Posted 25 March 2008 - 00:28
Jeg trenger litt råd nå... Ser at det er en del folk som er på utkikk etter kort patrol.. Det gjør at jeg faktisk vurderer å selge min om noen kommer med et brukbart bud.. Litt av grunnen er at jeg begynner å gå lei av rustsveisinga, selv om det ikke er mye som gjenstår.. Har også veldig lyst på en 260, selv om disse er veldig sjelden i Norge..
Hva skal jeg gjøre? Har lyst til å invistere i OME hevesett, men gidder ikke sløse bort 15K på det om bilen skal selges.. Det er penger jeg aldri får igjen...
Ruststatus pr. dags dato:
Ramma er uten hull og gikk glatt gjennom EU-kontroll.. Er fylt med syre og olje innvendig for å hindre den i å ruste videre.. Den bakerste 1,5 meter er tynnrustet fra innsiden.. Dette merket jeg da jeg slo i rammeveggen fra utsiden med slegge.. Da lagde jeg faktisk bulk i ramma... Jeg har dog ikke sett noe til sprekking eller bevegelser i ramma under flexing eller andre påkjenninger på bilen.
Karosseriet begynner å bli bra..
*Det som gjenstår nå for å få det bra er blikket over venstre blink og parklys må lages nytt.. Dette er laget i glassfiber av en tidligere nisse...
*Begge hjørnene bak (spesielt høyre) bakhjulene er opprustet. Her har også en tidligere eier "støpt" nye hjørner av glassfiber. Det vises ikke utenpå bilen og har ingen betydning på EU-kontroll eller noe, men jeg har planer om å lage nye hjørner til sommeren.
*Har ett hull i dørken på førerside, som også er dekket av glassfiber.. Har planer om å ta det også til våren.
Ellers så skulle sviesene i mottorrommet vært slipt og tette litt bedre.. Ble gjort litt for fort i høst da bilen skulle på EU-kontroll.. Har mest estetisk betydning...
Lakkmessig er bilen fin til å være amatørlakkert...
Teknisk er bilen god.. Nyoverhalt foraksling med 4 nye kingboltlager, 2 nye hjullager, nye tetteringer ved diffen, nye skiver og klosser. Motor har fått IC og 3" eksos..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363