Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#521 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 October 2008 - 17:41

Har ikke fått på dekka nei.. Felgene kom som sagt på lørdag. Skal hente de ut i morgen... Får lagt på dekkene utpå dagen...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#522 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 19 October 2008 - 17:49

bli snasent biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#523 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 12:44

Da er dekka på plass biggrin.gif MEN: Dekka rubber i bladfjærene ved fullt rattuslag.. Ikke noe voldsomme greier, men nok til at det er irriterende... Mulig det blir en liten spacer.. Dekka går akkurat klar av hjulbuene...


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#524 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 12:56

QUOTE(wazzza @ 20 Oct 2008, 13:44) <{POST_SNAPBACK}>
Da er dekka på plass biggrin.gif MEN: Dekka rubber i bladfjærene ved fullt rattuslag.. Ikke noe voldsomme greier, men nok til at det er irriterende... Mulig det blir en liten spacer.. Dekka går akkurat klar av hjulbuene...




Så bra ut!
Men kan du ikkje bare justere svingstoppen litt ut?

#525 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 14:26

Kan justere svingstop, men synes at den har dårlig nok svingradius som det er.. Har fått låne et par 5mm spacere nå som jeg skal prøve-....

EDIT: Nå har jeg montert spacere og justert litt på svingstoppen.. Går klar nå, men fytti hælvette så rattet rister i 60 km/t nå!! Dekkene er ikke balasnert enda. Dekkforhandleren anbefalte meg å kjøre på de ei uka ca før de ble balansert.. Når jeg kjører i 50 (rister ikke) kan jeg tydelig se at venstre framhjul vobler.. Vil tippe OVER 1 cm vandring.. SKal det være sånn da???

Edited by wazzza, 20 October 2008 - 15:42.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#526 ET340-86

ET340-86

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 15:57

looking good.

du kan jo prøve å rotere noen dekk, mulig det er et dekk som er rotert dårlig, eller som det er mye ubalanse i.

#527 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 16:11

Thank you...

Jekket opp bilen istad og snurret hjulene.. Det er synlig kast i dekket.. Må måle med måleur eller noe liknende om det er kast i felgen.. Spacerne er uansett demontert.. Bilen var OK å kjøre uten de mht. vibrering... Tror jeg traff veldig bra med innspresset sånn ellers.. Alle hjulene går innafor skjermkantene med 7-8mm (på øyemål). Prøvde tidligere på noen 285/75-16 på samme felger. De gikk klar av bladfjærene...

BTW. Gammelhjula blir ikke til salgs.. Må ha de som "visningshjul" ifall jeg blir stoppet...

Edited by wazzza, 20 October 2008 - 16:12.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#528 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 16:28

Du sier det ene dekket går endel. Sjekk om montøren hadde skikkelig overtrykk i dekkene under montering. Smurt skikkelig er også viktig. Når det er gjort setter du di dekkene med minst lodd forran...

#529 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 16:42

Det var jeg som la på dekkene på felgene.. Brukte dugelig med sånn smøreguffe... Dekkene spratt på plass veldig fint da jeg fylte luft i de... Hva mener du med overtrykk under montering?? Det måtte jo ett visst trykk til før dekkene spratt på plass på felgkanten.. Når jeg fylte opp med korrekt lufttrykk etterpå var det ca. 1 bar i dekkene...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#530 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 16:46

Det jeg mener med overtrykk er å fylle mere luft etter at dekket smeller på plass. Vi fyller ofte oppmot 5,5 bar uten ventil i dekket så det blir presset skikkelig på felgen.

#531 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 16:53

Såpass ja.. Det har jeg ikke gjort.. Har bare fylt de til litt over 2 bar.. Skal høre med han dekk-mannen der jeg la om dekkene hva han bruker å gjøre..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#532 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 09:49

Litt showoff...

Ja, ledningene bak under støtfangeren skal fjærnes.. Er noe lurium en tidligere eier har mekket til...











Også et bilde av den siste "bulken" min... Skulle dra opp ei vennine som hadde kjørt ut på den mest traffikerte veien i hele Tromsø.. Jeg kom dit midt i rushen selfølgelig.. For å ikke stoppe trafikken tenkte jeg at jeg skulle parkere i grøfta.. Kjørte utfor en inkjørsel og nedi.. Grøfta var "litt" dypere enn jeg hadde trodd så ræva slo nedi på vei ned... Knasa i glassfibern.


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#533 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 15:41

Ser veldig bra ut dette Øystein. Dekkene er proposjonalt rett til bilen. Selv om di er for store er det ikke en kjeft (myndighetene) som biter seg merke i størelsen. Håper å se deg og bilen i Finnland til neste år!

#534 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 16:15

Takk skal du ha smile.gif Jeg satser også på å komme til Fionland neste år... Om bilen holder så lenge tongue.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#535 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 19:14

Nå begynner jeg å like bilen din gitt biggrin.gif Gromme hjul, og nå skal jeg stille et dumt spm.

Åssen dim. er det på dem ?
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#536 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 20:12

Hehe.. Takker

Dekkene er 305/70-16. Tilsvarer ca 33x12,5. Felgene er 8x16" Rockcrawler. Inpress ET -6.

Jeg merker det godt på motorkraften at der er større hjul.. Nå hjelper det jo heller ikke at det kun er 2 av 6 dyser som er OK... Har som sagt bestilt 6 nye spisser...

Edited by wazzza, 22 October 2008 - 20:13.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#537 ET340-86

ET340-86

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 22:08

looking good. fikk litt lyst på de dekkene selv tongue.gif

#538 Hjul

Hjul

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Innlegg:

Posted 23 October 2008 - 20:34

Når det gjelder ristingen i rattet kan du se her: http://www.offroad.n...p-m-t96733.html

Bilen ser jo bra ut med de nye dekka, men du skulle ha flyttet akslingen bak lengre bak. Kort patroler jo nesten teit ut siden hjulet står så langt framme!

Edited by Hjul, 23 October 2008 - 20:35.

Mvh Anders
-----------------------------
BMW e39
Ford Sierra 3dørs 86 mod
xNissan Patrol Super Roof 86 mod 3,3 Turbo
xNissan Patrol Super Roof 85 mod 3,3 Turbo
xNissan King Cab 86mod 2,5 Turbo
xFord Sierra Cosworth stv 92 mod

#539 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 23 October 2008 - 22:18

QUOTE(Hjul @ 23 Oct 2008, 21:34) <{POST_SNAPBACK}>
Når det gjelder ristingen i rattet kan du se her: http://www.offroad.n...p-m-t96733.html

Bilen ser jo bra ut med de nye dekka, men du skulle ha flyttet akslingen bak lengre bak. Kort patroler jo nesten teit ut siden hjulet står så langt framme!


Ristingen hos meg kommer nok av at dekkene ikke er balasert enda... Har nye fjærer med nye foringer, tight og fin styring fra før av..

Anyways... Begynte å bytte turbo i dag.. Den jævla bilen har jobbet imot meg nå i 12 timer.. Har tatt kveld med tanke på naboer og støy... Selfølgelig satt mutrene som holder tuboen BOM FAST.. Klarte å løsne alle untatt EN.. Den som er vanskeligst å komme til.. Prøvde alt mulig uten at det hjalp.. Prøvde å sveise på ei mutter utpå den som var rundet uten at det hjalp.. Sveiste så på en nøkkel på den andre muttera.. Nøkkel satt fast, men mutrene løsnet fra hverandre.. Der sto jeg da med en skikkeli fastsveist nøkkel uten plass til å kappe den løs...

Enden på visa ble at begge manifoldene måtte av og bolten med den runde muttera ble kappet...

Ny downpipe måtte sveises.. Denne vrei seg jo alle veier under sveising, så V-bandklemma klarte ikke å gripe over de to delene oppe ved turboen.. Et par kapp og sveiser senere var den på plass..

SÅ, når jeg får startet opp hører jeg et jækla rabalder når jeg gir gass.. Eksoslekkasje på minst 1 sylinder.. FAN!! Prøver å dra til mutrene rundt om uten hell.. Der står saken pr nuh... Noen gode tips??


Av med driten.. Merk den fastsveiste nøkkelen


Borrer ut gammel "stud" og gjenger opp til ny.



Ny pakning. Skrapte reint med gasket-remover






Sveist inn "mutter" for eksostermometeret




Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#540 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 24 October 2008 - 13:35

prøv og legg på den gamle pakningen i tilleg til den nye.. nye innerst å gamle ytterst, løste samme problem på gamle luxen min..
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8