SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#1661
Posted 22 August 2006 - 23:00
#1662
Posted 22 August 2006 - 23:00
Kan du ikke ha ett sett med offroad hjul når du skal ut i skogen og ett sett med veidekk når du kjører til jobben da? Ville tru den ble litt mildere på bensinbruken med org hjul på.
#1663
Posted 22 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:Det er noe med datoene der jeg ikke får til å stemme Arnfinn...
yakuza
Skogens konge
Norway
Innlegg: 1727
Skrevet - 23 aug 2006 : 08:06:44
Kven av suzukigjengen kjem til Rena 8-10 august?
Eg kjem mest sannsynlig berre til å køyre laurdagen, og bruker søndagen til heimvegen over fjella.
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Opprinnelig postet av yakuza
Er det et årstall som mangler eller hva er dette?
Kopi av melding:
Synd du ikke sa i fra om det før jeg dro, så hadde jeg også fått brukt bilen min litt den helgen...
Opprinnelig postet av Geared
Beklager Roar...
Det å reise til den plassen ble bråbestemt rett før vi dro fra Hersjøen Camp....
Jeg trodde ikke det ble mer interesse for å kjøre....ut i fra stemningen på lørdag kvelden... og... broder'n og jeg orket ikke å løse 250,- i lisenser for enda en dag på Herstua... så vi hadde heller ikke mer interesse for å kjøre da.
men så slo det meg i hode å reise til denne plassen...da søndag formidag mens vi demonterte teltet...da jeg fikk høre at Jonny "Hilux" skulle komme oppover...og at Bernt, Bertram og Sven var mer kjørekåte...
Kopi av melding:
da er det på`n igjen, regreima røyk pga gjørme og småbiter fra en rot som forvillet seg bak regreimdekselet. Resultat, bøyde ventiler +++
Jeg har B-230K motor og der er det tydeligvis ikke klaring til ventilene hvis reima ryker. Etter hva jeg har hørt, skal det være klaring på B-23 motorene, så derfor er det en B-23 som står i bukken og venter på å bli satt inn..
Og jeg som skal rekke Svarstad til helga
Opprinnelig postet av Hilux
Jonny....surt å høre at du må bytte motor...men da får vi håpe at du får en motor som ikke er så sulten på tennplugger...
Hva synes du forresten om kjørefeltet "mitt"?
Kunne du tenke deg å komme tilbake å kjøre mer der?
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#1664
Posted 22 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:Det er noe med datoene der jeg ikke får til å stemme Arnfinn...
Skrevet - 23 aug 2006 : 08:06:44
Kven av suzukigjengen kjem til Rena 8-10 august?
Eg kjem mest sannsynlig berre til å køyre laurdagen, og bruker søndagen til heimvegen over fjella.
Opprinnelig postet av yakuza
Er det et årstall som mangler eller hva er dette?
Opprinnelig postet av ZukiJack
tja.. eg er litt treg av meg, men at det var så ille at eg er på feil kalender.. det skulle nok være september ja, og ladatreffet NOE2006
9inchisking kjem til Rena om han blir klar med et veldig interresant motorbytte.
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#1665
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:Synd ikke uregistrerte biler får slippe til der....
Kopi av melding:
Kopi av melding:Det er noe med datoene der jeg ikke får til å stemme Arnfinn...
Skrevet - 23 aug 2006 : 08:06:44
Kven av suzukigjengen kjem til Rena 8-10 august?
Eg kjem mest sannsynlig berre til å køyre laurdagen, og bruker søndagen til heimvegen over fjella.
Opprinnelig postet av yakuza
Er det et årstall som mangler eller hva er dette?
Opprinnelig postet av ZukiJack
tja.. eg er litt treg av meg, men at det var så ille at eg er på feil kalender.. det skulle nok være september ja, og ladatreffet NOE2006
9inchisking kjem til Rena om han blir klar med et veldig interresant motorbytte.
Opprinnelig postet av yakuza
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#1666
Posted 23 August 2006 - 23:00
Sukijack:
Artig å prøve seg litt i haugene der og ikke er det gjørmete heller Hadde vært morro med en runde til med bile i orden..
#1667
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Motorn henger på plass, kun igjen å få på plass radiator, eksos, servoslanger og pluggkabler, så det blir nok Svarstad på meg
Sukijack:
Artig å prøve seg litt i haugene der og ikke er det gjørmete heller Hadde vært morro med en runde til med bile i orden..
Opprinnelig postet av Hilux
Fikk satt inn radiator + div i dag morges, men det var en liten bit av en kvist i radiatoren og gjett hva som skjedde når jeg dro ut den? Jepp, en fin stråle med frostveske..
har vært på hoggern og plukka av en ny, men det spøker med tiden frem til Svarstad
#1668
Posted 23 August 2006 - 23:00
Min kamerat og lærer har jevnlig kontakt med BT om slike ting.
Han har fått den beskjeden om at hvis det er rom til motoren å ingen særlige endringer trengs, så er det i grunn fritt frem.
Dermed så har jeg funnet ut det at så lenge det ikke er noe særlig farts økning i en zuki ved motor endring så er volvob230K snart på vei ned i å inn på BT til våren regner jeg med.
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#1669
Posted 23 August 2006 - 23:00
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
Grøftekanten Auto.. Nå også internasjonale:D
#1670
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kva med å evnt skrive ned nyttelasta tilsvarande?
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#1671
Posted 23 August 2006 - 23:00
Husk at farten på en volvo er vel beregnet til rundt 170km/t mot en zuki med sine harde 120 km/t med den giring som zuki er levert med.
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#1672
Posted 23 August 2006 - 23:00
#1673
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kan sikker forstærke fjører å deretter regge opp egenvekta på bilens framaksling.
Vi har et veldig godt forhold til BT på jobben så jeg skal prøve å få trukket i de rette trådene for å få de svarene jeg vil ha.
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#1674
Posted 23 August 2006 - 23:00
#1675
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kan tenke meg at volvo b16 b18 og b20 er vel kanskje de motorene som er lettere å få til kanskje. med tanke på vekta da.
Mvh Frank
Noen sier at de gærne har det godt ,for de vet ikke bedre.
Men de blinde har det bedre, for de ser ikke hva de gærne gjør!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#1676
Posted 23 August 2006 - 23:00
No e krypekassen og revolversjakler montert.
Funker bra må bare finne lengre dempere for å få ut alt av flex....
Dørene står bak i bilen enda og venter på et akutt innfall av arbeidslyst.
Har lagt ut endel nye bilder fra treffet...
Ut på tur aldri sur.
Offroaders Hordaland
Støttemedlem Kvinnherad Offroadklubb
Suzuki 413 Hardtop
Jeep Grand Cheroke
#1677
Posted 09 January 2007 - 00:00
#1678
Posted 23 August 2006 - 23:00
Se også på de gamle Volvo 245 st.v... De hadde tunge lodd i nesa for å få vektbalanse i forhold til den store nyttelasten de hadde...
Som regel må også bremser/bremseskiver oppgraderes ved effektøkninger i en bil...
F.eks har jo "GTI-modeller" av forskjellige biltyper doble ventilerte skiver mens standard-modellene har singel-skiver...F.eks.......
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#1679
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Se også på de gamle Volvo 245 st.v... De hadde tunge lodd i nesa for å få vektbalanse i forhold til den store nyttelasten de hadde...
Gjelder ikke det bare de som ble solgt som varebil da?
Som regel må også bremser/bremseskiver oppgraderes ved effektøkninger i en bil...
F.eks har jo "GTI-modeller" av forskjellige biltyper doble ventilerte skiver mens standard-modellene har singel-skiver...F.eks.......
Hadde jo vært kjekt å fått tilpasset bremseskiver og kalippere fra en 5 dørs Vitara da, de er jo ventilerte.
Opprinnelig postet av ZukiJack
#1680
Posted 23 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Det er vel ikke bare vekten på forakselen alene og styrken på fjærene der som er faktoren... Det må sikkert også være en vektbalanse mellom for og bakaksel... et prosent-tall av vekten på forraksel og bakaksel
vil tro at så lenge man er innafor de tillatte akselvektene er man innenfor toleransen som er satt for bremsefordelingen. Framakselen skal jo ha 70% av bremsevirkningen... blir den 20% tyngre må jo bremsene justeres om for å opprettholde 70% bremsevirkning... derfor man har bla. lastkjennende ventil og bremsekraftforsyvning på lastebil som går med mye last.
Kopi av melding:
Som regel må også bremser/bremseskiver oppgraderes ved effektøkninger i en bil...
F.eks har jo "GTI-modeller" av forskjellige biltyper doble ventilerte skiver mens standard-modellene har singel-skiver...F.eks.......
stemmer det, men da er det snakk om biler med mye mer effekt.... men bremsekraften MÅ ikke være sterkere da bremsene skal bremse den samme vekta (forutsatt at bilen har en råere motor av samme type som den som den "kleinere"modellen har).. mye av det med større bremser på en GTI bil har med varmeavvikling å gjøre.
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
Grøftekanten Auto.. Nå også internasjonale:D