anbefaling av 4x4
Posted 21 November 2007 - 07:49
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Posted 21 November 2007 - 10:37
Yamaha, Suki, og Honda er nok bedre ja. Kymco produserte faktisk motorene til Honda i mange år.
Posted 21 November 2007 - 14:09
Æ står før at yamaha osv e bedre en can-am. Men før tia går æ så klart sjøl rundt å har løst på en renegade, pga mest effekt, og at den e veiregga enkelt å grett. Can-am e jo ikke dårlig, bare førdi at det finnes jappsa som en den lille prosenten bedre.
Kymco hadde æ aldri kjøpt, uansett kem dem har montert motora tell.
Men det e ut i fra mitt bruk av dem da.
Grizzly 700EPs '08
Posted 21 November 2007 - 16:35
Æ står før at yamaha osv e bedre en can-am. Men før tia går æ så klart sjøl rundt å har løst på en renegade, pga mest effekt, og at den e veiregga enkelt å grett. Can-am e jo ikke dårlig, bare førdi at det finnes jappsa som en den lille prosenten bedre.
Kymco hadde æ aldri kjøpt, uansett kem dem har montert motora tell.
Men det e ut i fra mitt bruk av dem da.
Hva med Linhai? En Yamaha, Susuki eller lignende koster fra 110 til 150 tusen hvis man skal ha litt størelse på maskinen med skilter på. Det er mye penger for selv en Yamaha Atv. En Linhai 520 Atv med skilter koster ca 68 tusen ferdig reg på hvite skilter, noe som er en grei pris for en flott atv etter mitt syn. Tror også kvaliteten på for eks en Kymco 500 Atv er like god som en Suzuki eller Yamaha. Kymco er verdens største motorprodusent av Mc og småmotrer. Sitat:(Kymco had Won the Golden trade Award for several years. And this award is the best guarantee for the Kymco global customer.) Ingen over ingen ved ved siden.
Posted 21 November 2007 - 20:11
jeg tror motoren på en kymco sviver lenge, men det er det rundt som i hvertfall jeg har på følelsen av at ikke holder følge. har en billig kina atv på 150cc. og motoren har funket veldig bra engrunnen. men det meste rundt er ikke i like godt stand for å si det slik.
bombardier har mange småfeil, mest ting som bare er fryktelig irriterende. men de er gode atver.
se grizzly700. helt ny modell i år. eneste feilen jeg kunn finne om den var noe med at bensinen kokte.hva som kommer frem i løpet av et år vet jo ingen. can-am har visstnok hatt en del feil med det elektriske.+ litt småtteri til.
jeg tror de fleste merker på markedet i dag, har omtrent samme kvalitet i hvert fall de i samme prisklasse.
jeg falt mest for yamaha. men kan like gjerne ha bombardier, eller suzuki. så lenge det går å få skilt og jeg liker utseendet og kvaliteten virker grei så er det greit
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee
Posted 21 November 2007 - 21:44
Har sisste versjon av 660 å alle abrnesykdomma e luka bort verka det som. va plaga me at bensisne koka på dem da de va ny også.
Grizzly 700EPs '08
Posted 21 November 2007 - 21:56

Er litt skeptisk til desse Kina greiene, sikkert flotte maskiner, holdbare motorer, osv, men det er som vegsir seier, at alt det rundt motoren som kan vere av laber kvalitet. Eg poengterer, at eg har aldri kjørt en ATV enno!
Det eg har sett av brukte billigmaskiner, så ser dei ikkje ut i måneskinn, rust, rust, osv.
Er det nokon som kjøper en brukt Kina ATV da?
Posted 14 December 2007 - 22:01
Vil bare si at det dessverre ikke er mulig å få HVITE skilt på honda!
Posted 14 December 2007 - 22:12
og en 650 XT MAX.
-Er ikke bare 99% fornøyd, men 100%!!!
Vil anbefale disse syklene på det varmeste, syklene er noe skikkelige arbeidsjern og kan like godt brukes som tur sykkel.
Sist men ikke minst en stor fordel med at det fint går an å sitte 2 på sykkelen.
Og syklene er lette å bytte deler på!
Det viktigste er og at det er god service hos BRP Norge dersom det skulle være noen en lurer på eller dersom det er noe gale med sykkelen/utstyret!
Velg en Can-Am, bare finn den sykkelen som har de egenskapene som du ser etter, vil også si at det kommer flere X-modeler som kommer i en svart og bedre preformence og litt annet utstyr.
Posted 15 December 2007 - 02:49
når man kommer til veibruk er det ingenting som kan måles med renegaden, der blir outlanderen langt etter,drar ifra i start og i fart.... men liker du å ligge bakerst kan du satse på noe annet da

jeg kjørte mellomakselen i stykker i sverige i 90 km/t men dette dekkes av garantien men hører kryssene ikke er det sterkeste på disse syklene men det er også det eneste jeg har å klage på til nå....
RENEGADE vekker mest oppmerksomhet....har best ytelse,kjører fra resten og har desidert best lys av alle.... de 4 linsene i fronten er faktisk det som overrasket meg mest!!!
ikke minst har ingen atv'er råere utseende!!
ser lite til andre atv'er av andre merker enn can am i bodø,er det meningen de skal stå til pynt utenfor hus??

Posted 15 December 2007 - 09:45
Har du vinsj for og/eller bak?
Hva bruker du sykkelen til?
Ja jeg vet det er moro med renegade, men ikke akkurat en arbeidshest!
Hadde selvfølgelig heller kjøpt en Renegade enn f.eks en DS, MEN BRP jobber nå med å få skilt på de neste DS modellene. Ikke sikker det kommer til neste år men det er ikke langt unna!
Men en ting er vi nok enige om: Vi er fornøyd med BRP....
Posted 15 December 2007 - 12:55
har bare håndbeskyttere og snart montert varmehåndtak.
kjører mest på vei så har ikke mye bruk for vinsj, blir bare mere vekt på sykkelen noe som resulterer i "mindre" effekt.

Posted 15 December 2007 - 19:12
og en 650 XT MAX.
-Er ikke bare 99% fornøyd, men 100%!!!
Vil anbefale disse syklene på det varmeste, syklene er noe skikkelige arbeidsjern og kan like godt brukes som tur sykkel.
Sist men ikke minst en stor fordel med at det fint går an å sitte 2 på sykkelen.
Og syklene er lette å bytte deler på!
Det viktigste er og at det er god service hos BRP Norge dersom det skulle være noen en lurer på eller dersom det er noe gale med sykkelen/utstyret!
Velg en Can-Am, bare finn den sykkelen som har de egenskapene som du ser etter, vil også si at det kommer flere X-modeler som kommer i en svart og bedre preformence og litt annet utstyr.
som jeg mener å ha nevnt før her. så har jeg kjørt en xt max400 endel. og jeg synes ikke den passer helt for mitt behov i hvertfall. max modellene er for lange til å kjøre ordentlig i skogen med. en må drive å rygge hele tiden. en plass der han kjørte inn med en max400. kjørte jeg fortere inn med kina atven min.
men ja xt800 frista endel!
brp skryter jo av at 400atvene går like godt som andres 500. prøvde en polaris sportsmann 500efi. og den gikk veldig mye bedre! men de nye 400 til brp med efi kan jo godt hende går like godt.
var på atvtreff. og fikk prøve litt forskjellige atver. favoritten var en gammel skamkjørt grizzly 660. og da prøvde jeg bla. ny arctic cat og bombardier.
det som for meg er det største minuset med brp er visco-locken. den gir ikke 100%sperre. og en må spinne litt før den kobler inn. og så fort en slipper speeden trenger dekket noen omdreininger til for å låse
når man kommer til veibruk er det ingenting som kan måles med renegaden, der blir outlanderen langt etter,drar ifra i start og i fart.... men liker du å ligge bakerst kan du satse på noe annet da

jeg kjørte mellomakselen i stykker i sverige i 90 km/t men dette dekkes av garantien men hører kryssene ikke er det sterkeste på disse syklene men det er også det eneste jeg har å klage på til nå....
RENEGADE vekker mest oppmerksomhet....har best ytelse,kjører fra resten og har desidert best lys av alle.... de 4 linsene i fronten er faktisk det som overrasket meg mest!!!
ikke minst har ingen atv'er råere utseende!!
ser lite til andre atv'er av andre merker enn can am i bodø,er det meningen de skal stå til pynt utenfor hus??

ja renegaden er tøffest. men har hørt endel som har problemer med de fantaskisk gode lysa. at de blinker og lyser i rare farger. iflg forhandleren så har renegaden samme understell som outlandere. bare annen variator/utveksling. og med de dekka som kommer originalt. så kommer nok outlanderen litt bedre frem. men som du sier alt kommer ann på føreren.
men som sagt så blir det desverre ikke atv på meg på en god stund ennå

Posted 15 December 2007 - 20:19
ja er mulig dekkene er bedre på outlander men gjør ikke meg noe da dem blir langt etter på veien!!!

jeg kan bytte dekk men outlanderen tar meg ikke igjen på vei uansett. hehe

Posted 20 December 2007 - 17:07
07 Nissan Navara KingCab
07 Suzuki KingQuad 700
Posted 21 December 2007 - 01:03
ja er mulig dekkene er bedre på outlander men gjør ikke meg noe da dem blir langt etter på veien!!!

jeg kan bytte dekk men outlanderen tar meg ikke igjen på vei uansett. hehe

ja det er sant. men det burde ikke være noen som er plaga med det

men dekkene dine er vel bedre å kjøre på veien med?
Posted 21 December 2007 - 06:36
sykkelen min er liksom bra, både på vei å i skog men ting kunne vært bedre begge plasser.
Posted 21 December 2007 - 10:18
Posted 21 December 2007 - 21:09
sykkelen min er liksom bra, både på vei å i skog men ting kunne vært bedre begge plasser.
ja. men sånn er det jo uansett hva en kjører

vet jo det. vi har jo yamaha,polaris,arctic-cat. som er de store kjente kvalitetsmerkene. for min del har det aldri stått mellom noe annet enn can-am,polaris og yamaha.
er sikkert ikke noe dårlig valg de du viser til heller.
Posted 26 December 2007 - 21:48