Gå til innhold



Foto
* * * * - 5 votes

Mæjus sin "garasje" 88mod Chevrolet K1500 Sportside 5,7 V8


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
137 replies to this topic

#101 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 13:27

QUOTE(Chevy-LPG @ 28 Mar 2008, 08:11) <{POST_SNAPBACK}>
Neida. unner deg disse. Skulle ha sotete jeg vet du...de er på tur over dammen..

Så d e de du har fått i dag biggrin.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#102 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 13:29

Neida... var noe anna jalla nå...

#103 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 30 March 2008 - 00:11

Bilen har fått sin manndom biggrin.gif

Fikk disse av en kompis som har vært i Junaiten i påska.

De skal lakkes i samme farge som bilen biggrin.gif Harry som faen, men bilen må jo ha når e har laugh.gif






............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#104 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 03 April 2008 - 23:41

I mårra d en 48kg tung pakke med Tollpost dribble.gif Ikke den mest spennende, men kjekt å få gjort!
#Sort vinyl benk trekk.
#termostat med pakning
#2stk tromler
#2stk skiver
#klosser
#bremse sko
#dør plugger for interiør
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#105 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 20:34

Då var bremsene satt på. Starta rundt fire, og var ferdig rundt 2. Men da hadde mi hatt besøk av Generalen4x4 med gliset sitt, venta på løftebukk, lakka calipere og tromler, vaska motorsykkelen til kompisen min, drukket en del Munkholm, festa potta litt bedre, og til sist og ikke minst fått en yrkes skade biggrin.gif En fin kveld på verkstedet med andre ord biggrin.gif

Først skivene fremme. 2 umbrako bolter som holder caliperene(3/8 bit)






Kompisen min sin Triumph får vår vasken. (grundig også. For han holdt på med den like lenge som e med bremsene... D vil si enten e d e som e treig eller så e d han biggrin.gif )








............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#106 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 20:53

Så var d tromlene.... Vel, kan starte med at, skal man ta av disse tromlene så er d ikke slik man er vant med at man vipper d justeringshjulet slik at bremseskoene trekker seg tilbake. I dette tilfellet fjerner man en liten rund propp, bak på akslingen(den sitter på siden mot rævva av bilen) her stikker du inn et skrujern og legger press på d. D som skjer da er at du skur håndbrekk armen ut av posisjon, slik at du da kan dra av tromlen. Hvis den sitter( som den ene gjorde hos meg) så bruk masse rust løser, for den har helt sikkert rustet fast til hubben. Bruk en hammer og slå (ikke for hardt. Kan skade tromlen, og ikke bra hvis du ikke har en ny å sette på) på flaten der tromlen sitter mot hubben. Du kan også bruke en heimelaga ters smile.gif



Nye bremse sko og fjør sett innstallert. Skal du sette på nye bremser, bør du alltid bestille nye fjærer i samme slengen. D eneste du bruker om igjen her er jusrings armen, og håndbrekk armen. Her får du med nye nagler med c-clip også for bruk på håndbrekk armen. Ingen vits å fjerne håndbrekk wieren fra armen( dette er for å unngå unødvendig arbeid)






Tok like greit å lakka tromlene noen strøk( ser mye bedre ut en noen rustklomper som lurker bak felgene tongue.gif )




Slik ser d ut et arbeid med bremser, tektyl og olje biggrin.gif



Måtte jo også skje litt uhell, klokka rett over to, når man var trøtt og lei whistle.gif Lå under bilen å festet eksos opphenget. Skulle skru i et par karosseri skruer, for å feste en brakett, hvor drillen glapp, og kjørte drillen i fart med bittet inn i fingeren... dette ble resultatet... dypt var d å, når fettet popper ut biggrin.gif




Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:46.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#107 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 21:47

Det var vel deilig å vaske hendene etter det der? Men typisk er det tongue.gif

Misunner deg litt for at du har tilgang til verksted og løftebukk. Er mykje lettere å komme seg i gang med litt mekking:)
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#108 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 22:13

QUOTE(Jeeps @ 5 Apr 2008, 21:47) <{POST_SNAPBACK}>
Det var vel deilig å vaske hendene etter det der? Men typisk er det tongue.gif

Misunner deg litt for at du har tilgang til verksted og løftebukk. Er mykje lettere å komme seg i gang med litt mekking:)

Vaske hendene? er like skitten ennå.... vil jo ikke få dritt i såret tongue.gif
ja d var ikke akkurat lett. Ikke var d deilig å få biltemas håndrens i d eller whistle.gif

Ja men mister snart den tilgangen desverre. D e jobbens sitt, å e slutter jo om en måned. får vel alltids lov å låne d litt til, men flytter jo sørover i løpet av sommeren, så da gjelder d å få seg en plass der nede smile.gif

Edited by mæjus, 05 April 2008 - 22:14.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#109 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 10:51

gratulerer med nye bremser! ...men nå kommer vel pansjonist bestanden til og øke da? tongue.gif


hehe dæven dte såret så ikke godt ut!
minner meg om da jeg lagde dne store radiostyrte hummern... http://www.scale4x4r...mp;d=1159875852

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#110 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 11:53

QUOTE(Hummer @ 6 Apr 2008, 10:51) <{POST_SNAPBACK}>
gratulerer med nye bremser! ...men nå kommer vel pansjonist bestanden til og øke da? tongue.gif
hehe dæven dte såret så ikke godt ut!
minner meg om da jeg lagde dne store radiostyrte hummern... http://www.scale4x4r...mp;d=1159875852


Haha tongue.gif

Dæven d så heller ikke mye godt ut!! Ligger jo rester på borret jo wink.gif Åssen klarte du d?
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#111 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 21:42

Skal du bytte ut den orginale radioen og kassett spilleren i bilen din med en ny spiller, er d da mulig å få kjøpt et sett/kit der du får ramme til senteret av dashen til spiller, og en insert til der hvor radioen tidligere befant seg.


Dette kan du finne på ebay til en rimlig pris. 6 dollar for boksen og 16 dollar for boksen og rammen. Frakt til norge blir på 10 dollar.


Dette er Kit`et. Ramme og boks
http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting

og dette er bare boksen.

http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

Edited by mæjus, 06 April 2008 - 21:44.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#112 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 12 April 2008 - 21:46

Da var d tid for å slenge på det nye trekket til sofaen. Pass formen var så å si bra, men d eneste som var negativt var at man ikke kunne bruke de krampene som fulgte med siden man ikke hadde noe å feste dem i. Derfor tok e bare å festa trekket med karroseriskruer og skiver. Funket som bare d.

Her e sofaen med billig trekket....2 billig tepper


Her med d heslige orginal trekket.... wink.gif


Her e da trekket satt på, og festet med skruer.



Disse gjennomføringene måtte e først lakke svart for så å skjære høl til dem.


Å her e resultatet. Fortsatt litt skrukkete(etter måten d var pakket) enda e har strekt d så godt som mulig. Men d regner e med går seg til smile.gif


Å her e benken satt i bilen igjen. Ble utroli fornøyd selv smile.gif


Edited by mæjus, 14 April 2008 - 13:02.

............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#113 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 13 April 2008 - 23:20

Nice med det nye trekket da!

Hvordan justerte du bakbremsa etter at du hadde satt dem sammen?
Har kjøpt meg nye sko bare jeg, men du mener jeg bør bytte alt baki der?

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#114 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 00:35

QUOTE(ChevyHoe @ 13 Apr 2008, 23:20) <{POST_SNAPBACK}>
Nice med det nye trekket da!

Hvordan justerte du bakbremsa etter at du hadde satt dem sammen?
Har kjøpt meg nye sko bare jeg, men du mener jeg bør bytte alt baki der?


Ja ble gudd d! Trekket har en ekstra lag med skum så benken ble enda bedre å sitte i også smile.gif
Bremsa var ingen problem å justere. Brukte bare et skrujern, hvor e vipte justeringshjulet helt til trommelen gikk så vidt på. Et annet problem som dukket opp var å justere park bremsen. Er nok nødt å bestille nytt sett med kabler siden justeringskruen der kablene går sammen, er helt fast rustet. Brukte en sånn "super rustløser" som mi bruker på jobb hvor deler har vært oppi nærmere 1000grader( varmekorrosjon). lot d stå en god stund, å deretter gikk løs med fastnøkkel og wisegrip, men ikke faen devil.gif

Ikke alt, men et fjærsett ville e ha kjøpt! utroli lett å føkke opp en av de fjærene som sitter der fra før. Som oftest e de rustet, å ryker eller deformeres lett. E ikke dyrt for et sånt sett heller smile.gif

Bare gjør som meg, gå inn på LMCTrucks.com, lag en handleliste og bestill. Delene får du fort, og e mye billigere enn her i norge. Alt d e bestillte, fullt sett med bremser plyss mye mer (48kg) kom på 3935kr inkl frakt, mva og toll. Å d e langt i fra galt smile.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#115 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 12:58

Da var boksen kommet. Utroli enkel liten sak, og ikke minst enkel å installere. ca 5 min smile.gif ta av hele ramma rundt instrumentene som sitter med 4 torqx skruer, sette boksen inn å feste med 4 skruer, på med ramma og inn med de 4 skruene igjen, og vips e jobben gjort biggrin.gif

Her uten boks



Boksen..




Og boksen installert. Praktisk grei plass smile.gif



Grei plass å ha Garminen også smile.gif


............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#116 iqlayser

iqlayser

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 312 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 14:23

Pent. dyktig bra
Sa æ det?
Gjorde æ det?
Ja så fan....
min blogg

#117 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 14:48

bare å plassere rumpe-stumpen på benken da så du får tøyd og retta ut noen skrukker laugh.gif

Jeg tror at når tiden kommer så leverer jeg mine stoler og seter til salmakeren min,. laugh.gif
Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them

Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier

I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!

You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.

#118 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 14 April 2008 - 18:02

QUOTE(Dools @ 14 Apr 2008, 14:48) <{POST_SNAPBACK}>
bare å plassere rumpe-stumpen på benken da så du får tøyd og retta ut noen skrukker laugh.gif

Jeg tror at når tiden kommer så leverer jeg mine stoler og seter til salmakeren min,. laugh.gif


Ja har begynt whistle.gif Men må nok kjøre rundt litt oftere med pasasjerer, så får et jevnt arbeid. Så har leid inn 2 polakker som er med meg hele tiden tongue.gif

E gjorde d den enkle og billige måten. Men skulle e omformet sete( ekstra støtter og tøffere trekk) så hadde e nok brukt salmaker e å smile.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#119 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 01:46

QUOTE(mæjus @ 14 Apr 2008, 00:35) <{POST_SNAPBACK}>
Bremsa var ingen problem å justere. Brukte bare et skrujern, hvor e vipte justeringshjulet helt til trommelen gikk så vidt på.

Ikke alt, men et fjærsett ville e ha kjøpt! utroli lett å føkke opp en av de fjærene som sitter der fra før. Som oftest e de rustet, å ryker eller deformeres lett. E ikke dyrt for et sånt sett heller smile.gif

Bare gjør som meg, gå inn på LMCTrucks.com, lag en handleliste og bestill. Delene får du fort, og e mye billigere enn her i norge. Alt d e bestillte, fullt sett med bremser plyss mye mer (48kg) kom på 3935kr inkl frakt, mva og toll. Å d e langt i fra galt smile.gif


Har allerede handla meg nye sko, så er bare fjærene jeg trenger i såfall.
Tipper jeg bare handler dem her i oslo jeg. De kan umulig koste mye.
...blir alltid så dyrt når jeg først shopper fra usa.

Se hva du gjorde nå.. Nå har jeg laga ei liste over ting jeg vil ha på LMC.. hehe
Fant ikke fjørsettet du prata om da.. Mulig jeg er blind

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#120 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 16 April 2008 - 15:10

QUOTE(ChevyHoe @ 16 Apr 2008, 01:46) <{POST_SNAPBACK}>
Har allerede handla meg nye sko, så er bare fjærene jeg trenger i såfall.
Tipper jeg bare handler dem her i oslo jeg. De kan umulig koste mye.
...blir alltid så dyrt når jeg først shopper fra usa.

Se hva du gjorde nå.. Nå har jeg laga ei liste over ting jeg vil ha på LMC.. hehe
Fant ikke fjørsettet du prata om da.. Mulig jeg er blind


Mohohaha devil.gif Lista blir fort lang når man først begynner biggrin.gif

Fant de ikke e heller dry.gif Men bare bestill de her i norge du smile.gif Ikke så dyre.
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image