Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#401 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 17 April 2008 - 14:19

http://www.offroad.n...w...c=91368&hl=
Felger til deg.

#402 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 28 April 2008 - 10:55

Idag ble jeg plutselig over 12000kr fattigere blink.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#403 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 28 April 2008 - 11:10

Dekk og felg..?????? cool.gif
Lord.......
XL-7

#404 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 01 May 2008 - 10:04

QUOTE(JT @ 28 Apr 2008, 11:10) <{POST_SNAPBACK}>
Dekk og felg..?????? cool.gif

Nei, ikke i denne omgangen.. Jeg går glipp av alle offroadarrangementene i sommer uansett. Ikke vits å kjøpe nye dyre dekk for å harve rundt på asfalten med.. Har derimot kjøpt meg OME hevesett med ekstra fjærblader fremme for å kompensere for vinsj og støtfanger.. Har også bestilt Dobinson smørbare sjakler og ny styredemper fra BGnor... Hevesettet blir hentet fra 4x4supply på fredag..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#405 Lundblad

Lundblad

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 10:32

Endelig biggrin.gif

#406 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 13:42

QUOTE(Lundblad @ 2 May 2008, 10:32) <{POST_SNAPBACK}>
Endelig biggrin.gif

biggrin.gif Har fått bekreftet at hevesettet er hentet hos 4x4supply... Håper på å få sjaklene og styredemperen samtidig så jeg kan montere det før 17. mai??
Øystein Grønås

#407 PzKpfw

PzKpfw

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 12:55

QUOTE(wazzza @ 2 May 2008, 14:42) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif Har fått bekreftet at hevesettet er hentet hos 4x4supply... Håper på å få sjaklene og styredemperen samtidig så jeg kan montere det før 17. mai??

Blir moro å følge med videre når du mekker på OME settet smile.gif Har i og for seg lest igjennom tråden og må si at du står på bra!!

Var bra med rust`n shit men det ser ut til at du klarer dette fint likevel biggrin.gif

Stå på videre!

#408 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 14:59

QUOTE(PzKpfw @ 3 May 2008, 12:55) <{POST_SNAPBACK}>
Blir moro å følge med videre når du mekker på OME settet smile.gif Har i og for seg lest igjennom tråden og må si at du står på bra!!

Var bra med rust`n shit men det ser ut til at du klarer dette fint likevel biggrin.gif

Stå på videre!

Takk skal du ha:) Blir morro å få på hevesettet ja.. Jeg hadde planer om å kjøre uten hardtop på 17. mai, men det ser ut som at den planen går i vasken..

har begynt å leite etter mere rust. Har revet ut alle asfaltplatene i dørken på passasjersiden og vasket nedi der.. Fant to hull. Det ene er sveist ferdig, men det andre krever med stål.. Har tatt av døra også for å slipe rust under dørhengslene. Kanalen og dørstokken er også slipt rein for "svart guffe" som er smurt på tidligere.. Under der var det jaggu mer glassfiber. På innersiden av kanalen under bilen har gjøken(e) limt ei stålplate over rusthull med karosserikitt.. Er flere plasser det er slik.. Veldig kjedelig arbeid, spesielt når man ikke har et stort fint verksted man kan stå i.. I første omgang har jeg hatt på fosforsyre og owatrol der hvor jeg har slipt.. Jeg blir å få blandet 1 liter med 2k lakk som jeg skal lakke innersiden av dørene (når de er ferdigsveist), dørstokkene, hjørnene bak og muligens motorrommet når den tid kommer... Venter med lakking til alt er ferdig...
Øystein Grønås

#409 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 23:56

Bilder wazzza, bilder! Dette blir for dødt...!

#410 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 08:51

Så godt å lese at du satser videre på bilen med full fart:-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!

#411 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 13:52

Er ikke så mye å ta bilder av.. Har satt på døra og skjermen igjen så bilen er kjørbar.. trenger den på mandag.. Må kjøpe meg ei plate med 1mm stål.. Fikk en bit hos en kompis borti her så jeg fikk sveist igjen ett hull i fotbrønnen og kanalen.

Det er nå jeg skal komme med alle de store planene om syredypping, hellakkering osv, men faktum er at det ikke går ann å gjøre jomfu av ei gammel hore.. Lå under bilen og funderte litt i dag.. Fytte rakkern denne bilen har vært i dårlig stand. Tidligere har det vært byttet dørk og kanalen på passasjersiden med greit resultat.. Eneste er at kanalen er bare såvidt sveist fast med noen punkter.. Det er brukt mye karosserikitt og limt sammen fanskapen med. I går kveld hadde jeg mest lyst til å vrake bilen.. Ble så deprimert av all rusten og nytt verktøy som ikke fungerte. Hadde kjøpt meg ei luftdrevet stikksag for å komme til på vanskelige steder.. Den var om noe svakere enn biltemasaga jeg har fra før av.. Jeg pælma dritten i veggen og deretter i søpla.. 500kr rett i søpla.. Det eneste fornuftige nå er å vedlikeholde bilen og ta ett hull av gangen.. Jeg har inntekt til å kjøpe ny bil, men siden jeg bor hjemme hos modern (midleritidig) og sparer til bolig kan jeg liksom ikke forsvare hverken overfor gamlingene eller for meg selv å kjøpe en nyere (og dyrere) bil.

Skal prøve å få tatt noen bilder...

Edited by wazzza, 04 May 2008 - 13:52.

Øystein Grønås

#412 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 14:27

Her kommer litt bilder..

Har vasket vekk all tectylen som var klint utover.. Lurer på hvordan jeg skal få dette pent.

Fotbrønnen opp mot torpedoen

Føtbrønnen nede til høyre

Bildet er tatt nedi hullet i dørken og ned mot kanalen. Ikke veldig pen sveis, men forhåpentligvis tett
Øystein Grønås

#413 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 15:18

Parts has arrived!! Nå mangler jeg bare Sjakler og styredemperen fra BGnor så kan jeg montere...

Øystein Grønås

#414 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 15:44

Nice biggrin.gif

Husk bilder før, under og etter biggrin.gif cool.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.

Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#415 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 17:11

QUOTE(Kenneth32 @ 5 May 2008, 15:44) <{POST_SNAPBACK}>
Nice biggrin.gif

Husk bilder før, under og etter biggrin.gif cool.gif

Jess. skal prøve å få tatt litt bilder.. Skal iværtfall måle høyden til bumpstop før og etter.. Synes det er en helt vanvittig bue på OME-fjærene. Spesielt fremme.. De gamle er HELT flate fremme (med bilens vekt oppå seg). Blir spennende å se.. Hadde håpet å få alt montert før 17. mai slik at jeg kan kjøre toppløs (bilen altså) og med nypolert lakk og nytt hevesett tongue.gif

Er endelig ferdig med å sveise dørk.. Ble mer sveising enn jeg hadde trodd, nok en gang.. Sveisefugene har først fått ett penselsterøk med fosforsyre, deretter primer og så karosserikitt for å tette skjøtene.. Dette er gjort på begge sider. Oppå dette skal jeg ha arkanol.

Øystein Grønås

#416 lyx

lyx

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 360 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 20:17

jeg har hatt samme prosjekt såm deg i vinter.jeg plokka ned hele j.... dritn å begynte å sjære.d var helt sykt mye rust.men ser du har rusta di på akurat samme plassene såm meg.men da jeg var færdi å sveise trodde jeg, fant jeg mere selfølgeli.da bestemte jeeg meg for sette sammen driten å kjøre til d ikke er ijen mere bil.årket ikke mere rustsveising.men nå lurer jeg på om jeg skal plokke ned bilen ijen å ta en runde til.spekulerer på syrebad å galvanisering men d koster en god del penger.men d er jo for domt om disse klenodiumene skal forsvinne.d er jo ikke mange såm er ganske rustfrie.
Terje Pedersen
93289602

#417 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 20:48

Det er nok ikke så mange av disse bilene igjen.. Har ett inntrykk av at samtlige av patrolene (de gamle) er relativt dårlige.. De som selges har vært kjørt til de ikke har bestått EU-kontrollen lengre..

Da er hevesettet montert med flott resultat... Hele jobben tok ca 8 timer. Alt satt som forventet temmelig godt fast.. Spesielt U-boltene på bakakslingen... Trodde jeg skulle drite meg ut opptil flere ganger.. tongue.gif Har montert med orginale sjakler.. Har ikke fått sjaklene fra BGnor enda...

Målte avstanden til bumpstop fremme før og etter.. Før: 1,5cm. Etter 10cm.. Bak var hevingen moderat..

Har kjørt litt med bilen i nå ikveld og er meget fornøyd... Tight og fin å kjøre, men noe stiv.. Har ingenting i bilen nå for å eliminere alle skranglelyder.. Slår ikke nedi i fartshumper eller skjøtene på brua over til øya her..

Her er litt bilder. Tok ingen bilder av selve monterngen.. Er ikke SÅ spennende at det gjør noe... Gamlingene er i Bergen og har kameraet der så det ble mobilbilder desverre sad.gif

Fram-fjærene. Orginal VS OME med ekstra fjærblad

Bak-fjærene. Orginal VS OME HD

FØR heving

ETTER heving biggrin.gif

Edited by wazzza, 08 May 2008 - 20:49.

Øystein Grønås

#418 chri-ha

chri-ha

Chri-ha

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 21:03

TØFT! nå begynner det å bli noe smile.gif hvor store hjul får du på nå da?

Edited by chri-ha, 08 May 2008 - 21:03.

90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#419 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 21:07

Takker.. Vet ikke hvor stort jeg FÅR på, men SKAL ha på 33x12,5-15, evnt. 305/70-16. Litt avhengig av hva jeg finner først til en rimelig penge..
Øystein Grønås

#420 chri-ha

chri-ha

Chri-ha

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 21:09

Tenkt noe på sperrer da? er vel åpne differ hos deg..........?
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161