Wazzza`s RAMgarasje
#1101
Posted 16 September 2012 - 23:38
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1102
Posted 17 September 2012 - 17:35
Edited by HardKåre, 17 September 2012 - 17:36.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#1103
Posted 18 September 2012 - 17:08
Godt med god plass...
Det der kalles luksus!
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1104
Posted 19 September 2012 - 23:40
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1105
Posted 21 September 2012 - 00:03
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1106
Posted 04 October 2012 - 07:07
"Nye regler fra 19. januar 2013:
Kravet i klasse C1E om at tilhengerens tillatte totalvekt ikke må overskride lastbilens egenvekt med fører, blir fjernet. Begrensningen på 12.000 kg for samlet tillatt totalvekt for vogntoget, blir videreført."
http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Lett+Lastebil+%28klasse+C1+og+C1E%29
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1107
Posted 23 October 2012 - 22:09
Men en ting er sikkert! Aldri mer kabelsko uten krympestrømpe+lim. Da jeg monterte de to xenonlysene (ombygde halogenlykter) slurvet jeg og brukte vanlige kabelsko som ble klemt på. Jeg bruker selvvulkaniserende tape på alle koblinger under bilen. Det blir 100% vantett så ikke lederne korroderer. Men, problemet er at lederne lett knekker når de blir krympet på og disse kabelskoene gir NULL strekkavlastning. Dette fikk jeg svi for nå da jeg skulle koble opp LED-lysene til samme punktet under bilen. Resultatet er knekte ledere, brudd, kortslutninger, blåste sikringer og fandens oldemor! En jobb som i utgangspunktet skulle ta maks 30 minutter tok over 2 timer i sludd ute i friluftsgarasjen på grusgulv! Våt, kald og forbannet her jeg sitter.
Foto av Jarl Martiniusen
http://www.aliexpres.../518790554.html
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1108
Posted 24 October 2012 - 06:36
#1109
Posted 26 October 2012 - 15:45
Er det noen som har et orginalt anlegg å låne meg? Har lite lyst til å kjøpe et nytt orginalt anlegg for visning...
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1110
Posted 28 October 2012 - 17:40
Det måtte jo skje før eller siden. Blei tatt i teknisk kontroll i går kveld. Fikk mangellapp på lys, fjærer og eksosanlegg.. Lysene visste jeg jo var ulovlig, samt at eksosen er litt høylydt, men ikke noe dramatisk..
Er det noen som har et orginalt anlegg å låne meg? Har lite lyst til å kjøpe et nytt orginalt anlegg for visning...
Nei nei nei!
Så nå må du på med originale fjærer også eller får du godkjenningspapirer på disse? Må du ha på original eksos eller er det nok med en demper/potte?
#1111
Posted 29 October 2012 - 22:17
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1112
Posted 30 October 2012 - 09:30
Det de kan henge seg opp i er vel utslipp og støy. Hvis de påstår at du får ut mer effekt av anlegget enn det de har fått inn avgifter for så får de finne frem ei rulle og måle kreftene på hjula!
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#1113
Posted 30 October 2012 - 17:06
Hvis de påstår at du får ut mer effekt av anlegget enn det de har fått inn avgifter for så får de finne frem ei rulle og måle kreftene på hjula!
Haha..
D hadde vært no. Blitt litt penger i statskassa da.
#1114
Posted 30 October 2012 - 19:39
Angående avgufter, så er dette en lett lastebil, så den er fri for avgifter
Edited by wazzza, 30 October 2012 - 19:39.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1115
Posted 30 October 2012 - 20:09
Angående avgufter, så er dette en lett lastebil, så den er fri for avgifter
Joda, er avgift på den og : http://www.abcnyhete...avgifter-pa-bil
Men bare 22% av full sats.
Litt spent på detta med papirer på eksos. Mon tru om jeg skulle prøve å skaffe papirer på mbrp anlegget, og vil BT godta disse...
#1116
Posted 30 October 2012 - 21:01
Jeg kontaktet MBRP og de hadde ingen papirer å gi meg. De hadde heller ingen godkjenninger på sine anlegg..
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1117
Posted 01 November 2012 - 00:11
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#1118
Posted 01 November 2012 - 13:34
Siden din bil ikke er en 1-15 bil så er det vel ikke krav til orginalitet.Synes de at den bråker for mye så får de vel grave frem støymåleren som ALLE stasjoner er utstyrt med. Det har blitt helt vilt hvordan de krever dokumentasjon på ting de enkelt kan sjekke selv. At ikke riksrevisjonen får opp øynene på den vanstyrte etaten er bare utrolig.
Jeg er enig med deg der. Jeg har imidlertid fått godkjenning for å bruke et Walker erstatninganlegg.. Har bestilt resonator, potte og bakerste røret. Jeg skal modifisere Donaldson-potta og montere den inn i 5"-anlegget mitt etter visning Må korte inn potta med 5 cm for å gå klar av en travers under bilen. Fy fan så diger den er!. Stort mer stillegående enn det blir det ikke. Fikk forresten godkjent fjærene som erstatningsfjærer
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#1119
Posted 01 November 2012 - 17:11
Totalt sett så kommer du jo ikke så galt ut av det med visinga da. Hold deg unna kontrollstasjonen på Minnesund om du fikk lyst å kjøre sørover med bilen, der er dem helt tullete med pick-uper. Bilen som Eskild kjøpte for noen år siden fikk mangel for ulovelig heising bak på en helt orginal bil.Eieren måtte dokumentere at den var så høy og at Dodge hadde brukt heiseklosser fra fabrikk.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#1120
Posted 02 November 2012 - 12:10
Bilen som Eskild kjøpte for noen år siden fikk mangel for ulovelig heising bak på en helt orginal bil.Eieren måtte dokumentere at den var så høy og at Dodge hadde brukt heiseklosser fra fabrikk.
Dette skjer flere plasser. Twoface her på forumet gikk samme problemet med sin, vet ikke helt åssen han løste det.
Ny eier av gammelbilen min fikk en "advarsel" på eukontrollen for klossene..
Glad jeg har heving innskrevet i vognkort.