Jepp... Jeg heter Terje...
Jeg la ut en forklaring her, men har nå tenkt meg om og kom på at...ja du kan flytte over hele sulamitten du holder på det bildet.
På den diff'n du flytter bak vil du vel sveise inn sperre i, og da vil jeg anbefale deg å dele den diff'n så du unngår å få sveisepærler i drev eller lagre.
Noen vet jeg sveiser der den sitter sammenskrudd, men da må du være VELDIG nøye med å få dekket til over alt hvor det ikke må komme sveisepærler.
Om du bestemmer deg for å dele gjør du som vist under her, men da må du også huske på at det må justeres sammen så godt som mulig igjen.
Her ser du på en måte hvordan det er delt.

Dette er fra Suki-aksel, men prinsippet er helt likt på hvordan diff'n er montert.:
Så skru av de seks boltene på toppen og fjerne de to klipsene som holder justeringsringene som man justerer sammenføyningene av drevene med.
Og så fjerne opplagringen og justeringringene og løfte ut hele innmaten..
(jeg har ikke i hodet de helt riktige benevnelsene på alle delene her...)

De to store gjengede ringene som sitter på hver side av diff'n er de man bruker til å justere trykket/slarken mellom sol-drevet på diff'n og pinion-drevet.
Profesjonellt, så bruker man en spesiell maling som man maler på sol-drevet. så snurrer mann diff'n rundt og justerer trykket mot pinion-drevet til malingen blir slitt bort på riktig måte.
Jeg vet ikke helt hvordan "riktig måte" er, så derfor strammet jeg til slarken var aaaaakurat så vidt forsvunnet. (om du forstår)?? Stor slark gir hurtig slitasje, og for stram justering dreper lagrene og drevene kjapt.
Justeringen skjer ved at du strammer de to store gjengede skivene inn mot lagrene på diff'n. Så skrur du litt på den ene siden slik at sol-drevet nærmer seg pinion-drevet. Stram så etter på den andre siden...litt og litt gjør du dette til diff'n har et passe tight og forsiktig trykk mot pinion-drevet.
Den likke vinklede braketten skrues så på plass på hver side så de låser inn i hollene på de gjengede skivene.
Jeg kjøpte mitt Hight Steer Kit brukt ferdig laget.
Det er en del jobb å lage det, så en Idè er på kjøpe ferdige styrearmer eller hele kittet hos BG Nor.
Her er en link til et tilbud på komplett sett hos BG-Nor:
http://www.offroad.n...=...st&id=18127Hoelern nevnte for meg at bare armene koster rundt eller litt i overkant av tusenlappen.
Det er det verdt for å slippe jobben å lage armene selv... Hoel sa at orginale paralellstaget kunne brukes i disse nye armene, men uansett må du ha nytt styrestag, så da kanskje det er like greit å kjøpe komlett kitt.
Edited by ZukiJack, 13 April 2008 - 20:17.