Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#481 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 29 July 2008 - 04:18

Bildet med den gule "tilhengern" er tatt på flystripa i Tromsø med terminalen i bakgrunnen.. Offroadbildene er tatt i Straumsbukta på Kvaløya, utfor tromsøya.. Min familie er medeier på en skogsvei der og en nabo der eier grustaket vi kjørte i...

Golyden er på vei tilbake ja.. Virker som om simonspotten soter ned og porene som skal ta opp lyden blir tettet.. Om jeg har av eksosanlegget og banker i potten er bilen stille i noen dager før den begynner å bråke igjen biggrin.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#482 1911

1911

Portalvognfører

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 29 July 2008 - 08:27

QUOTE(wazzza @ 29 Jul 2008, 05:18) <{POST_SNAPBACK}>
Bildet med den gule "tilhengern" er tatt på flystripa i Tromsø med terminalen i bakgrunnen.. Offroadbildene er tatt i Straumsbukta på Kvaløya, utfor tromsøya.. Min familie er medeier på en skogsvei der og en nabo der eier grustaket vi kjørte i...

Golyden er på vei tilbake ja.. Virker som om simonspotten soter ned og porene som skal ta opp lyden blir tettet.. Om jeg har av eksosanlegget og banker i potten er bilen stille i noen dager før den begynner å bråke igjen biggrin.gif

Det bråker ikke... Misunner deg lyden.

#483 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 30 July 2008 - 14:56

Da var hevesettet godkjent... Hyggelige kontrollører og ei usedvanlig søt jente som var kontrollør"lærling". MEN. Fikk mangellapp på stabilisatorstaget som var delvis fjærnet.. Fikk beskjed om å enten montere alt eller demontere alt, ikke bare de korte stagene.. Må få knødd meg under bilen en kveld å skrudd litt...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#484 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 01 August 2008 - 04:24

Oppdaget et nytt fenomen i natt.. Har hatt bilen inne på flystripa inatt ifb. med jobb og lot den stå på tomgang i ca. 1 time med nødblink på (krav fra avinor).. Når jeg da skulle ta løs kunne jeg skimte litt hvit/grå røyk idet jeg tok laus.. Hva kommer det av?? Motoren hadde normal driftstemperatur..
Øystein Grønås

#485 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 August 2008 - 14:07

Akkurat DER begynte pengene å flomme ut igjen sad.gif Bestilt meg felger og dekk nå... Blir 8x16 hvite rockcrawler og 305/70-16 BFG MUD. Totalt havner det på mange tusen penger...
Øystein Grønås

#486 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 August 2008 - 13:47

er det ikke sånn vi sier:

innkjøpspris blink.gif sad.gif

bruksverdi biggrin.gif dribble.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#487 Rebel-Rider

Rebel-Rider

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 06 August 2008 - 19:29

305? blir ikke nødt til å ta fram vinkelslipern?
Garasje: Hilux 3.0D4-D SR+ - F.A.Q lykter, lys & regler
Quote Craig Ferguson: "Wellcome wellcome wellcome!, its very nice to see ya, how are ya doing?"
Quote Johny Rotten: “Im fat, 50, and im back!.”

#488 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 06 August 2008 - 20:29

305/70-16 tilsvarer ca. 33*12,5 og bør gå fint. Jeg prøvde 285/75-16 uten heving på samme felger.. Gikk akkurat.. Må muligens trimme bittelitt plastikk, men ingenting alvorlig.. Forsåvidt, dekkene rydder nok den plassen de trenger også biggrin.gif
Øystein Grønås

#489 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 09 August 2008 - 02:57

Spørs om jeg får dekka og felgene før snøen kommer.. Får ikke felgene før om 1,5 mnd og dekka før om 1 mnd.. sad.gif
Øystein Grønås

#490 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 August 2008 - 19:38

Da har jeg vært på forstillingskontroll med trollet... Steiki den var feil på spissinga... Ploget nesten 1 cm.... Fikk de til å justere til den var innenfor specs.. Alle andre vinkler var innenfor specs.. Fint med tanke på at den hevet... Ble roligere å kjøre nå.. Sleit mye dekk før.. Ved fullt rattustlag når jeg snudde blei det svarte spor og hyling fra dekkene...
Øystein Grønås

#491 Rebel-Rider

Rebel-Rider

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 14 August 2008 - 22:57

Synd med dekka, kjekt å ha slikt i orden *før* vinteren kommer (den kan komme veldig kjapt, spessielt for de som bor i Tromsøtraktene) Forstillingskontroll ja... der sier du noe, kom på at jeg karnsje burde investere i en slik kontroll og få justert hjulstillinga, kjipt å spise opp dekk for flere tusen kr pga slikt.
Quote Craig Ferguson: "Wellcome wellcome wellcome!, its very nice to see ya, how are ya doing?"

#492 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 21:48

Da er ventilene justert.. Var temmelig slakke alle sammen... Holder på å bygge om til saginaw servopumpe.. Bilen er utrolig tung på styringa.. Savna litt snurrehjelp til rattet i vinter når bilen snurra fortere enn rattet ;p Har seks pumper liggende, så er plenty å ta av smile.gif

Har bestilt meg ny turbo.. To stykker faktisk.. Enten er den gamle slitt eller full av sot.. Time will show når jeg plukker ned. Regner med å måtte kappe det meste av bolter for å få av turboen... Den ene nye turboen er av samme størrelse som den gamle, mens den andre er hakket større...

Edited by wazzza, 19 August 2008 - 21:49.

Øystein Grønås

#493 pajeroskru

pajeroskru

forskrudd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 23:04

QUOTE(wazzza @ 29 Jul 2008, 04:18) <{POST_SNAPBACK}>

Så på ei rustfri 3" Simmons-potte på Mekonomen i Breivika. Fant ut at det var ilte og satse på. Hva er forresten vitsen med å lage ei potte i rustfritt stål, uten at sveisene er rustfrie........??? wtf.gif Bygde hele anlegget selv i syrefast. Varer garantert lengre enn bilen.

Gitt opp sveisinga? Man kommer langt med fugeskum, glassfiber og polyester. Hehe

Edited by pajeroskru, 19 August 2008 - 23:15.

Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#494 SkogsBjønn

SkogsBjønn

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 23:21

Hadde du problemer når du justerte spissingen ?

jeg var med mekanikeren når vi justerte min, måtte bruke varme og den største rørtangen jeg noen gang har sett for å vri på det staget biggrin.gif
Tangen veide sikkert 10 kg!

#495 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 23:27

QUOTE(SkogsBjønn @ 19 Aug 2008, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde du problemer når du justerte spissingen ?

jeg var med mekanikeren når vi justerte min, måtte bruke varme og den største rørtangen jeg noen gang har sett for å vri på det staget biggrin.gif
Tangen veide sikkert 10 kg!

Kisen på Nissan sa at de måtte rødgløde staget i begge ender.. Det er DIGRE merker etter ei stor tang midt på staget biggrin.gif
Øystein Grønås

#496 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 24 August 2008 - 12:48

Fire in the sky.. Ca 55000 m3^t med gass i timen... cool.gif Har hatt stans her ute....

Øystein Grønås

#497 patrolkåre

patrolkåre

Offroad-wannabe

• Supermedlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 23:53

hei,nå har jeg lest igjennom alt her om patrol din.må bare si jeg er veldig imponert over tålmodigheten din

#498 Rebel-Rider

Rebel-Rider

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 27 August 2008 - 08:50

QUOTE(wazzza @ 24 Aug 2008, 13:48) <{POST_SNAPBACK}>
Fire in the sky.. Ca 55000 m3^t med gass i timen... cool.gif Har hatt stans her ute....

*Stort bilde*

Får ikke kjøpt en slik gassgrill på Jernia nei.. rofl.gif

#499 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 27 August 2008 - 11:56

Takk skal du ha Kåre smile.gif

Den fakkeln varmer ganske godt, selv med så små gassmengder.. Enda verre er det ved ESD (emergency shut down).. Da må de spyle vann på veggene som vender ut mot fakkel pga. strålevarme... biggrin.gif Vi eksporterer 160000 m3^t på ETT kompressortog. (har 3). Blir fort litt gass som går til flare da om noe tripper....

Ringte BGNor i dag for høre om det var noen fremgang på dekkene.. Jeg ble fortalt at det kom til å ta ca. 6 uker.. Ikke noe problem siden leveringstiden på dekkene er ca. 4 uker.. Bestilte felgene for 2 uker siden, noe som betyr at jeg burde fått felgene i slutten av september... Idag sa han at det kunne ta 8 uker FRA NÅ AV til jeg får de huh.gif Da er det jo nesten vinter og piggdekksesong her nord.. Går glipp av et par offroadturer da om jeg ikke får lånt meg dekk...
Øystein Grønås

#500 Vidar Aas

Vidar Aas

4x4-Høvding

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 22:52

QUOTE(pajeroskru @ 19 Aug 2008, 23:04) <{POST_SNAPBACK}>
Så på ei rustfri 3" Simmons-potte på Mekonomen i Breivika. Fant ut at det var ilte og satse på. Hva er forresten vitsen med å lage ei potte i rustfritt stål, uten at sveisene er rustfrie........??? wtf.gif Bygde hele anlegget selv i syrefast. Varer garantert lengre enn bilen.

Gitt opp sveisinga? Man kommer langt med fugeskum, glassfiber og polyester. Hehe

Bygger du anlegg i syrefast, så dreper du nok turbo, motor mm..
Det gir ikke fra seg varmen, så ting blir for varmt.. Har prøvd, når jeg var ung å uvitende.. Men varer evig ja smile.gif
www.verdal4x4.no

Vidar, kun Vidar !