. Sist jeg tuklet med gasseren ble bilen stående i 2 måneder... ohmy.gif

Må ikke kaste noe, du får sikkert bruk for det en vakker dag... tongue.gif

-Eystein-

#5878 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 19:34

Jeg har tatt til fornuften i dag og vært hos Svein og hatt en alvorlig diskusjon om biler, deler, koner, verktøy, data, verden, økonomi og det alvorligste temaet av alle; SJ.

Jeg er møkka lei av at jeg har kun max 60 HK mens jeg har alt mulig av deler liggende til å bygge om til 1600 16V med MPFI. Jeg har motoren, med ny registereim, strammer, nye plugger, pluggkabler, fordelerlokk, rotor, oljefilter, oljepumpe, vannpumpe, 105 A dynamo, holder til servopumpe, senterforce clutch, bensinpumpe til inj, adapterring til girkasse, fester til girkassa, fester til fordelingskassa, motorfester, ny skivebrems til fordelingskassa, Mighty King holder til fordelingskassa, Thorley grenrør og komplett eksosanlegg.


Helt klart at jeg må få brukt noen deler nå, tror jeg tar Påskeferie ei uke til.....og skrur bil på heltid.

#5879 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 20:02

men du gunnar, du er sikker på at ikke fjuskingen du får er på grunna v for høyt føottørnivå? slik at den legger på grensa til å renne over og skvalper bensin fra flottørkammeret via overløpet og ned i porten?


#5880 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 20:33

QUOTE(sven @ 20 Apr 2010, 21:02) <{POST_SNAPBACK}>
men du gunnar, du er sikker på at ikke fjuskingen du får er på grunna v for høyt føottørnivå? slik at den legger på grensa til å renne over og skvalper bensin fra flottørkammeret via overløpet og ned i porten?


Det er en mulighet selvsagt.

Om jeg holder for luftinnsuget til forgasseren så den får litt mer vakum i innsuget så stiger turtallet rundt 2-300 omdreininger og da går den litt javnere.

I morgen røsker jeg ut hele motoren. Setter den på lager og sveiver den rundt en gang i måneden.

Jeg tar og bygger om hele jævla bilen, har allerede kostet på nærmere femti lapper på understellet på den så da kan jeg ta resten av bilen også.


Det som er en mulighet er jo at bensintrykket fra den elektriske pumpa blir for høyt slik at forgasseren renner over på grunn av overtrykk. Det skal jeg faktisk ta og sjekke ut med å koble bensinpumpa innom redusjonsventilen på den originale bensinpumpa.

Edited by Nöcke Gunnar, 20 April 2010 - 21:26.