Kevins Suzuki
#41
Posted 04 August 2007 - 22:08
Og har noen i Skien/Porsgrunns området bakre bladfjærer til Suzuki. (Helst fra de lange typene).
#42
Posted 05 August 2007 - 20:52
Hvordan vil du da få fylt/tømt slangen???
Lim heller dekket til felgen med sika eller noe....
Kjør med ikke så lavt lufttrykk av felgen spinner i hjulet.
Fyller slangen via ventilen selvgølgelig?! Hva er problemet?
Men OK med ei stripe sika!
Slange i dekka:
Men bare sier hva som kan gjøres, jeg og en kamerat har go opplevelse med slange.
T
#43
Posted 11 August 2007 - 22:54
Det var ikke noe morro, men spennende.
Brakk også paralellstaget, så fikk ikke kjørt ned igjen etter en halv times slit med å få den på hjula igjen.
Så da brukte jeg en hel dag i skauen på å få byttet det forbaska staget.
Blei litt bulking å..
#44
Posted 19 August 2007 - 15:52
Laget en liten bøy på det for at det skulle funke når jeg laga SPOA på den, og når ser det ikke ut.
Har nesten ikke sving til høyre, og nok i massevis til venstre.
Var et tre som ikke var helt sammarbeidsvillig
#45
Posted 19 August 2007 - 17:34
Velting e bare gøy
Tlf :97143334
Suzuki SJ410 (Standard 2008)
Valen i Kvinnherad
Kvinnherad Offroadklubb!!!
Gud Være med deg... Nei ellers takk eg går sjøl.
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
Member of Team Oops
-Oops...
#46
Posted 20 August 2007 - 15:44
#47
Posted 20 August 2007 - 20:09
#48
Posted 20 August 2007 - 23:59
Det er kun kreativiteten som kan stoppe deg
Tlf :97143334
Suzuki SJ410 (Standard 2008)
Valen i Kvinnherad
Kvinnherad Offroadklubb!!!
Gud Være med deg... Nei ellers takk eg går sjøl.
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
Member of Team Oops
-Oops...
#49
Posted 28 August 2007 - 15:14
Sveisa en kufanger hvertfall.
Også har jeg fått i noen råtne bøtteseter og en Luke 4-punkts sele.
Får se om kompisen min er interessert i å selge den andre selen også.
Skal sveise inn mer støing i de nederste tjukke røra på bøylen, så det er sagt.
#50
Posted 19 October 2007 - 21:06
Tenkte å heise taket litt, kappe ut bakveggen så jeg får setene lengre bakover, og fikse litt på dørene og bak dem.
Så må jeg forhøre meg:
Syns folk det er dumt å kappe og skjære i en prima pick-up?
Hva mener folk her om det?
Edited by Suzuki_KevvE, 19 October 2007 - 21:07.
#51
Posted 19 October 2007 - 22:04
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#53
Posted 20 October 2007 - 09:28
Det er bra trangt i dem.
Men jeg synes at bilen er finest å se på orginal da...om man ikke legger en del arbeide i å forlenge hytta.
Hva med å gjøre slik?
Eneste bakdelen med en slik forlengelse av hytta på bilen er...at du også må flytte døra på huset ditt...
Om du klikker begge bildene her så de åpner seg i hvert sitt vindu, og veksler mellom bildene, så ser du endringene på bilen....og huset (desverre).
Edited by ZukiJack, 20 October 2007 - 09:30.
#54
Posted 27 October 2007 - 19:19
3stk Fulda Tramp og 1 BFG mud terrain
Tar seg mye bedre frem nå.
Bilder kommer i morra
#55
Posted 13 November 2007 - 18:07
5min etter at dette bildet blei tatt knakk bladfjæra bak, og mellomakselen bak hoppa ut.
Jeg måtte gå til hel**** hjem å hente verktøy, for å stå i kulda å skru mellomakselen av, for den banka i gulvet når bilen flyttet på seg.
Kjørte hjem på forhjulstrekken, ettersom det var umulig å få en traktor opp å taue.
Og det krevde fadermei innsats.
Så nå skal jeg legge meg i selen å få fiksa en del ting.
- Få til ei krypekasse.
- Spacere mellom mellomaksel og pinjong forran og bak.
- Fjæringen forran.
- Lengre dempere både forran og bak.
- Et veltebur av litt bedre kvalitet.
- Muligens litt kosmetiske endringer her og der.
#57
Posted 19 November 2007 - 22:19
Nå er feilene som skjedde i ulykken, rettet opp, og alt er pusset og lakket opp når jeg først hadde det av.
Det vil si byttet bladfjær, og spacere til pinjongene er under konstruksjon.
Jeg lurer på å ha dem 20mm tykke, noen invendinger på det?
Når jeg putter mellomakselen i transferkassa er det en avstand på 37mm mellom mellomaksel og pinjong.
Er det da greit med en 20mm spacer?
Demperne på bildet er de berømte sunnydemperne, og fester til den skal jeg lage i løpet av uka.
Blinkbeskytterne har jeg forsterket litt.
31" dekka (31"x10.50"), lakkert felgene.
Trærne vil ikke samarbeide.
Nå ser den stakkarslig ut
Så på bildet nå at den lekker jækli olje. Her må jeg til med litt innsats.
Go' veggen i verkstedet.
Edited by Suzuki_KevvE, 21 November 2007 - 10:01.
#58
Posted 20 November 2007 - 19:17
Du får fylle på litt flytende plaster...i olja...
Vil du har bedre flex bak?
Om du ikke har tenkt å laste mye tungt bakpå pickup'n fremover...så kan det være lurt å rive av de lastebladene på bladfjærene bak.
De forhidrer en del flex og har ingen misjon annet enn når du har tunge lass bakpå.
Tror de lastebladene kun er orginalt på pickup'n og varebilversjonen(Hi roof)...(kanskje også st.v med lavt tak.)
#59
Posted 20 November 2007 - 20:23
Hvis jeg skal ha samme fjærer forran, kan jeg da gjøre det samme, eller blir det galt når motorvekt osv kommer da?
#60
Posted 20 November 2007 - 20:49
Hvis jeg skal ha samme fjærer forran, kan jeg da gjøre det samme, eller blir det galt når motorvekt osv kommer da?
Det er bare å fjerne det nederste tjukke bladet bak, det er jo bare til pynt og hindrer litt flex.
Foran har nok et helt rett fjærblad liten virkning, men det kan sikkert være smart å erstatte det med et buet blad for at bilen ikke skal bli sigen i fjerene med en gang men dette finner du ut ved å se når bilen er vannrett (like høy foran & bak)
Mob:90046866