Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#1061 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 31 July 2012 - 22:28

Duverden du står på! ;)
Neste gang du ræk forbi kan du få lov å gje nydodgen min sammme omgang meguiars. :P

Ser du har bytta simmering i bakaksel, mon tru om d e standard på alle dodger at dem læk!? Bytta på `99 jeg hadde, du har bytta og ser den læk litt nydodgen min og.. <_<


Gratulere me ny bil?? Bilde?? Specs??

Jeg synes at det er merkelig at min skulle begynne å lekke allerede. Bilen rundet 150000 KM (ikke miles) i helga, så det burde jo ikke være utslitt. Støvkappa på piniongen var riktig nok helt gåen, så det kan jo hende at det har kommet sand og skitt inn på tetteringen og spist den og yoken opp.

Ang. polering så blir det lite arbeid de neste dagene. har hatt et par stive dager i vedskogen og henta ned brensel til neste vinter. Er lang i armene, stiv i skuldrene, og vondt i ryggen ^_^ Noen hevder at det eneste som brenner mer kalorier enn skikkelig skogsarbeid er en nordpolekspidisjon.. Akkurat nå føles det slik.. :P


Den gamle JOBU`en etter bestefadern var eneste riktige verktøy til de største stokkene!

Postet bilde

Postet bilde
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1062 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 01 August 2012 - 08:58

Jo takk. B) Henta en 96 12V, me årntli kasselengde. ;)
foreløpig orginal.. tror jeg... har vært en haug med eiere på den siden den kom til Norge, så vedlikeholdet har vært deretter.. :wacko: Men prisen var grei, så da har jeg litt å pusle med.. ;) Håper å få dytta en NV4500 i den. B)
Slutt me det vedtøvet, kom heller å kjøp færdi ved pakka fint i sekka hos mæ. :P
RB


#1063 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 August 2012 - 19:54

Jo takk. B) Henta en 96 12V, me årntli kasselengde. ;)
foreløpig orginal.. tror jeg... har vært en haug med eiere på den siden den kom til Norge, så vedlikeholdet har vært deretter.. :wacko: Men prisen var grei, så da har jeg litt å pusle med.. ;) Håper å få dytta en NV4500 i den. B)
Slutt me det vedtøvet, kom heller å kjøp færdi ved pakka fint i sekka hos mæ. :P


Tøffe greier! Mer dritsikker bil enn en 12V Cummins skal du vel lete lenge etter. Si ifra om du trenger noen mål av min bil med tanke på girkasse osv.. ;) Jeg har fått ryddet og laget meg et lite messanin-dekk i den ENORME garasjen min.. Fy fan at det er mulig å lage så små garasjer! Blir mest utebod for min del. Bilen er klargjort for PKK i morgen med 235-hjul...

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1064 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 06 August 2012 - 06:33

Strandard dim på hjula er triste greier. Men regner med at bilen din går rett gjennom kontrollen :) Praktisk med "hems" i garasjen :-)

#1065 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 06 August 2012 - 13:34

Bilen er klargjort for PKK i morgen med 235-hjul...






Se der ja.. Storhjula på. ^_^ Håper Eu`n går greit. Jeg for min del trenger ikke å låne hjul mer, står 35x12,5x16,5 som org. dim i vognkortet mitt. :rolleyes: Har nesten motsatt problem, da ordentlie vinterdekk i så store dimensjoner ikke er så vanlig.. Fant hakka lt2 i 285/75 16 som største. er vel akkurat innafor 5% regelen. :P
RB


#1066 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 August 2012 - 18:22

Veeel.. Gikk ikke akkurat rett gjennom nei.. Fik 2 toere. Slakk i styreledd og slakk parkbrems. Har bytta parkbremsbanda og strammet opp. Venter på nytt styreledd som burde vært her FØR kontrollen, så den visste jeg at jeg ville få feil på.. Ellers bare enere på småpiss som sprukket speil, arbeidslysene på bøyla virket ikke (hadde tatt ut sikringen), vindusviskere som ikke parkerte skikkelig, defekt skiltlys og slakk i et krys.. Har alle delene for å få alt på stell, men mangler tid til å fikse det..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1067 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 August 2012 - 19:33

Se der ja.. Storhjula på. ^_^ Håper Eu`n går greit. Jeg for min del trenger ikke å låne hjul mer, står 35x12,5x16,5 som org. dim i vognkortet mitt. :rolleyes: Har nesten motsatt problem, da ordentlie vinterdekk i så store dimensjoner ikke er så vanlig.. Fant hakka lt2 i 285/75 16 som største. er vel akkurat innafor 5% regelen. :P


Jøss.. 35" som standard er jo fint! Hvor fikk du tak i LT2 i den dimensjonen? Største jeg fant i LT var 265/75-16.
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1068 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 08 August 2012 - 19:45

Hehe, du skulle ventet med å bestilt PKK til du hadde fikset alt istedet :-p

Hvilken avgiftsklasse er bilen din i? Lett lastebil? Jeg har sett lenge på en RAM på nette og skulle ringe på den i går, men av en eller annen grunn hadde det gått hus forbi hos meg at den var registrert som lett lastebil, det fortalte eieren meg at hans bil var. Da var den jo med en gang helt uaktuel da fruen aldri kommer til og kjøre opp til C1 bare for at jeg har lyst på RAM.

Er alle 2002-2009 registrert som lett lastebil? alle jeg finner på nette ivertfall pr dags dato... :-/ Samme med nyere silverado og F250... Blir nok ikke amerikansk pickup på meg

#1069 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 08 August 2012 - 21:22

Hvor fikk du tak i LT2 i den dimensjonen? Største jeg fant i LT var 265/75-16.


Her er de i lista hos Nokian: http://www.nokiantyr...kkapeliitta LT2#
Fant dem hos dekkonline til ca 10500,-... MEN nå er de ikke lengre i listene dems. :blink:
RB


#1070 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 11 August 2012 - 19:59

Da var big blue EU-godkjent og klar for enda ett år på veien :) Bytta parkbremsbanda og justerte, samt bytta styreleddet som var gåent. Har ikke fått justert spissinga helt enda.. Noen som vet hva spissinga skal være? Har fått tak i LT2 i 265/5-16 her i byen hos Vianor. Har også montert 2" receiver i front :)

Postet bilde

Postet bilde
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1071 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 11 August 2012 - 21:13

Det skulle vært en "liker mye" knapp her! :-)

Edited by sinnsyk, 11 August 2012 - 21:13.


#1072 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 11 August 2012 - 22:24

Hehe, du skulle ventet med å bestilt PKK til du hadde fikset alt istedet :-p

Hvilken avgiftsklasse er bilen din i? Lett lastebil? Jeg har sett lenge på en RAM på nette og skulle ringe på den i går, men av en eller annen grunn hadde det gått hus forbi hos meg at den var registrert som lett lastebil, det fortalte eieren meg at hans bil var. Da var den jo med en gang helt uaktuel da fruen aldri kommer til og kjøre opp til C1 bare for at jeg har lyst på RAM.

Er alle 2002-2009 registrert som lett lastebil? alle jeg finner på nette ivertfall pr dags dato... :-/ Samme med nyere silverado og F250... Blir nok ikke amerikansk pickup på meg


Har visst glemt å svare på denne..

Min bil er lett lastebil ja. Såvidt jeg vet er det ingen ram`er i 2500 eller 3500 klassen som er nedregistert.. Eneste er Ram 1500 som er registert som person/varebil, men da uten cummins-motoren. Det går en og anne ford og silverado som er i samme vektklasse som min dodge, men som er nedregistert. Problemet da er null lovlig nyttelast.
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1073 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 11 August 2012 - 23:23

Kunne du tatt noen mål av høyden på vogna di? Et fra akselrør opp til "fjærbrakett" foran og et fra ramme og ned til øre for U-bolt bak? Legger ved noen bilder så du ser hvor jeg tenker..


Postet bilde
Postet bilde
RB


#1074 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 August 2012 - 13:45

Da har jeg målt min. DIn må da være veldig sigen på fjærene fremme??

Postet bilde
Postet bilde
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1075 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 14 August 2012 - 06:59

Da har jeg målt min. DIn må da være veldig sigen på fjærene fremme??


Mange takk. Nei bildene er fra gammelbiln min, bare for illustrasjon. Har DC hevesett på min, husker ikke akkurat måla nå, men grunnen til jeg spør er å finne ut hvor mye settet hever. Du har vel ca 3" heving foran med Carlioppsettet ditt!?

Edited by SubbV20, 14 August 2012 - 07:04.

RB


#1076 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 August 2012 - 15:08

okey, Carlifjærene hever en plass mellom 2 og 3 tommer.. Jeg husket ikke å måle før jeg byttet til nyfjærene.
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1077 StårIkkeFast

StårIkkeFast

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 17 August 2012 - 23:30

e det bare mæ eller har du storforbruk på skive bak på den biln?
Diesel power!

#1078 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 18 August 2012 - 21:43

e det bare mæ eller har du storforbruk på skive bak på den biln?



Hehe, neida. har bare bytta skiver en gang.. Det var fordi den ene caliperen bak hang på og sleit ene klossen inn til stålet, så skiva blei hærpa. Fikk en komis til å dreie den slett igjen. Overhalte caliperne med nye tetteringen og glattpussa sylindre, men stemplene kneip fortsatt og brant opp ett nytt sett med klosser. Antakelig slo skivene seg da for bremsene lugget etter det. Fikk tak i skiver her på forumet av en som hadde kjøpt feil, så fikk de rimelig. Bestemte meg for å bytte skivene da jeg bytta en tettering bak.. Kjøpte nye calipere på nett og enda ett sett klosser. Det er egne bremseband til parkbremsen bak som bremser på en trommel "inni" skiva..

Men ja, det går med mye klosser når bakhjula slurer i 4. gir med bremsa og gasspedalen står i gulvet! B) B) mistenker at bremsene skal få kjørt seg med ny turbo, dyser og clutch... :lol:
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#1079 StårIkkeFast

StårIkkeFast

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 21 August 2012 - 23:03

Hehe, neida. har bare bytta skiver en gang.. Det var fordi den ene caliperen bak hang på og sleit ene klossen inn til stålet, så skiva blei hærpa. Fikk en komis til å dreie den slett igjen. Overhalte caliperne med nye tetteringen og glattpussa sylindre, men stemplene kneip fortsatt og brant opp ett nytt sett med klosser. Antakelig slo skivene seg da for bremsene lugget etter det. Fikk tak i skiver her på forumet av en som hadde kjøpt feil, så fikk de rimelig. Bestemte meg for å bytte skivene da jeg bytta en tettering bak.. Kjøpte nye calipere på nett og enda ett sett klosser. Det er egne bremseband til parkbremsen bak som bremser på en trommel "inni" skiva..

Men ja, det går med mye klosser når bakhjula slurer i 4. gir med bremsa og gasspedalen står i gulvet! B) B) mistenker at bremsene skal få kjørt seg med ny turbo, dyser og clutch... :lol:

hehe, hører ganske godt når du kommer igjennom sentrum med Ram'en. Helt råå lyd! Glede mæ til å se når du får på større dekk B)
Diesel power!

#1080 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 22:40

Etter planen skjer det ting i helga... :)

Postet bilde
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363