Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#441 DemptD

DemptD

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 12:21

Åhå hvem var den "snerte snella" du sto og pratet med i dag? tongue.gif

Bare si i fra om du trenger hjelp til å skru smile.gif

#442 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 16:22

QUOTE(DemptD @ 21 May 2008, 12:21) <{POST_SNAPBACK}>
Åhå hvem var den "snerte snella" du sto og pratet med i dag? tongue.gif

Bare si i fra om du trenger hjelp til å skru smile.gif

Hehe.. Jeg holdt på å dra av veien da jeg så henne skyve barnevogna oppover der, godt foroverbøyd med den søte lille rumpa RETT ut dribble.gif Er faktisk ei barndomsvennine som hadde lånt søstera sin unge...

Om du har jækla lyst til å banke rust er du hjertelig velkommen.. Her er det plenty.. Jeg skal faktisk til å bytte clutchen nå... Noen tips å komme med? Har du skrudd på noen slike på jobb??
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#443 PzKpfw

PzKpfw

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 17:56

Blei glim med OME, bilen din biggrin.gif

Hehe.. Jeg holdt på å dra av veien da jeg så henne skyve barnevogna oppover der, godt foroverbøyd med den søte lille rumpa RETT ut Er faktisk ei barndomsvennine som hadde lånt søstera sin unge...

Fikk du no skryt av patrol`n din da? rofl.gif

Edited by PzKpfw, 21 May 2008 - 17:58.

#444 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 22:18

QUOTE(PzKpfw @ 21 May 2008, 17:56) <{POST_SNAPBACK}>
Blei glim med OME, bilen din biggrin.gif
Fikk du no skryt av patrol`n din da? rofl.gif

Takk skal du ha, synes det ble fin høyde nå smile.gif Dama (som damer flest) er ikke intr. i biler.. Enkelt og greit.. Tror ikke dette er rette bilen til å dra damer med.. Har prøvd flere ganger, men de bare rister på hode når jeg ruser opp og blåser svartrøyk i sia på bilen demmes i lyskryss tongue.gif

Hullet i karossen er sveist... Jeg er ferdig å sveise rust på den bilen nå.. Den bilen kan ikke berges.. Er så sinnsykt angrepet av rust og dårlig arbeid tidligere at det er en umulig oppgave å redde den. Bilen er god nok til å gå gjennom neste EU-kontroll til neste år.. Etter det satser jeg på å ha en annen bil. Da blir denne forvandlet TILBAKE til hermetikkbokser..

Har tatt ned girkassa nå ikveld for å bytte clutchen. Det girkassefestet jeg lagde fungerte perfekt.. Bare løsna alle boltene mellom motor&gir og dro kassa rett bak.. Motorn henger i jekketalje i taket nå...

Edited by wazzza, 21 May 2008 - 22:25.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#445 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 23:21

dry.gif ser på bildene over her . Har du bare lagt klosser på garasje jekken for og dra bak girkassen? dem er jo utrolig tung og håndtere ellers .
Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#446 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 09:37

QUOTE(Jalle_Patrol @ 21 May 2008, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
dry.gif ser på bildene over her . Har du bare lagt klosser på garasje jekken for og dra bak girkassen? dem er jo utrolig tung og håndtere ellers .

Klossene ligger oppå ei 5mm plate som er skrudd fast i jekken.. Girkassa er strammet ned til plata med jekkestropper.. Jekken er skrudd fast i en stor tralle, så alt er festet skikelig.. Det er veldig stabilt og fint.. Vinkelen med perfekt...

Vet ikke om det svarte på spørsmålet ditt??
Øystein Grønås

#447 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 17:42

Da er clutchen byttet og bilen montert sammen igjen.. Den gamle clutchen var nok ikke HELT utslitt, men var slitt ned til de høyeste popnaglene.. Den nye clutchen er mye lettere enn den gamle.. Litt synd egentli.. Hadde håpet at denen clutchen skulle klare momnetet, men den gang ei.. Får heller på ned på laddetrykket...

Åsså kom en pakke fra Eivind37 på nlck.no med lutkompressor.. Viair 450C, 24V og 100% dutycycle.. Jækla fin kompressor.. Gleder meg til å montere den...

Edited by wazzza, 22 May 2008 - 17:48.

Øystein Grønås

#448 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 23 May 2008 - 18:20

du vil ikke ta bilen i deler og sandblåse hele bilen, og ta rusta fra bunn? synlig å kaste den om litt etter all jobben du har lagt ned i den..

Edited by Offroad King, 23 May 2008 - 18:21.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#449 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 23 May 2008 - 21:59

QUOTE(Offroad King @ 23 May 2008, 18:20) <{POST_SNAPBACK}>
du vil ikke ta bilen i deler og sandblåse hele bilen, og ta rusta fra bunn? synlig å kaste den om litt etter all jobben du har lagt ned i den..

Hvis den sandblåses er det ingenting igjen av den.. Sånn er det.. Lå under bilen å sanblåste litt her en dag.. Hadde på meg både vernebriller og helmaske, men fikk allikevel sand i øynene.. Da fikk jeg en stemme i hodet som sa: "Dette skal du ikke bruke sommeren på"... Så slik blir det.. Jeg er herved ferdig å sveise rust på den.. Blir å behandle de lakkskadene og rustflekkene som er utvendig slik at bilen fortsatt ser OK ut.. Regner med å ha godkjent bil i noen år til. Dersom den ikke består neste EU-kontroll pga. rust blir den vraka, med mindre noen vil ha delebil...

Fikk testa luftkompressoren i dag.. Koblet den provisorisk opp og diskuterte koblingsløsninger sammen med en god kompis.. Skal ta den med meg ut og lage noen faste rør osv... Blir Gyrolok-fittings overalt tongue.gif Sånne vi bruker offshore og sertifisert til 400 bar biggrin.gif

Har laget ledningsnett til den med en bryter inne i midtkonsollen.. Den styrer et relè som skrur hovedstrømmen av og på... For å starte/stoppe kompressoren når trykket er rett har jeg brukt en sånn trykkbryter som står på større kompressorer. Denne er koblet inn og bryter hovedstrømmen. Brukte 1 minutt akkurat på å trykke opp tanken fra 0-8 bar.. (3,8 liter)

Øystein Grønås

#450 N-T 4x4

N-T 4x4

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 09:26

Kjenner deg for godt til at du vraker denne Øystein. er kjempe gøy å se hvor flink du har blitt, å nøye ut av en annen verden. det har du hvertfall ikke lært oppi verkstede mitt! Har du "Støggen" enda? den brune.......

#451 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 11:22

satser du på å få tak i en makan en da, å sette over allt godiset på?
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT

#452 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 24 May 2008 - 11:54

QUOTE(N-T 4x4 @ 24 May 2008, 09:26) <{POST_SNAPBACK}>
Kjenner deg for godt til at du vraker denne Øystein. er kjempe gøy å se hvor flink du har blitt, å nøye ut av en annen verden. det har du hvertfall ikke lært oppi verkstede mitt! Har du "Støggen" enda? den brune.......

hehe, takker.. Har bilen i noen år til. Får se hva som skjer etter det, men noe mer rustsveising kommer ikke på tale.. Klart jeg har renaulten enda.. Må bare vente til snøen forsvinner så jeg kan ta den frem å snurre hjulene..

QUOTE(Offroad King @ 24 May 2008, 11:22) <{POST_SNAPBACK}>
satser du på å få tak i en makan en da, å sette over allt godiset på?

Tror ikke det blir mer kort patrol.. Kanskje som nr. 2-bil. Har jækla lyst på en Y61 med 4,2TD.. Har riktignok ikke funnet noen slike i Norge, men ligger mange på Ebay AUS til salgs..
Øystein Grønås

#453 FrankWS

FrankWS

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 20:01

QUOTE(wazzza @ 14 May 2008, 17:00) <{POST_SNAPBACK}>
Time will shåvv.. Lærlingelønna mi sier at det ikke blir nye dekk nå til helgen for å si det sånn...

HÆH?!?!?!?! Jeg har aldri hatt så god råd som når jeg var elektrikelærling! Bodde gratis hjemme, min eneste forpliktelse var å betjene et lite billån. Bekymringene mine utover dette, foruten penger til bensin, var..... var..... var..... INTET, NADA, NIX.
Men så ble det huslån og kjærring, say no more...
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#454 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 11:41

VIL HA!! Riktignok med 4,2TD.. Bilen på bildet er hevet 3" på fjærene... Se flere bilder her: http://patrol4x4.com...ead.php?t=18915

Forøvrig er rørene til kompressoren ferdig.. Har laget fittings for PSV aka.. overtrykksventil osv...

Edited by wazzza, 06 June 2008 - 11:48.

Øystein Grønås

#455 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 June 2008 - 17:00

Da er jeg tilbake fra havet.. Fikk som sagt laget noen rør til kompressoren. Alt er skurdd sammen med GYRLOK fittings.. Har også montert manometer inni bilen så jeg kan se trykket å tanken... Har også fått meg CB-radio.. Danita 3000. Må lage et feste til den...

Delene i Gyrolok-fittings før sammenklemming

Etter tiltrekking
Øystein Grønås

#456 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 June 2008 - 19:23

Montert CB.. Måtte få den litt opp i høyden for å få på antennekabelen.. Bygde da et rom med to sigaretttennere og brytere...

Øystein Grønås

#457 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 15 June 2008 - 01:38

Mye snasent, wazzza smile.gif Maken til drømmebilen din av en Y61 ruller rundt i Oslo på hvite skilter. Dønn strippa for alt av unødvenigheter. Den kan du hente billig inn fra f.eks Frankrike om du vil. Ruller en del av de der.

#458 Rocker

Rocker

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 605 Innlegg:

Posted 15 June 2008 - 09:24

Hei.

Fy f... du er flink altså biggrin.gif
Utrolig at du ikke ga opp der i begynnelsen.. noexpression.gif ...bare å ta av seg capsen for vell utført jobb så langt.

Mvh
Rocker

#459 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 15 June 2008 - 20:30

Tusen takk begge to.. Ga ikke opp til å begynne med, men nå gidder jeg ikke sveise mer.. Den bilen er så angrepet at den kan ikke reddes..

@Rocker.. Du kjenner ikke en Tore Andre fra vaksdal?? Han er tidligere tubinmekaniker på SFA.. Sluttet nettopp og ble helikopterpilot...
Øystein Grønås

#460 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 15 June 2008 - 22:15

den CB radioen dær, kor du fikk kjøpt den? å prisen?
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT