Gå til innhold

Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#1081 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 08:32

Etter planen skjer det ting i helga... :)

Bare 1?? :P
RB

#1082 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 09:59

Bare 1?? :P

Hehe, ja.. Det blir det... ...i første omgang.. :) Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg før det blir twin.. Ny-turboen skal funke bra som sekundær i et twin-oppsett.. Men det skal liksom betales også.. Er jo enslig med alt av utgifter på hus, bil og livets opphold. Ikke helt uten grunn at jeg har to jobber :)
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1083 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 18:21

Regna med at det kom mer ja.. ;)
Du jobber jo offshore, raker ikke du inn mer penger enn du klarer å bruke!? :P
Blir tøft detta, du må svinge innom å vise oppsettet hvis du kjører forbi her.
RB

#1084 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 19:46

Er jo enslig med alt av utgifter på hus, bil og livets opphold.

Men da slipper du jo unna noen av de største utgiftene... ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#1085 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 20:16

Men da slipper du jo unna noen av de største utgiftene... ;)

Hehe.. Tenkte d samme.. :rolleyes:
RB

#1086 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 16:38

Da er endelig Big Blue på veien igjen. Blei to stive 15 timers økter, pluss noen timer i dag for å bli ferdig. Har bytta tettering på veiva, nålelager inni svinghulet, clutch, turbo og ett drivkryss.

Begynte å demontere mellomakslinger. Ett kryss i fremre mellomaksling var knuske tørt, så det ble byttet under montering. Jeg har hatt trøbbel med lavserien, så jeg bestilte meg noen deler for å bytte, men det viste seg at skadene var større enn jeg hadde antatt. Har skrudd sammen kassa igjen i påvente av mer deler. Orker ikke skrive så masse, så legger bare til små kommentarer under bildene..

Postet bilde
Transfer ute

Postet bilde

Postet bilde
Klar til å løftes ned. Funka fjell med en slik bukk.

Postet bilde
Litt blåsvidd

Postet bilde
Bytting a tettering.. Skru inn to selvborrende skruer og trekk ut med glidehammer.

Postet bilde
Ny clutch

Postet bilde
Nytt utløserlager

Postet bilde
Nytt kryss

Postet bilde
Åpen transfer

Postet bilde
Skikkelig hårete magnet!

Postet bilde
Helt utslitt

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde
Ny turbo. Borg Warner 63/68/14, eller S363 som den kan hete.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1087 Raptor91

Raptor91

Nytt medlem

• Supermedlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 20:18

Rå bil og rå "garasje"!

Så du hadde Ram´en til Torje en liten stund:p Jeg vurderer å fære å se på den skjønner du, så jeg lurer på hvorfor du leverte den tilbake? Er det en bil du vil anbefale til andre eller?

Mvh Alexander

#1088 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 21:51

Rå bil og rå "garasje"!

Så du hadde Ram´en til Torje en liten stund:p Jeg vurderer å fære å se på den skjønner du, så jeg lurer på hvorfor du leverte den tilbake? Er det en bil du vil anbefale til andre eller?

Mvh Alexander

Takk skal du ha. Har fått låne garasjen på jobb i helga, så jeg har fått stått innendørs ;)

Stemmer det, jeg hadde den bilen ei stund. Bilen i seg selv var god, gikk jævla bra og tight og fin å kjøre. Eneste jeg kan huske var at det var eksoslekkasje ved manifoilen. Visst nok ikke helt uvanlig på disse etterhvert. Eller så har jo bilen rusla over 350000 km om jeg ikke husker feil, men bar ikke særlig preg av det.. Alt i alt en veldig god bil :) Jeg hevet kjøpet på grunn av noe styr rundt antall seteplasser. Mer enn det går jeg ikke inn på det. Det viktige og positive er at Torje ordnet opp uten å lage noe trøbbel ut av det. :)
Øystein Grønås

#1089 Raptor91

Raptor91

Nytt medlem

• Supermedlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 22:32

Okay, tusen takk for svar! :D

Btw, Keep up the good work! Blir å følge med videre hær! veldig interessangt og lærerikt!;)

#1090 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 September 2012 - 21:24

Endelig :D

Nesten 80kg pr. stykk!!

Postet bilde

Postet bilde
Øystein Grønås

#1091 sinnsyk

sinnsyk

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 11 September 2012 - 06:48

Se her ja! Hvor store er di? :-)

#1092 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 September 2012 - 23:40

Da er bilen tilbake fra lakk. Er meget godt fornøyd mer resultatet. Dekkene er på.. ..med et nødskrik :D Spørs om jeg ikke må ha noen lengre lenkearmer etterhvert. Det er bortimot NULL klaring til bakkant av hjulbuen ved sving. Dette var jeg klar over at kunne bli et problem. På vei er det ikke noe problem, men ved offroad kan det bli problemer.. Bilder kommer i morgen ;) Størrelsen er 35x12,5-17.

Edited by wazzza, 12 September 2012 - 23:46.

Øystein Grønås

#1093 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 September 2012 - 15:38

Så slik ble det! Må vaskes da..

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Øystein Grønås

#1094 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 13 September 2012 - 16:17

NAIS!!! Synes ikke det ser så trangt ut?? Synes det så ganske rett ut... :D

De henger ikke utenfor bredderne da? Synes det kan se slik ut på bildet...

HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#1095 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 13 September 2012 - 17:41

Ble meget bra. Kledde bilen det oppsettet. ;)
Har samme dimmensjonen på mine dekk, men de ser alt for små ut på min Dodge. Merkelig hva noen tommer heving har å si.. :wacko:
RB

#1096 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 15 September 2012 - 23:08

Takker.. Er veldig fornøyd med størrelsen. Dette er noen skikkelige hollywood-dekk.. Hyler i alle kryss når jeg svinger brått :D Har bilen inne på verkstedet i helga og får gjort litt arbeid. Har byttet ut de 4 arbeidslysene som lyser bakover og erstattet de med to LED lysbjelker.. Lysstyrken e omtrent 1000 ganger sterkere! :D Helt vanvittig.. Gleder meg til å rygge med de.. Det fulgte med braketter, men de passet dårlig til mit bruk så sveiste fast to flattjern i stedet. Har vinklet lysene litt utover for å lyse opp sidene litt..

Er også godt i gang med å bytte dyser til nye større dyser fra CPP. Disse skal gi diesel til 150 hk ekstra om du klarer å få nok luft inn... Eentlig en ganske grei jobb, men bilen er så høy nå at jeg har ikke kjangs å nå til de to bakerte sylindrene for å skru.. Må drive å klatre på bilen...

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde''

Postet bilde

Postet bilde

Edited by wazzza, 15 September 2012 - 23:24.

Øystein Grønås

#1097 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 16 September 2012 - 08:14

Forresten, hva slags type breddere er det du har montert?
RB

#1098 eriktar

eriktar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Innlegg:

Posted 16 September 2012 - 08:55

Og hvor kjøpte du led listene? Så bra ut!

#1099 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 16 September 2012 - 11:54

Var ikke du på sommertreffet i 2011, hvor jeg fikk elektrisk brann i Dodgen? Jeg klatret jo bare oppi og satt på hjulbuen og skrudde... :)
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#1100 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 16 September 2012 - 14:00

Var ikke du på sommertreffet i 2011, hvor jeg fikk elektrisk brann i Dodgen? Jeg klatret jo bare oppi og satt på hjulbuen og skrudde... :)

Funker på gode gamle amerikanske biler der det er god plass.. ;) Ikke på nyere dodge. Jeg bruker å stable par tre paller i høyden rundt fronten av bilen, da rekker jeg det meste. :rolleyes:
RB