Så d e de du har fått i dag
Mæjus sin "garasje" 88mod Chevrolet K1500 Sportside 5,7 V8
Posted 28 March 2008 - 13:27
Så d e de du har fått i dag
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?
Min Chevy og Eks Ford garasje
Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com
Posted 28 March 2008 - 13:29
Posted 30 March 2008 - 00:11
Fikk disse av en kompis som har vært i Junaiten i påska.
De skal lakkes i samme farge som bilen Harry som faen, men bilen må jo ha når e har
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 03 April 2008 - 23:41
#Sort vinyl benk trekk.
#termostat med pakning
#2stk tromler
#2stk skiver
#klosser
#bremse sko
#dør plugger for interiør
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 05 April 2008 - 20:34
Først skivene fremme. 2 umbrako bolter som holder caliperene(3/8 bit)
Kompisen min sin Triumph får vår vasken. (grundig også. For han holdt på med den like lenge som e med bremsene... D vil si enten e d e som e treig eller så e d han )
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 05 April 2008 - 20:53
Nye bremse sko og fjør sett innstallert. Skal du sette på nye bremser, bør du alltid bestille nye fjærer i samme slengen. D eneste du bruker om igjen her er jusrings armen, og håndbrekk armen. Her får du med nye nagler med c-clip også for bruk på håndbrekk armen. Ingen vits å fjerne håndbrekk wieren fra armen( dette er for å unngå unødvendig arbeid)
Tok like greit å lakka tromlene noen strøk( ser mye bedre ut en noen rustklomper som lurker bak felgene )
Slik ser d ut et arbeid med bremser, tektyl og olje
Måtte jo også skje litt uhell, klokka rett over to, når man var trøtt og lei Lå under bilen å festet eksos opphenget. Skulle skru i et par karosseri skruer, for å feste en brakett, hvor drillen glapp, og kjørte drillen i fart med bittet inn i fingeren... dette ble resultatet... dypt var d å, når fettet popper ut
Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:46.
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 05 April 2008 - 21:47
Misunner deg litt for at du har tilgang til verksted og løftebukk. Er mykje lettere å komme seg i gang med litt mekking:)
Posted 05 April 2008 - 22:13
Misunner deg litt for at du har tilgang til verksted og løftebukk. Er mykje lettere å komme seg i gang med litt mekking:)
Vaske hendene? er like skitten ennå.... vil jo ikke få dritt i såret
ja d var ikke akkurat lett. Ikke var d deilig å få biltemas håndrens i d eller
Ja men mister snart den tilgangen desverre. D e jobbens sitt, å e slutter jo om en måned. får vel alltids lov å låne d litt til, men flytter jo sørover i løpet av sommeren, så da gjelder d å få seg en plass der nede
Edited by mæjus, 05 April 2008 - 22:14.
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 06 April 2008 - 10:51
hehe dæven dte såret så ikke godt ut!
minner meg om da jeg lagde dne store radiostyrte hummern... http://www.scale4x4r...mp;d=1159875852
Posted 06 April 2008 - 11:53
hehe dæven dte såret så ikke godt ut!
minner meg om da jeg lagde dne store radiostyrte hummern... http://www.scale4x4r...mp;d=1159875852
Haha
Dæven d så heller ikke mye godt ut!! Ligger jo rester på borret jo Åssen klarte du d?
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 06 April 2008 - 21:42
Dette kan du finne på ebay til en rimlig pris. 6 dollar for boksen og 16 dollar for boksen og rammen. Frakt til norge blir på 10 dollar.
Dette er Kit`et. Ramme og boks
http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
og dette er bare boksen.
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:44.
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 12 April 2008 - 21:46
Her e sofaen med billig trekket....2 billig tepper
Her med d heslige orginal trekket....
Her e da trekket satt på, og festet med skruer.
Disse gjennomføringene måtte e først lakke svart for så å skjære høl til dem.
Å her e resultatet. Fortsatt litt skrukkete(etter måten d var pakket) enda e har strekt d så godt som mulig. Men d regner e med går seg til
Å her e benken satt i bilen igjen. Ble utroli fornøyd selv
Edited by mæjus, 14 April 2008 - 13:02.
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 13 April 2008 - 23:20
Hvordan justerte du bakbremsa etter at du hadde satt dem sammen?
Har kjøpt meg nye sko bare jeg, men du mener jeg bør bytte alt baki der?
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 14 April 2008 - 00:35
Hvordan justerte du bakbremsa etter at du hadde satt dem sammen?
Har kjøpt meg nye sko bare jeg, men du mener jeg bør bytte alt baki der?
Ja ble gudd d! Trekket har en ekstra lag med skum så benken ble enda bedre å sitte i også
Bremsa var ingen problem å justere. Brukte bare et skrujern, hvor e vipte justeringshjulet helt til trommelen gikk så vidt på. Et annet problem som dukket opp var å justere park bremsen. Er nok nødt å bestille nytt sett med kabler siden justeringskruen der kablene går sammen, er helt fast rustet. Brukte en sånn "super rustløser" som mi bruker på jobb hvor deler har vært oppi nærmere 1000grader( varmekorrosjon). lot d stå en god stund, å deretter gikk løs med fastnøkkel og wisegrip, men ikke faen
Ikke alt, men et fjærsett ville e ha kjøpt! utroli lett å føkke opp en av de fjærene som sitter der fra før. Som oftest e de rustet, å ryker eller deformeres lett. E ikke dyrt for et sånt sett heller
Bare gjør som meg, gå inn på LMCTrucks.com, lag en handleliste og bestill. Delene får du fort, og e mye billigere enn her i norge. Alt d e bestillte, fullt sett med bremser plyss mye mer (48kg) kom på 3935kr inkl frakt, mva og toll. Å d e langt i fra galt
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 14 April 2008 - 12:58
Her uten boks
Boksen..
Og boksen installert. Praktisk grei plass
Grei plass å ha Garminen også
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 14 April 2008 - 14:48
Jeg tror at når tiden kommer så leverer jeg mine stoler og seter til salmakeren min,.
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
Posted 14 April 2008 - 18:02
Jeg tror at når tiden kommer så leverer jeg mine stoler og seter til salmakeren min,.
Ja har begynt Men må nok kjøre rundt litt oftere med pasasjerer, så får et jevnt arbeid. Så har leid inn 2 polakker som er med meg hele tiden
E gjorde d den enkle og billige måten. Men skulle e omformet sete( ekstra støtter og tøffere trekk) så hadde e nok brukt salmaker e å
Marius S. Markussen
Mob 95928863
Posted 16 April 2008 - 01:46
Ikke alt, men et fjærsett ville e ha kjøpt! utroli lett å føkke opp en av de fjærene som sitter der fra før. Som oftest e de rustet, å ryker eller deformeres lett. E ikke dyrt for et sånt sett heller
Bare gjør som meg, gå inn på LMCTrucks.com, lag en handleliste og bestill. Delene får du fort, og e mye billigere enn her i norge. Alt d e bestillte, fullt sett med bremser plyss mye mer (48kg) kom på 3935kr inkl frakt, mva og toll. Å d e langt i fra galt
Har allerede handla meg nye sko, så er bare fjærene jeg trenger i såfall.
Tipper jeg bare handler dem her i oslo jeg. De kan umulig koste mye.
...blir alltid så dyrt når jeg først shopper fra usa.
Se hva du gjorde nå.. Nå har jeg laga ei liste over ting jeg vil ha på LMC.. hehe
Fant ikke fjørsettet du prata om da.. Mulig jeg er blind
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 16 April 2008 - 15:10
Tipper jeg bare handler dem her i oslo jeg. De kan umulig koste mye.
...blir alltid så dyrt når jeg først shopper fra usa.
Se hva du gjorde nå.. Nå har jeg laga ei liste over ting jeg vil ha på LMC.. hehe
Fant ikke fjørsettet du prata om da.. Mulig jeg er blind
Mohohaha Lista blir fort lang når man først begynner
Fant de ikke e heller Men bare bestill de her i norge du Ikke så dyre.
Marius S. Markussen
Mob 95928863