Hmm.. jeg har trøbbel med å svare på forumet.. Innlegget forsvinner bare.. Forsøker nå for 3. gang..
Hadde vært lekkert med Epoxy, men jeg er skeptisk til slitasje med piggdekk og sveiseslagg osv... Mitt gulv er så glatt at je svabrer det også
Posted 08 December 2014 - 12:15
Hmm.. jeg har trøbbel med å svare på forumet.. Innlegget forsvinner bare.. Forsøker nå for 3. gang..
Hadde vært lekkert med Epoxy, men jeg er skeptisk til slitasje med piggdekk og sveiseslagg osv... Mitt gulv er så glatt at je svabrer det også
Posted 08 December 2014 - 14:06
Epoxy er tingen, vi brukte det på gamlejobben, der var det truck og ganske røff bruk på gulvet, og det tålte alt, men piggdekk vil nok ødelegge ja.
At du har trøbbel med å svare på forumet har muligens noe med antall innlegg? he he.
Posted 23 December 2014 - 23:21
Ett skritt nærmere strøm i garasjen. Bare å få koblet inntakskabelen i andre enden..
Posted 23 December 2014 - 23:27
Edited by storbond, 23 December 2014 - 23:29.
Posted 25 January 2015 - 12:40
Det ble strøm
Posted 11 February 2015 - 21:55
Skjer ting
Bakveggen er isolert, plastet, trekt elektrisk, plateslått og mer vegglys. Begynner å komme seg nå.
Posted 20 February 2015 - 11:56
Dette ble jo kjempeflått. Ett ekte mannfolk blir tårevåt av å se en garasje bli till
Posted 18 August 2015 - 10:32
Posted 18 August 2015 - 18:30
Hva er det du gjør med felgene på bildet der?
Posted 18 August 2015 - 21:00
Hva er det du gjør med felgene på bildet der?
For et par år siden kjøpte jeg et sett med dekk og felger til en Hummer H2. Dette er som kjent en Chevy Tahoe med samme boltmønster som meg, men med mindre senterhull. Jeg brukte en overfres med et styrelager nederst. Dybden ble justert slik at dette styrelageret gikk mot en kant på felgen. På den måten ble senterhullet helt rundt. Tanken er å bruke dekkene og felgene som reservehjul til sommerdekkene når jeg er på langtur da det ikke er mange som har 35x12,5-17 lagerført.
Posted 14 October 2015 - 21:51
Endelig litt bilrelatert igjen.. Etter 3 år med lugging og risting har jeg endelig tatt til vett og byttet clutchen. ...igjen. Det var noe merkelig med den forrige clutchen jeg monterte for noen år siden, og south bend clutch sendte meg ny clutch på garanti uten spørsmål. Jeg kjøpte også nytt svinghjul da. Forrige gang brukte jeg to dager, nå gikk det unna på under 9 timer. Jeg skriver ikke så mye til bildene, så dere får spørre om dere lurer på noe.
Klossene er skrudd sammen!
Posted 18 October 2015 - 17:58
Hmm.. jeg har trøbbel med å svare på forumet.. Innlegget forsvinner bare.. Forsøker nå for 3. gang..
Hadde vært lekkert med Epoxy, men jeg er skeptisk til slitasje med piggdekk og sveiseslagg osv... Mitt gulv er så glatt at je svabrer det også
Hej
Har följt ditt garage bygge i tystnad. Fint du fått de
Lägger med en länk ang golvet som va upp i Chevy/Gmc delen med några bilder från mitt garage och vad jag upplevt av färg och klinkers.
Gott jobbat med kopplingsbytet tar av mig hatten för "golvskruvning"
Mvh
Manfred
http://www.offroad.n...-trd/?hl=garage
Posted 28 November 2015 - 14:06
Posted 30 November 2015 - 23:57
Takk skal dere ha.
Har laget ny arbeidsbenk siden sist og repaprert en henger jeg fikk tak i veldig billig.
Posted 01 December 2015 - 09:47
Hei,
Må innrømme, jeg er veldig nysgjerrig på hva som skjedde med hengeren, i forkant av at du fikk den? Overlass + 200 km/h?
Også er det godt å se det er flere som har lav terskel for å legge på 4 x kjetting
MVH
S-A
Posted 02 December 2015 - 08:40
Jeg henger meg på denne. Skjønner ikke hvordan hengern har blitt så sjev uten at kassen ble ødelagt?
Hei,
Må innrømme, jeg er veldig nysgjerrig på hva som skjedde med hengeren, i forkant av at du fikk den? Overlass + 200 km/h?
Også er det godt å se det er flere som har lav terskel for å legge på 4 x kjetting
MVH
S-A
<script pagespeed_no_defer="" type="text/javascript">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( {var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( }catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( ),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=79388&p=1695432&md5check=e5f0b63c2936fe0c2779c614b00da1a8&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,zWk_RX0VzJM'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>
Posted 02 December 2015 - 09:37
Jeg vet ikke nøyaktig historie på den hengeren, men den har vært i en ulykke og vi hadde jobben med å berge bil og henger. Hengeren hadde ikke last ved krasjen, så derfor berget draget/påløpet og akslingen seg uten skader. Jeg har kjøpt nye rammevanger, ny dørk, en ny sidelem og nye lykter. Delene er overraskende billig direkte fra Gaupen.
Posted 16 December 2015 - 21:57
Litt arbeid på dodgen.. Har hatt litt slakke i radiusarmene og i min søken etter en tightere forstilling så har jeg bestilt nye radiusarmer fra Carli suspension, samme leverandør som fjærene fremme. Med sommerhjulene på så subber det bittelitt i bakkant av skjermene. De nye radiusarmene er 0,5" lenger enn orginalt og skal være tilstrekkelig for å hindre subbing. De er også designet slik at de er slankere for å gi bedre plass til dekk.
jeg hadde en slark i et ledd i ett av stagene i styringa som ikke var utbyttbar, så da endte jeg opp med å kjøpe komplett styrestag fra en 2010-modell. Dette er av et litt annet design som gir konstant spissing ved fjæring. De nye stagene er også MYE tykkere enn de gamle. Rett og slett massive greier. Skal ha bilen på komplett 4-hjulskontroll for å få justert inn alt..
Posted 17 December 2015 - 08:01
Det gir bestandig en god følelse med nye deler på biln, like gøy hver gang. Regne med at biln ble fin å kjøre nå
Posted 09 January 2016 - 20:48
Det gir bestandig en god følelse med nye deler på biln, like gøy hver gang. Regne med at biln ble fin å kjøre nå
Nå ble den fin å kjøre, etter at jeg har vært på firehjulskontroll.. Jeg hadde bare montert alt sammen og justert etter øyemål, så den var mildt sagt spennende å kjøre før justering. Kjekt med firmabil når bilen skulle på verksted.