Wazzza`s RAMgarasje
#461
Posted 16 June 2008 - 09:11
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#462
Posted 16 June 2008 - 09:14
@Rocker.. Du kjenner ikke en Tore Andre fra vaksdal?? Han er tidligere tubinmekaniker på SFA.. Sluttet nettopp og ble helikopterpilot...
Morn
Nope, kjenner ingen Tore Andre desverre...har bare bodd her i 3 år, så kjenner egentlig svært få/ingen her....
Ikke lett for en nordlenning å bli kjent med folk i nynorsk-land
Skjønner jeg det sånn at du har gitt opp bilen??
Mvh
Rocker
#463
Posted 18 June 2008 - 20:34
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#464
Posted 19 June 2008 - 00:26
#465
Posted 19 June 2008 - 00:36
Heia.
Kjipt du måtte gi opp, men en gang må man bare gi seg....sånn er det bare.
Stå på videre bare
Mvh
Rocker
#466
Posted 19 June 2008 - 21:38
Du får finne det et bedre utgangspunkt slik at du kan konsentrere deg om å gjøre ting du vil gjøre med bilen, istedet for å kose med rusten - går vell litt lettere da! Du har jo trossalt fått en god del "snacks" på denne bilen som du kan ta med deg på en "ny" bil
Btw, jeg var i trondheim i går å så på en nissan, hadde penger med å full pakke i og med bilen hadde vært på verksted å avdekket det som skulle være av feil. Når jeg kom å skulle se på bilen så tror du faen ikke at venstre fremhjul står 2cm lengre frem i forhold til høyre fremhjul - damn! Ble tilbake til Mosjøen uten bil da gitt!
Edited by SkogsBjønn, 19 June 2008 - 21:40.
#467
Posted 20 June 2008 - 18:22
Btw. idag røyk omformeren min.. Samtlige regulatorer sprakk. Mulig jeg kjøper en annen mer avansert en hvis jeg ikke får byttet min på garantien... Er knapt ett år gammel..
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#468
Posted 22 June 2008 - 22:35
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#469
Posted 23 June 2008 - 16:52
Skal klare neste EU-kontroll om 2 år, å kanskje den etter det, men så trur eg d slutt...
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 16:53.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#470
Posted 24 June 2008 - 21:11
Var i et grustak og kjørte for ei stund siden.. Mens jeg fleksa som værst (ikke rare greiene) smalt det i forakslingen. Klarte ikke å se noen galt derogda, ,men nå som jeg har ligget under bilen i kveld så jeg at det ene staget fra stabstaget og opp til ramma var knekt.. Har tydeligvis kjørt lenge uten stabstag.. Skrudde vekk på andre siden også og tok en prøvetur.. Merker ingen forskjell...
Har byttet tetteringen på piniongen på forakslingen i kveld.. En veldig grei jobb, så fort man har fått løsna muttera på piniongen.. Den satt som bare F..
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#471
Posted 26 June 2008 - 11:43
Fikk en pakke fra summitracing hjem på døra i går.. 25 dollar frakt... Supert opplegg... Tok ikke mange dagene heller.. Bestilte noen pyrometer (eksostermometere), diesel-turteller, og eksoswrap.. turtelleren og 3 av pyromterne skal kompiser ha.. Klarte ikke å dy meg så jeg måtte koble det opp i natt før jeg skulle på jobb.. Ledningsnettet til instrumentet var laget klart fra før av, så jeg trengte bare å trekke kabelen til termoelemnetet og bore/gjenge hull i eksosen.
Hadde først planer om å montere termoelementet rett før turboen, men siden jeg har innsug og eksos på samme side ble det jævla trangt.. Endte med at jeg borret hullet i den støpte albuen rett etter turboen.. Sto i instruksjonen at det også kunne gjøres... Har ikke testet så mye, men i motbakke på 5. gir og 80 km/t lå tempen på ca 430 grader...
EDIT: Har testa litt ikveld.. Trødde på det bilen hadde å gi opp finnvikdalen for de som er lokalkjent.. Til tider bratt og lange bakker... Flatt jern på 3, 4, og 5. gir.. Ble nesten 600 grader på det meste.. Oljetempen holdt seg stabil, men kjølevannstempen steg en del...
Har også fått komplett sett med smørbare sjakler fra BGnor...
Edited by wazzza, 26 June 2008 - 20:57.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#472
Posted 05 July 2008 - 22:53
Testa fleks i dag..
Legger ved et par bilder jeg tok klokka 4 natt til fredag.. Når jeg ikke er offshore jobber jeg for et installatørfirma i byen og trekker nye kabler til kantlysene på flystripa i tromsø...
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#473
Posted 13 July 2008 - 13:57
Utsikten fra verkstedet.. Overskyet og kjedelig vær
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#474
Posted 19 July 2008 - 08:16
Prøvde den så vidt i går kveld etter jobb og fikk litt over 200 bar på den før den løsna fra skrustikka... Jeg og en kompis (Stian F på forumet) regnet oss fram til at den skal klare ca 400 bar før overtrykksventilen slår ut.. Dette er langt over det vi trenger.. NB!! På bildene ser dere at det er en haug med overganger opp til manometeret.. De skal fjernes og et annet manometer skal på.. Satte det kun på for testing..
Nåleventilen (den med det runde rattet) bruker jeg for å finjustere trykket.. Volumet i linjen minsker når jeg skrur den til... Gleder meg til å teste dette når jeg kommer hjem..
Jeg har laget en overgang fra dyser til gyrolok, slik at jeg kan teste flere typer dyser...
Kappet dyserør og klemt på gyrolok fittings..
Edited by wazzza, 19 July 2008 - 08:30.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#475
Posted 27 July 2008 - 17:36
Dro sammen med noen kompiser opp på skogsveien hos besteforeldrene mine og kjørte litt idag.. En nabo der ute eier et grustak vi fikk tillatelse til å kjøre i.. Var morsomt med litt teknisk kjøring.. En kompis tok flere bilder av bilen min. Legger de ut når jeg får de hos han..
Hentet nøkkel til porten og klar til kjøring
Så langt veien gikk
Litt fleksbilder av en LJ70 med dobinson-fjærer.Bilen sto med ene bakhjulet i lufta..
Edited by wazzza, 27 July 2008 - 17:36.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#476
Posted 27 July 2008 - 17:54
Du er kansje med til Lapland Trophy neste år???
#477
Posted 27 July 2008 - 18:02
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#478
Posted 28 July 2008 - 17:06
Dro ifra firmabilen iværtfall.. (Ford Transit)
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#479
Posted 28 July 2008 - 18:02
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#480
Posted 28 July 2008 - 21:02
Quote Craig Ferguson: "Wellcome wellcome wellcome!, its very nice to see ya, how are ya doing?"
Quote Johny Rotten: “Im fat, 50, and im back!.”