Gå til innhold



Foto
* * * * * 2 votes

Kevins Suzuki


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
122 replies to this topic

#101 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 12 June 2008 - 22:58

Kul bil!
Zuki Pickup er rått biggrin.gif

#102 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 13 June 2008 - 09:00

QUOTE(Lundblad @ 12 Jun 2008, 23:58) <{POST_SNAPBACK}>
Kul bil!
Zuki Pickup er rått biggrin.gif


Det er i alle fall ikke så mange igjen av dem. Det er helt sikkert.

#103 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 13 June 2008 - 12:18

Takker Lundblad.

Gunnar: Det er vel færre 413K enn 410K mener jeg å huske.
Planpartiet mitt er så opprustet at det er nok ikke noe å spare på..

Til dere som har satt i stand noen foraksler: hvilken type fett skal jeg bruke i knokkelhusa ?
Regner med jeg ikke kan fleske til med universalfett..
>>> Min garasje <<<

#104 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 13 June 2008 - 13:18

QUOTE(Suzuki_KevvE @ 13 Jun 2008, 12:18) <{POST_SNAPBACK}>
Det er vel færre 413K enn 410K mener jeg å huske.


Jepp, det er det.. men det er ikke rart, det kosta jo 5000 kr mer for en 413k biggrin.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#105 ballemann

ballemann

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 537 Innlegg:

Posted 13 June 2008 - 14:21

du kan bruke Multi Purpose Grease i smørepunktene smile.gif

#106 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 13 June 2008 - 23:40

Multi Purpose Grease til å smøre inni kulene der drivknutene skal sitte ?
>>> Min garasje <<<

#107 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 21 June 2008 - 16:32

Hei og hopp.

Stilig bil du bygger. Ser du averterer etter patrol fjører. Skal du ha de på zukien? Hvorfor ikke heller gå for jeep yj fjører rund baut. Gir mye bedre flex... Da trenger du vel nesten ikke bygge om til spiraler heller. Mange som bygger om til det, men skjønner ikke helt vittsen med dette når man allerede har god flex? Personlig synes jeg oxo zukien er penere med blad fjører. Men det er nå min mening. whistle.gif

#108 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 22 June 2008 - 10:55

Jeg holder meg til bladfjører, det er litt mildere mot budsjettet tongue.gif

Får se om jeg konverterer til YJ seinere en gang.

Får oppdatere litt.







>>> Min garasje <<<

#109 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 22 June 2008 - 15:20

Det er litt arbe å få på disse fjørene men mye mindre arbe enn spiral og ikke langt unna samme fleksen. Hvis du går inn på min garasje ser du hvordan jeg har forlenget ramma og laget nye fester til fjørene. Litt artig å se litt andre modeller av zuki som blir bygget opp disse korte går det så mange av. Å hva er vitsen med kort når de må øke aksel avstanden? tongue.gif

Hva slags motor skal du ha inn foresten?

Edited by Benteruden, 22 June 2008 - 15:21.


#110 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 22 June 2008 - 17:53

Nei jeg fikk ei jævli kjefteskur av en kamerat fordi jeg sa LWB er lengre enn kort suzuki..
Men alle med kort bygger om til lang før eller senere.

Skal ha B23A, også skal jeg se om jeg finner er M45 girkasse.
>>> Min garasje <<<

#111 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 22 June 2008 - 18:49

Ok. Blir det samme som jeg setter inn dette da. Bare kassa mi er 55.

#112 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 22 June 2008 - 21:55

Hva er forskjellen på de to ?
Er ikke 55 automat ?
>>> Min garasje <<<

#113 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 23 June 2008 - 16:57

Jo det er automat med over drive. Hadde ikke trengt det, men det var det jeg hadde på hånda. Så da ble det det.

#114 StigA

StigA

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 24 June 2008 - 17:24

Dette er hva man kaller skikkelig zuki laugh.gif
Kul bil!!!

Lurte på hvor du hadde fått den grønn fargen fra?
Skal lakke bilen min lik, så da er det greit å vite hvor man får tak i malingen smile.gif

(ps. jeg hvet om en som kansje skal selge lik "plan"bil
Kan spørre om han skal selge hvis det er noen interesse her...)

Edited by StigA, 24 June 2008 - 17:25.

Stig Andre Borgen
Jeep - Zuki - Korando

#115 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 24 June 2008 - 23:24

Jeg brukte bare emalje lakk jeg kjøpte på jernia der jeg jobber.
Fargen heter GRØNN UMBRA .
Kan finne fargekoden i morra.

Den sitter ganske bra faktisk, og riper syns ikke så godt i akkurat den fargen wink.gif
>>> Min garasje <<<

#116 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 24 June 2008 - 23:41

Nå er den syke zukien toppløs devil.gif
Holder på å ordne til nye fester til bladfjærene, og da er det så mye lettere når karosseriet er av, var jo ikke mer enn 6 skruer og noen klammer..



Er det noen anbefalt vinkel på sjakler, og på selve bladfjærene ?
>>> Min garasje <<<

#117 StigA

StigA

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 25 June 2008 - 10:32

QUOTE(Suzuki_KevvE @ 25 Jun 2008, 00:24) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg brukte bare emalje lakk jeg kjøpte på jernia der jeg jobber.
Fargen heter GRØNN UMBRA .
Kan finne fargekoden i morra.

Den sitter ganske bra faktisk, og riper syns ikke så godt i akkurat den fargen wink.gif


Takker og bukker biggrin.gif
Lykke til med bilen!
Stig Andre Borgen
Jeep - Zuki - Korando

#118 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 25 June 2008 - 12:05

ser du har lagt ut spørsmål om drabånd på toyota forumet....

om du skal bruke suzukifjærer kan du gjøre dette svært enkelt..... da vil hiluxdrabandene egentelig bli litt for brde
du skaffer et sett draband og de platene som strammer mot fjæra fra en 413... pluss et draband

de to på venstre side passer rett over, på høyresiden passer det fra 413 som er nærmest diffen ytterst mot hjulet, de innerste lager du av to draband som du retter ut og lager en bøy på.... og sveiser under....

Dette var slik jeg gjorde det på den gule vår iallefall.. sett bort ifra at jeg måtte lage platene nye....

Edited by sven, 25 June 2008 - 12:06.



#119 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 25 June 2008 - 16:34

Takk for tipset sven, får pønske ut hvordan jeg skal gjøre det wink.gif
>>> Min garasje <<<

#120 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 25 June 2008 - 21:40

QUOTE
Er det noen anbefalt vinkel på sjakler, og på selve bladfjærene ?

Slik at dei ikkje hemmer hverken innflex eller utflex.
ved utflex bør sjaklane få ei retning som er i retning fjøra, ved innflex bør sjaklane gi plass til at fjøra får gå så langt inn som det trengs.
en smule lengre enn originale er ok, men for lange sjakler gjer at fjørene blir meir og meir banan feil vei.
Pass på at det ikkje er plass for at sjakkelen slår feil vei (rundt/inn)etter utflex.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)