Kevins Suzuki
#61
Posted 20 November 2007 - 21:09
Bare en ting... når du tar av det stive bladet, så mister du også det klammeret som holder bladene samlet så de ikke vrir seg ut av blad-pakka.
Jeg har fjernet dette bladet, og har ikke laget noe nytt klammer på de bladene som er igjen, og har problemer med at av og til må jeg banke bladene litt sammen når de har vridd seg ut litt i vifte.
En mulighet er kanskje å borre ut nagelen som sitter i det orginale klammeret og borre et hull i det gjennværende ytterste bladet og feste klammeret der.
#62
Posted 20 November 2007 - 22:30
Den 413 JX en.
På bladfjærene som står bak på min nå mener jeg det er et klammer til på den underste buede bladet.
Kan sjekke og ta et bilde i morra.
#63
Posted 20 November 2007 - 23:16
og skal du ha bakfjærer forran, ville jeg forlenga ramma litt og flytta fram festene til sjaklene, da unngår du veldig lange sjakler.
Vi laga ikke til noe feste for sunnydemperne bak på den korte vår, vet ikke hvordan det er på PU'en, men 3-4 cm til siden for det øvre demperfestet bak er det et hull i traversen.... der satte vi våre, passa sånn ca det:)
#64
Posted 21 November 2007 - 09:11
Det må jeg sjekke opp på min, og den til en kompis.
Han har den korte, så da kan jeg sammenlikne
Blir lite skruing ei stund fremover, har forstuet 2 fingre på høyrehanda, og det er ikke kult når jeg ikke er kjeivhendt.
Dro litt for hardt til når jeg skulle løsne jekken
#66
Posted 22 November 2007 - 10:01
Men skikkelig bur skal jeg ha.
Har lest reglene ZukiJack, og mener jeg leste at 42mm gikk greit så lenge hovedbøyle var 48?
I går blei det nederste bladet fjærnet bak, bilder kommer etter jobb i dag.
#67
Posted 22 November 2007 - 22:05
Blinkbeskyttere ferdig.
31" en gang til
Har også fått tak i et sett 16" BGF Trac Edge med pigg, men er jo 16"
Ene bladfjæra ferdig.
Bladfjærene jeg sannsynligvis skal ha på forran, fra 413 JX lange typen.
Også må jeg ha med nyinnkjøpt jordebil
Ford Granada Lincoln 2,3
Fikk med ekstra motor og girkasse, som kanskje lurer seg oppi suzukien?
Edited by Suzuki_KevvE, 22 November 2007 - 22:11.
#68
Posted 23 November 2007 - 18:55
De motorene er tunge, og girkassene er lange (74cm)
Er det en forgassermotor, vil jeg ikke annbefale den i det heletatt.
Edited by ZukiJack, 23 November 2007 - 18:56.
#69
Posted 23 November 2007 - 19:52
De motorene er tunge, og girkassene er lange (74cm)
Er det en forgassermotor, vil jeg ikke annbefale den i det heletatt.
Er en forgassermotor.
Er det så galt som du sier med gassermotor så blåser jeg en lang masj i hele den.
#70
Posted 23 November 2007 - 20:06
Selvfølgelig finnes det sikkert alternative gassere som passer til den motoren som liker seg i kupert terreng.
Jeg vurderte det der og fant ut at om jeg skulle kjøpe en grei gasser vil den koste...sikkert et par tusen, og da fant jeg ut at jeg helt sikkert skulle klare å finne en komplett injection-motor til rundt den prisen i steden, og det gjorde jeg. 2.9i'en min kostet meg til slutt 900,-
Kjøpte en hel Scorpio som hadde gått 168.000km for 4000,-, solgte 2.8 Granada-motoren for en tusing og og solgte noe deler av Scorpioen før jeg sendte resten på høgger'n.
Jeg vil også mene at en 2.3-gasser-motor har såpass lite hester i forhold til sin store vekt, at det vil bli et dårlig utbytte av effekt til slutt.
#71
Posted 23 November 2007 - 21:21
Også ser jeg hva jeg kommer over.
Hvordan virker zukien din med 2.9i?
#72
Posted 23 November 2007 - 21:35
Det er ikke noe slik i PU rammen, da jeg sammenlignet min og naboens, 410 korte typen.
Han hadde men ikke jeg
Så da må jeg lage fester selv.
"Selvgjort er velgjort"
#73
Posted 23 November 2007 - 21:47
Det kommer av at girkassene til Ford er så veldig lange, og Ford hadde ikke skjønt enda at det gikk ann å lage ting i aluminium.
#75
Posted 24 November 2007 - 00:23
men får du fatt i en til en rimelig penge ville ikke jeg lurt engang... smell den i.
#76
Posted 24 November 2007 - 00:32
#77
Posted 24 November 2007 - 16:08
Bilder kommer i løpet av kvelden.
#78
#79
Posted 24 November 2007 - 20:04
Hva trur du sven?
Edited by Suzuki_KevvE, 24 November 2007 - 22:32.
#80
Posted 01 December 2007 - 22:38
Fester til demperne er ferdige.
Spacere til mellomakslene er under produksjon: (Høvdingen som dreier for meg)
Denne er nydelig når noe skal kappes av (og det skal bli rett) !
( En kan også skimte toppen av den prima vedovnen i verkstedet. Varmt på 0,niks )
Edited by Suzuki_KevvE, 01 December 2007 - 22:39.