Wazzza`s RAMgarasje
#521
Posted 19 October 2008 - 17:41
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#522
Posted 19 October 2008 - 17:49
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#523
Posted 20 October 2008 - 12:44
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#524
Posted 20 October 2008 - 12:56
Så bra ut!
Men kan du ikkje bare justere svingstoppen litt ut?
#525
Posted 20 October 2008 - 14:26
EDIT: Nå har jeg montert spacere og justert litt på svingstoppen.. Går klar nå, men fytti hælvette så rattet rister i 60 km/t nå!! Dekkene er ikke balasnert enda. Dekkforhandleren anbefalte meg å kjøre på de ei uka ca før de ble balansert.. Når jeg kjører i 50 (rister ikke) kan jeg tydelig se at venstre framhjul vobler.. Vil tippe OVER 1 cm vandring.. SKal det være sånn da???
Edited by wazzza, 20 October 2008 - 15:42.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#526
Posted 20 October 2008 - 15:57
du kan jo prøve å rotere noen dekk, mulig det er et dekk som er rotert dårlig, eller som det er mye ubalanse i.
#527
Posted 20 October 2008 - 16:11
Jekket opp bilen istad og snurret hjulene.. Det er synlig kast i dekket.. Må måle med måleur eller noe liknende om det er kast i felgen.. Spacerne er uansett demontert.. Bilen var OK å kjøre uten de mht. vibrering... Tror jeg traff veldig bra med innspresset sånn ellers.. Alle hjulene går innafor skjermkantene med 7-8mm (på øyemål). Prøvde tidligere på noen 285/75-16 på samme felger. De gikk klar av bladfjærene...
BTW. Gammelhjula blir ikke til salgs.. Må ha de som "visningshjul" ifall jeg blir stoppet...
Edited by wazzza, 20 October 2008 - 16:12.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#528
Posted 20 October 2008 - 16:28
#529
Posted 20 October 2008 - 16:42
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#530
Posted 20 October 2008 - 16:46
#531
Posted 20 October 2008 - 16:53
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#532
Posted 22 October 2008 - 09:49
Ja, ledningene bak under støtfangeren skal fjærnes.. Er noe lurium en tidligere eier har mekket til...
Også et bilde av den siste "bulken" min... Skulle dra opp ei vennine som hadde kjørt ut på den mest traffikerte veien i hele Tromsø.. Jeg kom dit midt i rushen selfølgelig.. For å ikke stoppe trafikken tenkte jeg at jeg skulle parkere i grøfta.. Kjørte utfor en inkjørsel og nedi.. Grøfta var "litt" dypere enn jeg hadde trodd så ræva slo nedi på vei ned... Knasa i glassfibern.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#533
Posted 22 October 2008 - 15:41
#534
Posted 22 October 2008 - 16:15
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#535
Posted 22 October 2008 - 19:14
Åssen dim. er det på dem ?
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#536
Posted 22 October 2008 - 20:12
Dekkene er 305/70-16. Tilsvarer ca 33x12,5. Felgene er 8x16" Rockcrawler. Inpress ET -6.
Jeg merker det godt på motorkraften at der er større hjul.. Nå hjelper det jo heller ikke at det kun er 2 av 6 dyser som er OK... Har som sagt bestilt 6 nye spisser...
Edited by wazzza, 22 October 2008 - 20:13.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#537
Posted 22 October 2008 - 22:08
#538
Posted 23 October 2008 - 20:34
Bilen ser jo bra ut med de nye dekka, men du skulle ha flyttet akslingen bak lengre bak. Kort patroler jo nesten teit ut siden hjulet står så langt framme!
Edited by Hjul, 23 October 2008 - 20:35.
-----------------------------
BMW e39
Ford Sierra 3dørs 86 mod
xNissan Patrol Super Roof 86 mod 3,3 Turbo
xNissan Patrol Super Roof 85 mod 3,3 Turbo
xNissan King Cab 86mod 2,5 Turbo
xFord Sierra Cosworth stv 92 mod
#539
Posted 23 October 2008 - 22:18
Bilen ser jo bra ut med de nye dekka, men du skulle ha flyttet akslingen bak lengre bak. Kort patroler jo nesten teit ut siden hjulet står så langt framme!
Ristingen hos meg kommer nok av at dekkene ikke er balasert enda... Har nye fjærer med nye foringer, tight og fin styring fra før av..
Anyways... Begynte å bytte turbo i dag.. Den jævla bilen har jobbet imot meg nå i 12 timer.. Har tatt kveld med tanke på naboer og støy... Selfølgelig satt mutrene som holder tuboen BOM FAST.. Klarte å løsne alle untatt EN.. Den som er vanskeligst å komme til.. Prøvde alt mulig uten at det hjalp.. Prøvde å sveise på ei mutter utpå den som var rundet uten at det hjalp.. Sveiste så på en nøkkel på den andre muttera.. Nøkkel satt fast, men mutrene løsnet fra hverandre.. Der sto jeg da med en skikkeli fastsveist nøkkel uten plass til å kappe den løs...
Enden på visa ble at begge manifoldene måtte av og bolten med den runde muttera ble kappet...
Ny downpipe måtte sveises.. Denne vrei seg jo alle veier under sveising, så V-bandklemma klarte ikke å gripe over de to delene oppe ved turboen.. Et par kapp og sveiser senere var den på plass..
SÅ, når jeg får startet opp hører jeg et jækla rabalder når jeg gir gass.. Eksoslekkasje på minst 1 sylinder.. FAN!! Prøver å dra til mutrene rundt om uten hell.. Der står saken pr nuh... Noen gode tips??
Av med driten.. Merk den fastsveiste nøkkelen
Borrer ut gammel "stud" og gjenger opp til ny.
Ny pakning. Skrapte reint med gasket-remover
Sveist inn "mutter" for eksostermometeret
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#540
Posted 24 October 2008 - 13:35
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8