Kevins Suzuki
#21
Posted 22 July 2007 - 21:41
#23
Posted 23 July 2007 - 16:43
#24
Posted 23 July 2007 - 17:27
Blir det ikke bedre hvis jeg ordner lengre dempere og kanskje tar bort et blad fra fjæringen?
#25
Posted 23 July 2007 - 22:25
Jo mer jeg ser på den, jo mer iriterer jeg meg over at den pickup'n jeg holdt å få tak i glapp fra meg.
Ta bort det tykke ytterste rette bladet i fjærene bak. Det hjelper litt...
Det er "laste-blader" som jobber først når man har tungt lass bakpå.
Men når du fjerner det, mister du også de klamrene som holder blapakkene sammen så de ikke vrir seg ut i endene.
Skal du ha skikkelig flex uten å bytte til spiraler, så er det mange som bytter til JEEP YJ-fjærer.
De er lange og myke og gir god flex.
#26
Posted 23 July 2007 - 23:54
Må vel lage nye fester skal fjærene til YJ passe?
Er virkelig fornøyd med dette forumet, alle gir tilbakemeldinger og tips, og god hjelp til de som trenger det.
Takk skal dere ha alle sammen for at dere er en så trivelig gjeng!
#27
Posted 24 July 2007 - 09:55
Digger Suzuki pickuper!
#28
Posted 26 July 2007 - 22:27
De er en del lenger, og bredere.
Om du ikke vil øke hjulavstanden må du flytte de bakre festene bakover på forakselen og de fremre festene fremover på bakakselen, og du må forlenge ramma litt bakover og fremover for å få på de fremre og bakre sjakelfestene.
Det finnes en kit som kan monteres rett i de orginale fjærfestene slik at man ikke trenger å gjøre om orginalfestene. De boltes i orgnalfestene, og så må man bore litt boltehull i ramma....om jeg ikke husker helt feil. Disse kittene tror jeg man må bestille fra statene... og de koster litt..
Sikkert noen som kan gi litt mer info om disse YJ-konverterings-kittene.
Mulig du finner de under linkene til nettsidene som du finner i emnet her: http://www.offroad.n...showtopic=15493
Jeg har orginale bladfjærer....fåreløpig, men har planer om å bygge om til spiraler å K-link.
#29
Posted 27 July 2007 - 21:17
Yj-fjærer gir deg massevis av flex, men det må jo som sagt bygges om en del
Du kan sette orginale bakfjærer framme. Borre nye hulle i det bakerste festet til framfjære og lengre sjakkel. Flytter framasklingen litt fram også noe som er greit siden det fort blir trangt mot torpedoveggen.
Du kan enkelt lage deg sjakkler som åpner seg. Missing links er en enklere type enn revolver http://www.rocky-road.com/zuklink.html
Fin pickup ønsker meg en slik selv, men det gjør vel de fleste av oss
Edited by ShuDuck, 27 July 2007 - 21:19.
#30
Posted 28 July 2007 - 14:18
Hvordan fungerer missing links og revolver patentet?
Kunne du tatt det litt mer detaljert?
#31
Posted 28 July 2007 - 18:44
Høy bil= ustabil bil...
Bladfjærene bak er litt lenger enn fjærene fremme på disse bilene.
Med lenger fjærer får du også bedre flex...
For å få plass til lengere fjærer uten store ombygginger så kan du som Shu sier... borre et nytt hull til å feste bladfjærene i i fjærfestet i bakkant av fjæra. Borre hullene så langt bak som mulig i brakettene, men ikke lenger enn at du har gods nok der så det ikke ryker...
Da har du hentet inn noe av den plassen du trenger til de lengre bladfjærene.
Resten henter du ved å sette på noe lenger sjakler fremme som da blir lange nok til å stå mer på skrå fremover for å rekke frem til fremre enden av bladfjæra.
Da slipper du å flytte frem festet i ramma som sjakelen sitter i...
Edited by ZukiJack, 28 July 2007 - 18:53.
#32
Posted 28 July 2007 - 20:21
#33
Posted 29 July 2007 - 23:00
Takk for det!
Endte jo selvfølgelig med at jeg skulle opp i hogstfeltet å kjøre, og plutselig var det slutt på veien som skaumaskinene hadde kjørt opp, bare masse busker å dritt.
Tok en råsjanse, gassa på der det så ut som veien fortsatte.
Alt for glatte busker, for mye luft i hjula, og rygging endte i at jeg nå står fast.
Zukien står i skauen enda.
Skal få med en kamerat opp i morra, og få den ned på flatmarka igjen.
#34
Posted 30 July 2007 - 05:08
Veldig dumt å kjøre alene da det er så lett å sette seg fast eller at noe ryker.
Da særlig om man er ute å kjører på en plass hvor man egentlig ikke har lov.
Fort gjort at bilen blir sett av feil vedkommende og helvete er ute.
Ikke god reklame for offroad-sporten. hehe
#35
Posted 31 July 2007 - 21:43
Jeg regner med at du allerede har plukket vekk stabiliseringsstaget. Det hindrer en del flex.
Har du dempere og bremseslanger som er lange nok slik at flexen ikke henger igjen der?
Men artig garasje og fine bilder og kjekt å se før og etter bildene lagt etter hverandre som du har gjort.
Ellers er det som nevnt her langer fjærer og sjakler av ulike modeller som gir mer flex.
Så er beadlock felger godt å ha så du kan kjøre med lavt dekktrykk uten å kjøre av dekka med en gang.
En av de viktigste enkeltsakene for fremkommelighet i terrenget er dekkmønstret. Med glatte dekk står du fast uansett flex og andre tiltak.
Edited by Nöcke, 31 July 2007 - 21:48.
#36
Posted 01 August 2007 - 09:04
Skal kjøpe lengre dempere denne uka. har bedritne, ihjelrusta korte originale.
Som nevnt tidligere har jeg ordnet ESAB i bakakselen, og malt understell og aksler svart.
Bilder kommer etter jobb.
#37
Posted 01 August 2007 - 17:35
Han måtte bestille opp, kommer om 14 dager sa han.
Vi får se.
#38
Posted 02 August 2007 - 21:21
#39
Posted 03 August 2007 - 08:48
Sven har nevnt på at hvis jeg skal ha sunnydempere på zukien måjeg flytte demperfestent forran på ramma 5cm opp.
Hvorfor?
#40
Posted 03 August 2007 - 09:20
Og hva skjer da med ventilene når felgen spinner i dekket?
Hvordan vil du da få fylt/tømt slangen???
Lim heller dekket til felgen med sika eller noe....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway