1911's Garasje
Started by
1911
, Jun 16 2007 18:51
653 replies to this topic
#301
Posted 08 May 2009 - 18:09
Som skal tilsvare 8 m.m stålwire. Rossi har et sånt tau til salgs... I tromsø!
#302
Posted 09 May 2009 - 11:50
Okey, trur jeg må ta kontakt med han da.. Må prøve å få av litt vekt av snuten på den bilen..Er så sinnsykt tung...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#303
Posted 10 May 2009 - 14:48
QUOTE(wazzza @ 9 May 2009, 12:50) <{POST_SNAPBACK}>
Okey, trur jeg må ta kontakt med han da.. Må prøve å få av litt vekt av snuten på den bilen..Er så sinnsykt tung...
Har ligganes flere hundre meter med 8mm grått tau.
Har bruddstyrke på 6,5 tonn.
_________________________________________________
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n
#304
Posted 10 May 2009 - 14:55
QUOTE(Lundberg @ 10 May 2009, 15:48) <{POST_SNAPBACK}>
Har ligganes flere hundre meter med 8mm grått tau.
Har bruddstyrke på 6,5 tonn.
Har bruddstyrke på 6,5 tonn.
Jeg kjøpte tau av Ørjan (rossi), men takk for tilbudet
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#305
Posted 10 May 2009 - 15:16
QUOTE(Lundberg @ 10 May 2009, 15:48) <{POST_SNAPBACK}>
Har ligganes flere hundre meter med 8mm grått tau.
Har bruddstyrke på 6,5 tonn.
Har bruddstyrke på 6,5 tonn.
Som må spleises og så må man ha den metall saken til kroken?
Her et bilde av min vinsj med tau.
#306
Posted 10 May 2009 - 15:45
QUOTE(1911 @ 10 May 2009, 15:16) <{POST_SNAPBACK}>
Alt må spleises en gang, det gjeld di ferdige vinsjtauan man kjøpe å.
Æ kan spelise i akkurat det folk måtte ønske.
Det som har vært vanlig på alle bestillingen æ har gjort til no, e å spleise i ei kause.
Så kan folk sjøll sette på akkurat den kroken di sjøll vil ha.
_________________________________________________
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n
#307
Posted 10 May 2009 - 15:49
QUOTE(Lundberg @ 10 May 2009, 16:45) <{POST_SNAPBACK}>
Alt må spleises en gang, det gjeld di ferdige vinsjtauan man kjøpe å.
Æ kan spelise i akkurat det folk måtte ønske.
Det som har vært vanlig på alle bestillingen æ har gjort til no, e å spleise i ei kause.
Så kan folk sjøll sette på akkurat den kroken di sjøll vil ha.
Æ kan spelise i akkurat det folk måtte ønske.
Det som har vært vanlig på alle bestillingen æ har gjort til no, e å spleise i ei kause.
Så kan folk sjøll sette på akkurat den kroken di sjøll vil ha.
Så bra! For æ kan ikke spleise tau med så mange tråa
#308
Posted 11 May 2009 - 19:16
Vårbad...
Kommer jeg meg over her?

Vann på tøflan

Snur her æ... får bli en annen gang helt over.

Tilbake
Kommer jeg meg over her?
Vann på tøflan
Snur her æ... får bli en annen gang helt over.
Tilbake
#309
Posted 13 May 2009 - 18:38
Digger avstanden fra isen til diffen 1911
#310
Posted 13 May 2009 - 23:41
Ja det e bra avstand... Blir kansje mere i dag (mitt på natta nå) Om bare di jævla felgene kommer!
Men har fått gjort en god jobb i dag. Bumpstopp fjærnet å erstattet med spiraler. Tipset hentet fra terrangbil.net. Bilen ble 5 cm høyere, å fjærer veldig bra. Bilen ble faktisk mykere+ at den ikke slår som den gjorde før(signe bladfjærer)
Mange takk til High-lux for sveise hjelp og stål leverandør! Likeså god ide for alternativ innfesting nede på fjæra!
Men har fått gjort en god jobb i dag. Bumpstopp fjærnet å erstattet med spiraler. Tipset hentet fra terrangbil.net. Bilen ble 5 cm høyere, å fjærer veldig bra. Bilen ble faktisk mykere+ at den ikke slår som den gjorde før(signe bladfjærer)
Mange takk til High-lux for sveise hjelp og stål leverandør! Likeså god ide for alternativ innfesting nede på fjæra!
#314
Posted 14 May 2009 - 20:20
Flott bil, 1911.
Håper å få råd til en slik en dag.
Håper å få råd til en slik en dag.
Frank
LA5MSA
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
LA5MSA
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
#315
Posted 14 May 2009 - 20:21
Ser jo bra ut det der...... 
---Moejoeland---
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#316
Posted 14 May 2009 - 20:47
Må si jeg begynner å bli veldig fornøyd med den nå..... Gleder meg som en unge til Lapland Trophy nå. Har enda igjen å få servostyring på bilen, men det ligger på tegnebrettet enda. Blir en eller annen form for momentforsterker.
#317
Posted 14 May 2009 - 21:31
Kanonbra!
#318
Posted 16 May 2009 - 09:29
Når lakken har tørket, så må det bli en testkjøring offroad med di nye dekken. Den er merkbart høyere å komme seg inn i nå. Dels pga høyere dekk og 5 cm ekstra pga spiralene.
#319
Posted 16 May 2009 - 16:22
God aften.
Ser jo meget bra ut med nye felger.
Du, etter at æ va så dom å selge portalan mine for snart 2 år sia, så e det endeli på tur tilbake portala i garasjen min.
Ka e smørbrødoppskrifta for å få på nån breiere felga enn orginaldimmensjon?
Ser jo meget bra ut med nye felger.
Du, etter at æ va så dom å selge portalan mine for snart 2 år sia, så e det endeli på tur tilbake portala i garasjen min.
Ka e smørbrødoppskrifta for å få på nån breiere felga enn orginaldimmensjon?
_________________________________________________
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n
#320
Posted 16 May 2009 - 19:13
QUOTE(Lundberg @ 16 May 2009, 17:22) <{POST_SNAPBACK}>
God aften.
Ser jo meget bra ut med nye felger.
Du, etter at æ va så dom å selge portalan mine for snart 2 år sia, så e det endeli på tur tilbake portala i garasjen min.
Ka e smørbrødoppskrifta for å få på nån breiere felga enn orginaldimmensjon?
Ser jo meget bra ut med nye felger.
Du, etter at æ va så dom å selge portalan mine for snart 2 år sia, så e det endeli på tur tilbake portala i garasjen min.
Ka e smørbrødoppskrifta for å få på nån breiere felga enn orginaldimmensjon?
For min del ble løsninga å skifte nav på et sett nye Rock Crawler felger. Jobben er gjort hos Sunnaas Hjulservice. Koster 1200 kr+mva pr stk. 200 m.m Back Space er perfekt i forhold til fjærer forran.
Et annet alternativ er å få dreid ut nav fra orginale felger for så å sveise di inn i 15" felger. Er vel mere dekk å velge mellom da.
Ser det er en som skal selge en 303 nå. Han har 15" felger på den bilen. Felger og dekk skulle vist selges utenom bilen... Mulig knixen har et sett felger til salgs om ei stund også. Disse er å 15" med beadlock. Hvordan di vil fungere på vei er ikke godt å si.








