Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#1761 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 12 September 2006 - 23:00

Da hadde du rett og slett griseflaks, Aina! Det betyr at du har GOD tid på å fikse rusten din, fremfor å ha en veldig snar frist for ny EU-kontroll, og risikere å bli avskilta på grunn av manglende godkjenning...smile.gif

#1762 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 12 September 2006 - 23:00

Da har jeg endelig fått kommet meg i gang med å ribbe K5'en for de delene jeg skal bruke smile.gif

V:)'ern trenger 76 cm på lengden og 60 cm i bredden. Motorrommet på Vitaran er 80 cm langt uten radiator og 78 bredt... Går akkurat dette jo biggrin.gif Men kommer nok til å flytte litt på torpedoveggen slik at jeg får motoren mest mulig bakover. Orginal alkselavstand på Vitaran er 220 cm, men kommer til å øke den 230 cm. Det gjør jeg med å flytte fremakslen frem 10 cm.

Selve tilpassingen med motor og gir/transfer skal gå greit. Men gruer meg til ombygging til stiv fremaksel og monolink eller k-link. Dette er noe jeg overhodet ikke har noe greie på så det blir sånn "kløsegihodetopplegg" wink.gifblink.gif Ikke hjelper det at akslene jeg skal bruke er opprinlig til en bil med bladfjærer og jeg skal ha spiraler.

Dette blir en pokker så lang vinter...



#1763 Bernt S

Bernt S

    Direktør

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 12 September 2006 - 23:00

Synes det ble bra med de bredderne på jeg...
Du kan jo skjøte sammen de frambredderne slik at de går ned over hjulet forran også...


Ut på tur aldri sur.
Offroaders Hordaland
Støttemedlem Kvinnherad Offroadklubb
Suzuki 413 Hardtop
Jeep Grand Cheroke

#1764 Bernt S

Bernt S

    Direktør

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 13 September 2006 - 23:00

Synes den fortjener en polering no

Ut på tur aldri sur.
Offroaders Hordaland
Støttemedlem Kvinnherad Offroadklubb
Suzuki 413 Hardtop
Jeep Grand Cheroke

#1765 Aina

Aina

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 331 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

Her er nye gulvet og midtkonsollen.... bur er på vei inn det også:-)




Bettre att vara bortförd och omkommen, enn bortkommen och omkörd:-)

#1766 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

Så fin girspak du har Aina, er vel itte helt orginal den der vel....biggrin.gif



#1767 Aina

Aina

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 331 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Så fin girspak du har Aina, er vel itte helt orginal den der vel....biggrin.gif



Opprinnelig postet av Geared




Jo den er orginal....... men kanskje ikke i den bilen;)

Bettre att vara bortförd och omkommen, enn bortkommen och omkörd:-)

#1768 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

Hvor tykke er de platene Aina? Det blir skikkelig tøft.



#1769 Aina

Aina

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 331 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Hvor tykke er de platene Aina? Det blir skikkelig tøft.



Opprinnelig postet av Geared




Det er 3 mm dørkalu.... det ble skikkelig tøft ja. Skal kle kassa bak med akkurat samme. Må bare få inn hele buret først:P nå har jeg bare den fremste delen

Bettre att vara bortförd och omkommen, enn bortkommen och omkörd:-)

#1770 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

Sitter å lurer på om jeg skal gjøre det samme innvendig på Vitaran. Skal jeg bygge bur i den må jeg alikevel ta bort en del av det orginale interiøret, så da kan jeg likså godt lage den litt røffere. Kan ikke tape penger på bilen uansett.

Men så er det jo det da, holder jo på å bygge meg en rein lekebil, så spørsmålet er om at jeg skal gidde å gjøre så mye ut av den Vitaran jeg bruker til vanlig. Den kommer jeg mest sannsynlig til å selge når den andre blir ferdig. Kona vil at jeg går til anskaffelse av en større bil og jeg vil komme til å trenge en større trekkbil alikevel.



#1771 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 14 September 2006 - 23:00

nå er det herved bevist.... suzuki er hilux overlegen....

luxen er herved degradert til flexrampe:blink:blink.gif









#1772 beerman

beerman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

fant denne videoen på zukiworld, kos dere smile.gif

http://clickcaster.c...view/omfg-idiot

Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.dte-syste...norwegisch.html

#1773 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

Ser dere liker forfra best Sven biggrin.gif Kommer du hit og prøver deg på Blazeren som står her også eller?



#1774 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

Sven, hvordan får du så god flex? Bilen min har nesten ikke flex i det hele tatt :S

Vet at du har bak fjærer forran...er de fra 413?


________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal

#1775 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

jepp fjærene er fra 413 vel og merke uten det lastbærende bladet, men det er demperne som begrenser.... så jeg har laget nye dempertårn som er ca 70 mm lenger forran og montert nissandempere.. noe som og gir bedre flex er at de lange sjaklene ikke er stivet av og kan svikte sidelengs.... noe som gjør at bilen spiser foringer, men det funker...

bak er det også nissandempere, men de er montert i hullene ved siden av de originale festeneboltene




#1776 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

Hvordan gikk det i dag Sven?



#1777 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

hrmf:devil:




#1778 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
jepp fjærene er fra 413 vel og merke uten det lastbærende bladet, men det er demperne som begrenser.... så jeg har laget nye dempertårn som er ca 70 mm lenger forran og montert nissandempere.. noe som og gir bedre flex er at de lange sjaklene ikke er stivet av og kan svikte sidelengs.... noe som gjør at bilen spiser foringer, men det funker...

bak er det også nissandempere, men de er montert i hullene ved siden av de originale festeneboltene




Opprinnelig postet av sven





Kan du legge ut noen bilder av dempertårn'a dine?blink.gif
Ser på bilde av fronten, att sjaklene er ganske skjeve ja biggrin.gif


________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal

#1779 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

skal se om jeg husker det.... men de er bare laget av 80x80x4mm firkantrør som er skjært til og tettet i enden...

mener det ligger bilder på tilsvarende dempertårn i garasjen til ZukiJack


Roar: hrmf'en er fordi det gikk skikkelig dritt... jørn og jeg fikk delt siste plass... men det er fordi vi ikke fikk kjørt mer enn to seksjoner hver før vi måtte på akselfiske i et gjørmehull etter at jørn ikke kom igjennom en seksjon:D




#1780 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 15 September 2006 - 23:00

QUOTE
http://www.offroad.n...4/img/27235.jpg[/img]

Opprinnelig postet av sven



Å, da vet jeg det..


________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal