Gå til innhold



Foto
* * * * - 5 votes

Mæjus sin "garasje" 88mod Chevrolet K1500 Sportside 5,7 V8


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
137 replies to this topic

#61 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 13:39

Da lar e den tanken gå biggrin.gif Har jo bare fått positive komentarer om lyktene så langt, så hvorfor forandre på noe så lenge d e bra dry.gif biggrin.gif

Edited by mæjus, 17 December 2007 - 13:42.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#62 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 22 December 2007 - 12:16

Dæven har e fått så mange stjerner biggrin.gif D har e ikke lagt merke til før nå. Takker så masse for d folkens biggrin.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#63 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 13 January 2008 - 07:49

Da var lyktene også justert. Måtte av med hele fronten, av med lyktene, hvor e kappa vekk litt av justerings stagene som vender mot den fremre veggen. Bøye litt av platene hvor bak enden av linsa går inn slik at denne ikke kommer i konflikt når lykten justeres. Av med hele lykte braketten(som er laget i plast) forstå å slipe de fire høla ovale slik at hele braketten kan flyttes høyere. Før var braketten for lav, og da kunne man ikke justere lykta lavt nok fordi den tok i i fronten rundt lykta. Men nå e ihvertfall lyktene justert lavt nok at andre bilister ikke trenger å bli blendet.

Så da folkens e nok bilen kalr til å få sine første(ok ikke siste biggrin.gif ) xenon lys. E kompis var så snill å maste noe helt jævli(selvfølgelig på fylla) på meg om han kunne bestille xenon for meg og installere de også. (mente d var et must siden e hadde de lyktene og LED bakslysa) Kan jo ikke motsi noen med så mye pågangs mot vel? Eneste e trenger å gjøre, e betale for dem, ta turen til Arendal, kjøpe ei kasse øl, og vips så har e konge lys....i nærlysa. Blir nok i langlysa også etterhvert biggrin.gif

Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:52.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#64 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 13 January 2008 - 18:00

Du skal vite at xenon i langlysa gir deg en forsinkelse.
Du kan mao ikke blinke på folk lenger, og det tar noen sekunder før lampene lyser skikkelig.
Gassen må varmes opp.

Snakk med Chevy-LPG om detta. Var han som fortalte meg det

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#65 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 13 January 2008 - 18:18

QUOTE(ChevyHoe @ 13 Jan 2008, 18:00) <{POST_SNAPBACK}>
Du skal vite at xenon i langlysa gir deg en forsinkelse.
Du kan mao ikke blinke på folk lenger, og det tar noen sekunder før lampene lyser skikkelig.
Gassen må varmes opp.

Snakk med Chevy-LPG om detta. Var han som fortalte meg det


Stemmer. D har jo vært en tråd angående dette. Må koble nærlysa slik at disse lyser samtidig som langlysa også, siden d tar så lang tid smile.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#66 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 14 January 2008 - 21:29

For interiøret har e nå planer om å ta ut de 2 stolene e har og sette inn den orginale benken som e fikk med når e kjøpte bilen. Planen e å bestille et trekk i svart vinyl å trekke om den benken som nå e vinrød noexpression.gif
Har funnet trekket på LMCTruck.com


http://lmctruck.com/...log/cd/0097.asp

Hva synes dere om dette? Noe som har benk i bilen sin og kan fortelle om sitte comforten?
Har bare prøve sittet i benken så lankt, men da har den ikke vært installert biggrin.gif

Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:53.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#67 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 17:04

Så fort d blir fredag og lønna e satt inn på konto, skal e bestille LED pærer til blinklyset. tenkte kansje e skule gå for LED i parklysa og blinklysa fremme også.
Noen som vet hvilke pærer d e der?
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#68 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 01:12

Da hadde e funnet uta hvilke bremse skiver som skal på denne type bil.

For part 34-3263, outer diameter of 11-1\2". The rotor from brake surface to brake surface is 1"' thick. The surface measures 3\8" thick.



http://www.lmctruck....ll.asp?page=135

Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:55.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#69 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 12:42

Det finnes endel stilig grill-inserts og erstatningsgriller hvis du vil ha mer chrome.

Stilige felger forresten. Skulle hatt noe sånt på sleden min, men de som var hel-kromma var endel dyrere.

#70 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 08 February 2008 - 20:39

QUOTE(Gurba @ 7 Feb 2008, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
Det finnes endel stilig grill-inserts og erstatningsgriller hvis du vil ha mer chrome.

Stilige felger forresten. Skulle hatt noe sånt på sleden min, men de som var hel-kromma var endel dyrere.


Tror d holder med den chromen e har biggrin.gif

Jo takk. Godt fornøyd med dem. De helchroma var jekla mye dyrere, og dessuten syntes e ikke de var noe fine smile.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#71 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 08 February 2008 - 20:56

Her e mitt vin nummer 1GC DK 14 K5 JZ xxxxxx



Ut ifra denne kan man finne ut mye om din bil.


Bremserskiver som skal på denne bilen er 35-3240



Bremse trommler er 35-3246

[font=Comic Sans Ms]

Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:57.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#72 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 08 March 2008 - 00:31

Da var endelig d nye eksos anlegget installert. Tok sin tid da jeg var nødt å modde 60 graders rørbøyene opp mot 75 grader. Potta e av Simons 32cm 3" inn og 2x 2,5" ut med chromma enderør.

Lyden ble forresten utrolig rå, dyp og fin V8`er lyd dribble.gif












Skal ta flere bilder når d blir lyst smile.gif

Hva synes dere?

Ja e vet bilen e skitten whistle.gif

Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:59.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#73 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 08 March 2008 - 10:08

Det blei rått Mæjus biggrin.gif

Må få ordna noe lydklipp da smile.gif

#74 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 08 March 2008 - 12:34

Sånn omtrent

Attached Thumbnails

  • IMG_2663.jpg


#75 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 08 March 2008 - 14:47

QUOTE(Chev_G30 @ 8 Mar 2008, 10:08) <{POST_SNAPBACK}>
Det blei rått Mæjus biggrin.gif

Må få ordna noe lydklipp da smile.gif


Jo takk biggrin.gif Kunne jo prøvd, men som alle sier så må jo lyden oppleves i virkeligheten for opptak lurer deg bare tongue.gif

QUOTE(madman @ 8 Mar 2008, 12:34) <{POST_SNAPBACK}>
Sånn omtrent


Jekli fett dribble.gif Hvis ikke d tar så jekli lang tid kunne du prøvd med svart også? Takker så masse smile.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#76 iqlayser

iqlayser

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 312 Innlegg:

Posted 08 March 2008 - 19:05

Pent, likte den veldig
Sa æ det?
Gjorde æ det?
Ja så fan....
min blogg

#77 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 08 March 2008 - 22:07

Jeg er ingen am-car fan, men det du bygger opp her inne er fine greier thumbsup.gif

#78 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 02:36

QUOTE(Rett til himmels @ 8 Mar 2008, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er ingen am-car fan, men det du bygger opp her inne er fine greier thumbsup.gif

Jo takk skal du ha smile.gif Da har e gjort en god jobb når skryt kommer fra en Nissan fan biggrin.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#79 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 12:01

Har du orginalbildet i stor størrelse av det som er nr 4 fra høyre, evt andre bilder?
Gi beskjed så får du mailadr. mi, lettere å lage den i sort da smile.gif

Selv om jeg er moparfan, må jeg si at bilen din er gjennomført stilig. All honnør til deg. Pent.

#80 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 15:00

QUOTE(madman @ 9 Mar 2008, 12:01) <{POST_SNAPBACK}>
Har du orginalbildet i stor størrelse av det som er nr 4 fra høyre, evt andre bilder?
Gi beskjed så får du mailadr. mi, lettere å lage den i sort da smile.gif

Selv om jeg er moparfan, må jeg si at bilen din er gjennomført stilig. All honnør til deg. Pent.

Takker så masse biggrin.gif Godt å få kredd do arbeidet smile.gif



detta?
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image