Wazzza`s RAMgarasje
#441
Posted 21 May 2008 - 12:21
Bare si i fra om du trenger hjelp til å skru
#442
Posted 21 May 2008 - 16:22
Bare si i fra om du trenger hjelp til å skru
Hehe.. Jeg holdt på å dra av veien da jeg så henne skyve barnevogna oppover der, godt foroverbøyd med den søte lille rumpa RETT ut Er faktisk ei barndomsvennine som hadde lånt søstera sin unge...
Om du har jækla lyst til å banke rust er du hjertelig velkommen.. Her er det plenty.. Jeg skal faktisk til å bytte clutchen nå... Noen tips å komme med? Har du skrudd på noen slike på jobb??
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#443
Posted 21 May 2008 - 17:56
Fikk du no skryt av patrol`n din da?
Edited by PzKpfw, 21 May 2008 - 17:58.
#444
Posted 21 May 2008 - 22:18
Fikk du no skryt av patrol`n din da?
Takk skal du ha, synes det ble fin høyde nå Dama (som damer flest) er ikke intr. i biler.. Enkelt og greit.. Tror ikke dette er rette bilen til å dra damer med.. Har prøvd flere ganger, men de bare rister på hode når jeg ruser opp og blåser svartrøyk i sia på bilen demmes i lyskryss
Hullet i karossen er sveist... Jeg er ferdig å sveise rust på den bilen nå.. Den bilen kan ikke berges.. Er så sinnsykt angrepet av rust og dårlig arbeid tidligere at det er en umulig oppgave å redde den. Bilen er god nok til å gå gjennom neste EU-kontroll til neste år.. Etter det satser jeg på å ha en annen bil. Da blir denne forvandlet TILBAKE til hermetikkbokser..
Har tatt ned girkassa nå ikveld for å bytte clutchen. Det girkassefestet jeg lagde fungerte perfekt.. Bare løsna alle boltene mellom motor&gir og dro kassa rett bak.. Motorn henger i jekketalje i taket nå...
Edited by wazzza, 21 May 2008 - 22:25.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#445
Posted 21 May 2008 - 23:21
#446
Posted 22 May 2008 - 09:37
Klossene ligger oppå ei 5mm plate som er skrudd fast i jekken.. Girkassa er strammet ned til plata med jekkestropper.. Jekken er skrudd fast i en stor tralle, så alt er festet skikelig.. Det er veldig stabilt og fint.. Vinkelen med perfekt...
Vet ikke om det svarte på spørsmålet ditt??
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#447
Posted 22 May 2008 - 17:42
Åsså kom en pakke fra Eivind37 på nlck.no med lutkompressor.. Viair 450C, 24V og 100% dutycycle.. Jækla fin kompressor.. Gleder meg til å montere den...
Edited by wazzza, 22 May 2008 - 17:48.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#448
Posted 23 May 2008 - 18:20
Edited by Offroad King, 23 May 2008 - 18:21.
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#449
Posted 23 May 2008 - 21:59
Hvis den sandblåses er det ingenting igjen av den.. Sånn er det.. Lå under bilen å sanblåste litt her en dag.. Hadde på meg både vernebriller og helmaske, men fikk allikevel sand i øynene.. Da fikk jeg en stemme i hodet som sa: "Dette skal du ikke bruke sommeren på"... Så slik blir det.. Jeg er herved ferdig å sveise rust på den.. Blir å behandle de lakkskadene og rustflekkene som er utvendig slik at bilen fortsatt ser OK ut.. Regner med å ha godkjent bil i noen år til. Dersom den ikke består neste EU-kontroll pga. rust blir den vraka, med mindre noen vil ha delebil...
Fikk testa luftkompressoren i dag.. Koblet den provisorisk opp og diskuterte koblingsløsninger sammen med en god kompis.. Skal ta den med meg ut og lage noen faste rør osv... Blir Gyrolok-fittings overalt Sånne vi bruker offshore og sertifisert til 400 bar
Har laget ledningsnett til den med en bryter inne i midtkonsollen.. Den styrer et relè som skrur hovedstrømmen av og på... For å starte/stoppe kompressoren når trykket er rett har jeg brukt en sånn trykkbryter som står på større kompressorer. Denne er koblet inn og bryter hovedstrømmen. Brukte 1 minutt akkurat på å trykke opp tanken fra 0-8 bar.. (3,8 liter)
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#450
Posted 24 May 2008 - 09:26
#451
Posted 24 May 2008 - 11:22
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#452
Posted 24 May 2008 - 11:54
hehe, takker.. Har bilen i noen år til. Får se hva som skjer etter det, men noe mer rustsveising kommer ikke på tale.. Klart jeg har renaulten enda.. Må bare vente til snøen forsvinner så jeg kan ta den frem å snurre hjulene..
Tror ikke det blir mer kort patrol.. Kanskje som nr. 2-bil. Har jækla lyst på en Y61 med 4,2TD.. Har riktignok ikke funnet noen slike i Norge, men ligger mange på Ebay AUS til salgs..
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#453
Posted 26 May 2008 - 20:01
HÆH?!?!?!?! Jeg har aldri hatt så god råd som når jeg var elektrikelærling! Bodde gratis hjemme, min eneste forpliktelse var å betjene et lite billån. Bekymringene mine utover dette, foruten penger til bensin, var..... var..... var..... INTET, NADA, NIX.
Men så ble det huslån og kjærring, say no more...
LA5MSA
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
#454
Posted 06 June 2008 - 11:41
Forøvrig er rørene til kompressoren ferdig.. Har laget fittings for PSV aka.. overtrykksventil osv...
Edited by wazzza, 06 June 2008 - 11:48.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#455
Posted 13 June 2008 - 17:00
Delene i Gyrolok-fittings før sammenklemming
Etter tiltrekking
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#456
Posted 14 June 2008 - 19:23
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#457
Posted 15 June 2008 - 01:38
#459
Posted 15 June 2008 - 20:30
@Rocker.. Du kjenner ikke en Tore Andre fra vaksdal?? Han er tidligere tubinmekaniker på SFA.. Sluttet nettopp og ble helikopterpilot...
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#460
Posted 15 June 2008 - 22:15
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8