Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#421 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 21:19

Blir ikke sperrer med det første.. Bilen går jo 99% av tiden langs vei.. Har Diffbrems bak som funker jækla bra.. Er masse friksjon i den, men på langtnær noen sperre..

Ang. dekk så fikk jeg på 285/75-16 uten hevesettet.. Det ble trangt i hjulbuen da..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#422 chri-ha

chri-ha

Chri-ha

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 21:24

Så du har brems ja. men da er det jo ikke så farlig med sperrer da. blir jo samme som jeg har. hjelper jo godt på når begge bakhjula drar.
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#423 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 08 May 2008 - 21:29

Dæven, dette så bra ut Wazzza biggrin.gif biggrin.gif cool.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.

Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#424 FrankWS

FrankWS

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 09 May 2008 - 13:21

QUOTE(wazzza @ 8 May 2008, 21:19) <{POST_SNAPBACK}>
Ang. dekk så fikk jeg på 285/75-16 uten hevesettet.. Det ble trangt i hjulbuen da..

Det skulle vel aldri være reservehjulet til Roger's 80 du har prøvd?
Prøvde det må min bil også, passa helt fint, men way out of 5%, desverre.

Dette ser jo bra ut.
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#425 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 09 May 2008 - 16:37

Hei Frank.. Har prøvd det også, bak riktignok.. Per Martin har jo kjøpt seg nye hjul til negerbussen sin.. BFG Mud i den dimensjonen på 8x16 ET=-6. Det rubba AKKURAT i forkant av skjermen ved full innflex på min... Hvis du kommer over noen greie 8x16 stålfelger så skrik ut.. Blir å gå for 305/70-16 på min...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#426 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 09 May 2008 - 22:07

Ikke akkurat Patrolrelatert, men kanskje garasje? Jeg fikk fryktelig lyst til å grille i dag, selv om det var 3 grader og regn.. Naboene så litt rart på meg der jeg sto i termodressen.. tongue.gif Stian F her på forumet kom innom og hjalp meg spise opp 1,5 kilo flinsteik... Det slo oss plutselig hvor redneck dette egentlig var.. Her sto vi i garasjeportåpningen med campingstoler&bord iført termodress. I bakgrunnen sto to skitne og litt modifiserte firehjulstrekkere samt. lettsykkeln til brodern..

Nå er det endelig vår.. I skrivende stund snør det ute...

Stian F har kontroll på vannflaska.. Legg merke til trykkluftpistolen nede til høyre på bildet.. Ble brukt til å få SKIKKELIG trøkk i grillen dribble.gif
Øystein Grønås

#427 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 11 May 2008 - 22:51

da har jeg begynt på dørken på førersiden.. Var langt bedre enn først fryktet.. Fant ett hull rett under bremsepedalen.. Var selvfølgelig i en karosseriskjøt med plenty overlapp.. Ser at de ikke har behandlet dørken med noe etter at forrige eiere har byttet karosserifester.. Var mye rust i de nye festene.. Har skrapt ut alle asfaltplatene nedi der nå.. Bare å vaske, syrebehandle og male over smile.gif Oppdaget også at det lekker inn vann langs frontrutepakningen.. Kjedelige greier.. Blir ikke å legge inn noen ny støydemping før det er fikset...

Ellers så kan jeg ønske god pinse fra Tromsø.. Endelig kom mai-snøen rolleyes.gif

Øystein Grønås

#428 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 12:18

Våknet til 10cm nysnø i dag:( har fått sveist ferdig dørken på førersiden og smurt på fosforsyre...

Øystein Grønås

#429 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 12:49

Jo vi har Mai snø/sludd i Alta også. Men det legger seg ikke på bakken. Hadde planer om pølsetur i dag, men gidder ikke i drittvær sad.gif

#430 SkogsBjønn

SkogsBjønn

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 13 May 2008 - 00:29

Grattis med OME biggrin.gif
Fortsatt like ivrig etter å sveise rust også ser jeg, kudos!
Når har du neste time på bt for å få godkjent hevesettet ?
Du må jo være på fornavn med gutta på bt nå ? haha

#431 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 May 2008 - 11:06

QUOTE(SkogsBjønn @ 13 May 2008, 00:29) <{POST_SNAPBACK}>
Grattis med OME biggrin.gif
Fortsatt like ivrig etter å sveise rust også ser jeg, kudos!
Når har du neste time på bt for å få godkjent hevesettet ?
Du må jo være på fornavn med gutta på bt nå ? haha

biggrin.gif

Har ikke time før midten av juni... Regner med det går greit, må bare hive på orginal støtfanger whistle.gif
Har vært der noen ganger nå og blir garantert flere...
Øystein Grønås

#432 FrankWS

FrankWS

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 13 May 2008 - 12:46

QUOTE(wazzza @ 13 May 2008, 11:06) <{POST_SNAPBACK}>
Regner med det går greit, må bare hive på orginal støtfanger whistle.gif

Er det ikke bare å fikse en borrelås patent på støtfangerern din, siden du må bytte fram og tilbake hele tiden devil.gif
Frank
LA5MSA

#433 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 May 2008 - 17:04

Hehe.. Det hadde vært noe Frank...

Idag har jeg laget nye stag til vindusvisviskerne.. Det var så mye slakk i de gamle plastforingene at i motvind dro den venstre viskern utfor ruta.. Når jeg sto i ro stoppa viskerne nedenfor vinduspakninga...

Jeg brukte 8mm vinkle-kulekoblinger fra Biltema, samt 1m 8mm gjengestag og noen kontramuttere.. Ble veldig bra, tight og fint... Akkurat sånn vi vil ha det.. ehm...

Slipte vekk naglingen på de gamle koblingene og banket de ut med en dor..

Øystein Grønås

#434 FrankWS

FrankWS

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 13 May 2008 - 20:45

Kreativ pode, sånn skal det være dribble.gif
Frank
LA5MSA

#435 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 May 2008 - 15:41

Takker Frank. smile.gif

okey, jeg har postet mye i det siste, men når godværet ENDELIG kom til tromsø bestemte jeg meg for å vaske og polere bilen.. Planen er jo å kjøre uten hardtop på 17. mai. Får se om værgudene er enig...

Litt showoff-bilder fra innkjørselen.. Ble blank og fin, men nå vises alle bulkene jeg har sad.gif Mye min egen feil, men mange slike "dør i siden på parkeringsplass"-bulker..

Øystein Grønås

#436 knixen

knixen

Pirat

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 14 May 2008 - 16:22

QUOTE(wazzza @ 14 May 2008, 15:41) <{POST_SNAPBACK}>
Takker Frank. smile.gif

okey, jeg har postet mye i det siste, men når godværet ENDELIG kom til tromsø bestemte jeg meg for å vaske og polere bilen.. Planen er jo å kjøre uten hardtop på 17. mai. Får se om værgudene er enig...
Litt showoff-bilder fra innkjørselen.. Ble blank og fin, men nå vises alle bulkene jeg har sad.gif Mye min egen feil, men mange slike "dør i siden på parkeringsplass"-bulker..

oi oi oi, du trenger nye dekk!!! Hva med rett til himmels sine??? der kan du jo gjøre det et godt kjøp!

Fin ellers da rofl.gif

#437 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 May 2008 - 17:00

Takker Knut.. Vet at jeg trenger nye hjul.. Rett til himmel sine hjul er litt for store desverre... Jeg har ikke HELT bestemt meg for om jeg skal gå på 15" eller 16". 15" er lettere å få brukt og jeg kan da bruke de felgene jeg har..

Time will shåvv.. Lærlingelønna mi sier at det ikke blir nye dekk nå til helgen for å si det sånn...
Øystein Grønås

#438 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 20:45

Har hatt et par timer under bilen i dag.. Har skrapt vekk TECTYLEN av venstre kanal.. Satan i hælvette for rust det er under der.. Tectylen har fungert som er fin forsegling for fukten som har fått jobbe på undersiden.. Bare kjeks overalt.. Her har selfølgelig en tidliger eier byttet kanaler.. Er ikke sveist inn nye platebiter, men de er limt fast med karosserilim... Har også skrapt inni venstre hjulhus bak.. Der fikk jeg mer enn EN overaskelse.. Lar bildene tale for seg.. Ptrøvde for morroskyld å sandblåse litt inni der.. Ble såpasse bra at jeg skal stille meg i fjæra hos besteforeldrene mine å sanblåse store deler av underside av karossen...

Hva har vi her???

Jøss, ei plate som er naglet fast.. Hva kan være bak der???

Ikke rust, men et finkappet hull med glassfiber bakom!!!

Trenger litt motivasjon nå.. Dette var ikke noen morsom oppdagelse.. sad.gif

EDIT:: Åsså røyk clutchen i dag.. Dro på 4 og 5. gir opp en lang bakke.. (ladda 1.3 bar) Lukta helt jævli svidd clutch inni biln.... Jeg som skulle bytte clutch i morgen... Hmm.. Clutch eller karosseri??

Edited by wazzza, 20 May 2008 - 20:56.

Øystein Grønås

#439 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 21:48

QUOTE(wazzza @ 20 May 2008, 21:45) <{POST_SNAPBACK}>
Har hatt et par timer under bilen i dag.. Har skrapt vekk TECTYLEN av venstre kanal.. Satan i hælvette for rust det er under der.. Tectylen har fungert som er fin forsegling for fukten som har fått jobbe på undersiden.. Bare kjeks overalt.. Her har selfølgelig en tidliger eier byttet kanaler.. Er ikke sveist inn nye platebiter, men de er limt fast med karosserilim... Har også skrapt inni venstre hjulhus bak.. Der fikk jeg mer enn EN overaskelse.. Lar bildene tale for seg.. Ptrøvde for morroskyld å sandblåse litt inni der.. Ble såpasse bra at jeg skal stille meg i fjæra hos besteforeldrene mine å sanblåse store deler av underside av karossen...

Hva har vi her???

Jøss, ei plate som er naglet fast.. Hva kan være bak der???

Ikke rust, men et finkappet hull med glassfiber bakom!!!

Trenger litt motivasjon nå.. Dette var ikke noen morsom oppdagelse.. sad.gif

EDIT:: Åsså røyk clutchen i dag.. Dro på 4 og 5. gir opp en lang bakke.. (ladda 1.3 bar) Lukta helt jævli svidd clutch inni biln.... Jeg som skulle bytte clutch i morgen... Hmm.. Clutch eller karosseri??

Har lest gjennom garasjen din. Jævli så mye jobb du har hatt med rust. Det er så forbannet dårlig gjort av de som bare dekker over rust. Glassfiber og Tectyl rett på rusten. Ser fint ut men ødelegger hele jævla bilen på kort tid.

Jeg tror jeg hadde sendt ei bombe i posten til den som har gjort den jobben med å dekke over all rusten.

Men godt jobbet. Jeg driver og sandblåser for tiden selv. Bort med rust. Blås rent og legg på skikkelig Zink. Ikke sånn billigsøl men atomisert zink som brukes på kritiske innstallasjoner i Nordsjøen. Tåler flere tusen timer i salttåke uten at rusten får tak.

#440 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 20 May 2008 - 22:17

Altid rust på gamle biler sad.gif De blir ikke tatt vare på og stelt med før en entusiast kommer over dem dessverre... Men fin når den var nyvaska og polert da!

Jeg husker lærlinglønna mi i sin tid. Ikke sjelden jeg måtte leve på fiskeboller i 14 dager i påvente av neste lønning. Syntes du får realisert mye jeg!

PS: Skal være bulker og skrammer på en offroader. er ikke bedre stillt her biggrin.gif