Gå til innhold



Foto
* * * * * 2 votes

Kevins Suzuki


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
122 replies to this topic

#61 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 21:09

Om du tar bakfjærene fra en vanlig Cab.-versjon, så tror jeg det ikke er noen slikt lasteblad på de fjærene.
Bare en ting... når du tar av det stive bladet, så mister du også det klammeret som holder bladene samlet så de ikke vrir seg ut av blad-pakka.
Jeg har fjernet dette bladet, og har ikke laget noe nytt klammer på de bladene som er igjen, og har problemer med at av og til må jeg banke bladene litt sammen når de har vridd seg ut litt i vifte.
En mulighet er kanskje å borre ut nagelen som sitter i det orginale klammeret og borre et hull i det gjennværende ytterste bladet og feste klammeret der.

#62 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 22:30

Jeg skal bruke bladfjærene fra suzukien som suzuki_tov hadde.
Den 413 JX en.

På bladfjærene som står bak på min nå mener jeg det er et klammer til på den underste buede bladet.
Kan sjekke og ta et bilde i morra.
>>> Min garasje <<<

#63 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 23:16

bare ta ut de tykke bladet du, og gjør det samme på de du skal ha forran....

og skal du ha bakfjærer forran, ville jeg forlenga ramma litt og flytta fram festene til sjaklene, da unngår du veldig lange sjakler.

Vi laga ikke til noe feste for sunnydemperne bak på den korte vår, vet ikke hvordan det er på PU'en, men 3-4 cm til siden for det øvre demperfestet bak er det et hull i traversen.... der satte vi våre, passa sånn ca det:)


#64 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 21 November 2007 - 09:11

QUOTE(sven @ 20 Nov 2007, 23:16) <{POST_SNAPBACK}>
3-4 cm til siden for det øvre demperfestet bak er det et hull i traversen....


Det må jeg sjekke opp på min, og den til en kompis.
Han har den korte, så da kan jeg sammenlikne smile.gif

Blir lite skruing ei stund fremover, har forstuet 2 fingre på høyrehanda, og det er ikke kult når jeg ikke er kjeivhendt.
Dro litt for hardt til når jeg skulle løsne jekken tongue.gif
>>> Min garasje <<<

#65 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 09:13

litt mer kapping og et bur så kan du lage en lik

Attached Thumbnails

  • IMG_1588.jpg


#66 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 10:01

Jeg vil prøve å ha den litt original, altså bare modified.

Men skikkelig bur skal jeg ha.
Har lest reglene ZukiJack, og mener jeg leste at 42mm gikk greit så lenge hovedbøyle var 48?

I går blei det nederste bladet fjærnet bak, bilder kommer etter jobb i dag. smile.gif
>>> Min garasje <<<

#67 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 22:05

Oppdatering.

Blinkbeskyttere ferdig.



31" en gang til smile.gif


Har også fått tak i et sett 16" BGF Trac Edge med pigg, men er jo 16" sad.gif


Ene bladfjæra ferdig.


Bladfjærene jeg sannsynligvis skal ha på forran, fra 413 JX lange typen.



Også må jeg ha med nyinnkjøpt jordebil smile.gif
Ford Granada Lincoln 2,3 smile.gif


Fikk med ekstra motor og girkasse, som kanskje lurer seg oppi suzukien?

Edited by Suzuki_KevvE, 22 November 2007 - 22:11.

>>> Min garasje <<<

#68 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 18:55

Skal du bruke motoren fra den, må du huske på å få motoren så langt bakover som over hode mulig.
De motorene er tunge, og girkassene er lange (74cm)
Er det en forgassermotor, vil jeg ikke annbefale den i det heletatt.

Edited by ZukiJack, 23 November 2007 - 18:56.


#69 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 19:52

QUOTE(ZukiJack @ 23 Nov 2007, 18:55) <{POST_SNAPBACK}>
Skal du bruke motoren fra den, må du huske på å få motoren så langt bakover som over hode mulig.
De motorene er tunge, og girkassene er lange (74cm)
Er det en forgassermotor, vil jeg ikke annbefale den i det heletatt.


Er en forgassermotor.

Er det så galt som du sier med gassermotor så blåser jeg en lang masj i hele den.
>>> Min garasje <<<

#70 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 20:06

Jeg har prøvd med 2.8 forgassermotor og jeg hadde hele tiden problemer når det ble litt bratt i bakkene.
Selvfølgelig finnes det sikkert alternative gassere som passer til den motoren som liker seg i kupert terreng.

Jeg vurderte det der og fant ut at om jeg skulle kjøpe en grei gasser vil den koste...sikkert et par tusen, og da fant jeg ut at jeg helt sikkert skulle klare å finne en komplett injection-motor til rundt den prisen i steden, og det gjorde jeg. 2.9i'en min kostet meg til slutt 900,-

Kjøpte en hel Scorpio som hadde gått 168.000km for 4000,-, solgte 2.8 Granada-motoren for en tusing og og solgte noe deler av Scorpioen før jeg sendte resten på høgger'n.

Jeg vil også mene at en 2.3-gasser-motor har såpass lite hester i forhold til sin store vekt, at det vil bli et dårlig utbytte av effekt til slutt.

#71 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 21:21

Da trur jeg at jeg tar ditt råd og lar være smile.gif
Også ser jeg hva jeg kommer over.

Hvordan virker zukien din med 2.9i?
>>> Min garasje <<<

#72 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 21:35

QUOTE(sven @ 20 Nov 2007, 23:16) <{POST_SNAPBACK}>
Vi laga ikke til noe feste for sunnydemperne bak på den korte vår, vet ikke hvordan det er på PU'en, men 3-4 cm til siden for det øvre demperfestet bak er det et hull i traversen.... der satte vi våre, passa sånn ca det:)


Det er ikke noe slik i PU rammen, da jeg sammenlignet min og naboens, 410 korte typen.
Han hadde men ikke jeg mad.gif
Så da må jeg lage fester selv.
"Selvgjort er velgjort" smile.gif
>>> Min garasje <<<

#73 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 21:47

Jeg har kraft i all mass, men har for fremtung bil fordi motoren sitter for langt frem i forhold til forakselen.
Det kommer av at girkassene til Ford er så veldig lange, og Ford hadde ikke skjønt enda at det gikk ann å lage ting i aluminium.

#74 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 00:15

Hva trur du om en 2.0L sierra DOCH?
>>> Min garasje <<<

#75 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 00:23

fin, lett helalumotor men masse dreiemoment, men blir fortsatt litt for lang... OBS, registerkjedet har en tendens til å ryke på disse og da slår ventiler og stempler sammen.

men får du fatt i en til en rimelig penge ville ikke jeg lurt engang... smell den i.


#76 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 00:32

2.0L DOCH har vel også et forholdsvist lavt bensinforbruk i forhold til v6erne?
>>> Min garasje <<<

#77 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 16:08

Ferdig med bladfjærene, har nå begynt på fester til demperne.
Bilder kommer i løpet av kvelden. smile.gif
>>> Min garasje <<<

#78 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 19:23



Tok zukien på jekken, også målte jeg
ut hvor høye festene måtte enn ramma.
>>> Min garasje <<<

#79 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 20:04

Trur dere det holder med 13cm høyere feste enn de originale når jeg skal bruke sunny dempere?
Hva trur du sven?

Edited by Suzuki_KevvE, 24 November 2007 - 22:32.

>>> Min garasje <<<

#80 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 22:38

På tide med en update:

Fester til demperne er ferdige.


Spacere til mellomakslene er under produksjon: (Høvdingen som dreier for meg)


Denne er nydelig når noe skal kappes av (og det skal bli rett) !

( En kan også skimte toppen av den prima vedovnen i verkstedet. Varmt på 0,niks smile.gif )

Edited by Suzuki_KevvE, 01 December 2007 - 22:39.

>>> Min garasje <<<