NTC-MiniTrophy Svinndal 5-7 Oktober
#41
Posted 01 October 2007 - 09:37
#42
Posted 01 October 2007 - 10:43
#43
Posted 01 October 2007 - 11:25
Det blir kjørt TT på Søndag.. da kan du stille! kommer påmelding til den i kveld!
#44
Posted 01 October 2007 - 11:37
Arrangementet blir som det har vært tidligere, men det kommer mange nye mennesker og en ny klasse - da ser det slik ut.
3 klasser:
(Liten klasse) Biler standard eller modifisert opp til og med 32" hjul
(Stor klasse) Ombygde biler med dekk fra 33"
(Trail) Her vil det vise seg om det blir en eller to klasser som deltar
Krav til bil:- Liten og stor klasse
Teknisk i orden, bremser, batteri festet, bur eller hardtop og hele dører eller minimum harde halvdører.
Siden det ikke er prikksystem, men det gjelder å komme seg gjennom løypene, er det en meget stor fordel med sperrer og evt vinsj.
Brannapparat påkrevet - 2kg ok
Fører og passasjer:
Hjelm, sikkerhetsbelter og godt humør !
Trail:
Gjeldende regler etter NBF
Priser:
GP tar 100kr pr bil pr dag uansett biltype
Forsikring kr 30 pr person uansett deltaker eller publikumer- betales ved innmelding - ankomst.
NTC-T-shirts til salg kr 100
Gjennomføring:
Teknisk sjekk av biler fra ankomst fredag ettermiddag kveld og frem til start ca 11:30 lørdag
Funksjonærer/løypekontrollanter får vester ved henvendelse til Hoel ved teltet.
Førermøte/funksjonærmøte kl 10.00 evt før start oppe i terrenget med utdeling av løypekart
Start etter førermøte - pause ca kl 1400 - 1430 - folk kjører seg ferdig med seksjonen de er i, og tar pause.
(Av erfaring kan dette være vanskelig å gjennomføre, men jeg kjører en runde å stopper kjøringen, det blir likt for alle.)
Alle deltakere kjører sin klasse, og kjører ferdig alle løypene tilhørende klassen før man evt kjører andre løyper for å sanke poeng.
Det henger klippetenger i utgangen av hver seksjon som man klipper i løypekortet på riktig seksjon, disse er forskjellige i alle seksjoner, så det blir vanskelig å jukse.
Vi stanser all kjøring klokka 18:00, dvs man kjører ferdig seksjonen man står i. Tengene blir tatt vekk 18:15
Klippekortene leveres til en funskjonær med orange vest, og poengene blir straks telt opp, og premieutdeling forhåpentligvis før det blir mørkt.
Vi satser på pokaler i alle klasser, samt tilleggspremier.
Traildelen vil bli arrangert i ca 5 seksjoner, hvorav noen i Stor løype. Vi stenger disse av i den perioden trailen blir kjørt. Vi informerer om dette på førermøte, hvilke løyper etc, slik at de kjøres så tidlig som mulig i Tropyet.
Hvor lang tid dette tar er avhengig av hvor mange biler som starter i trailkonkurransen.
Det er ikke prikkbelastning i Trophyet, man skal gjennom! Om man velter eller ødelegger bilen i seksjonen skal den fjernes så fort som mulig.
Forsøk på å forsere hindre - fjellknauser etc uten hell på 3 forsøk belønnes med brutt seksjon. Har man vinsj bør man trekke ut wiren først som sist om seksjonen ser for vanskelig ut.
Det er alltid noen bak som blir forbannet, og tiden går fort.
Gå gjerne gjennom seksjonene før de kjøres og tenk sporvalg, diskuter med kopiloten og bli enig om gjennomføringen. God planlegging synes på resultatet.
Ingen publikumere skal være innenfor sperrebåndene - EVER- mens det er bil i seksjonen - om codriver er ute av bilen - SKAL- ha hjelm på hodet.
Førere eller copiloter uten hjelm blir bortvist momentant.
Dette er en konkurranse, men også en sosial begivenhet. Det viktigste er ikke å vinne..... hm, men å delta. En kan kjøre 3 sekjsoner og se på resten, det er ikke noe krav til å fullføre.
Velkommen & Lykke til !
GP "leier ut" strøm for en 20kroning om noen skal sveise. Det finnes rennende vann fra slange, kun kaldt.
Ta med drikkevann og toalettpapir.
PS- det kan være forekomst av hjorteflue, ta med caps !
Ring meg etter arbeidstid eller send mail om det er flere spørsmål.
Mobil 95103322, oahoel@bgnor.com
Innmelding her: http://www.otc-mc.or.../innmelding.php
Deltakerliste her: http://www.otc-mc.or...6/deltagere.php
TT-kjøring søndag
På søndag blir det TT.. Teknisk starter fra kl 10:00
Påmelding til TT på søndag: http://www.otc-mc.or.../innmelding.php
Deletagere: http://www.otc-mc.or...7/deltagere.php
Litt om TT for de som ikke har kjørt det før: Det er en konkurranse som kjøres i forskjellige seksjoner, der blir du straffet med prikker.
Prikker:
Motorstopp= 1 prikk
Rygg= 3 Prikker
Berøring av merkebånd\port= 5 prikker
Brutt merkebånd= 20 prikker
Brutt seksjon= 20 prikker
Ikke møtt til start= 30 prikker
Maks ant prikker om du stiller til start og ikke gjenomfører er 20 prikker!
Her er regelverket:
Reglement for Terrengtouring Oppdatert 20.01.2007
_____________________________________________
1 Formål
Hensikten er å gi deltagerne opplæring og utvikle deres ferdigheter i terrengkjøring.
Terrengtouring er også ment som en forberedelse for kommende utøvere av biltrial.
2 Gjennomføring
All kjøring skal foregå på avgrensede områder som er sperret for øvrig ferdsel.
Det skal legges vekt på at kjøringen foregår på en trygg måte, slik at faren for velt er minimal.
Arrangementet overvåkes av stevneleder eller dommer autorisert fra NBF.
I tillegg til arrangørlisens fra NBF, skal også skriftlig tillatelse fra grunneier og politimyndighet
foreligge.
3 Deltagere
Fører må ha gyldig førerkort for aktuelt kjøretøy. En passasjer, eventuelt ledsager, kan medtas i kjøretøyet. Sikkerhetsbelter skal benyttes.
Terrengtouring tillates fra fylte 16 år, dersom ledsager og kjøretøy oppfyller vegtrafikklovens krav til øvelseskjøring. Deltakere med Biltrial Junior lisens tillates også å delta med lisensiert kjøretøy, innenfor de regler som er satt i Reglement for Biltrial.
4 Kjøretøy
Kjøretøyet skal være firehjulsdrevet og ha en egenvekt mellom 600 og 3500 kg.
Dersom kjøretøyet ikke har fast ståltak, skal minimum 4 punkt veltebøyle være montert.
Maksimal tillatt modifisering av kjøretøyet settes tilsvarende Biltrial klasse Modified.
Teknisk kontroll av kjøretøyet skal foretas før kjøring på området. Det legges spesielt vekt på kontroll av bremser og styreinnretning. Batteri skal være godt fastsatt og alle ledninger og rør godt klamret.
5 Lisenser/forsikringer
Arrangør tegner NBFs forsikring for Terrengtouring, eventuelt årspolise for aktuelt område.
Enhver gyldig førerlisens utstedt av NBF kan benyttes i Terrengtouring.
For uregisterte kjøretøy tegnes vognlisens for Biltrial. Registerte kjøretøy med årsgyldige oblater kan delta uten vognlisens, men registreringsnummer og kjøretøyets eier noteres av arrangør.
6 Konkurranse
Det tillates konkurranse i form av ferdighetsprøver. Konkurransemomentene skal på forhånd godkjennes av NBFs Ferdighetsseksjon.
Eksempel på aktuell konkurranseform: Slalåm, hindergård, enkel terrengbane eller lignende.
Edited by Hoelern, 01 October 2007 - 22:55.
#45
Posted 01 October 2007 - 13:15
ok..kult... men mulig jeg blander litt på reglene her.... må jeg ha hjelm? er det håpløst uten sperrer og vinsj?
#46
Posted 01 October 2007 - 13:18
Fører og passasjer:
Hjelm, sikkerhetsbelter og godt humør !
Påbudt med hjelm ja.. nei løypene i tt blir "ganske" enkle.. men en fordel med sperrer ja, er ikke tillat å gå ut av bilen i tt så vinsj hjelper ikke:)
Edited by Hoelern, 01 October 2007 - 13:43.
#47
Posted 01 October 2007 - 22:22
Har bare eit spm.
Det skal værra teknisk kontroll av deltager bilene, og noe av det viktige der er bla. bremser. Innebærer det og håndbrekk? Brekket mitt funker ikke for øyeblikket, deler er bestilt, men jeg rekker ikke fikse det før helga. Det hadde jo vært stas å få kjørra likevel.
MVH
Daniel
#48
Posted 01 October 2007 - 22:26
Har bare eit spm.
Det skal værra teknisk kontroll av deltager bilene, og noe av det viktige der er bla. bremser. Innebærer det og håndbrekk? Brekket mitt funker ikke for øyeblikket, deler er bestilt, men jeg rekker ikke fikse det før helga. Det hadde jo vært stas å få kjørra likevel.
MVH
Daniel
#49
Posted 01 October 2007 - 23:01
#50
Posted 03 October 2007 - 20:29
................................
#51
Posted 03 October 2007 - 20:32
Nei.. men isopor sykkelhjelm godtaes ikke Det er for din egen sikkheret!
#52
Posted 03 October 2007 - 20:38
Den er grei.
Da dukker vi opp en liten gjeng på fredagen og blir til søndag
Edited by lømo, 03 October 2007 - 20:39.
................................
#53
Posted 03 October 2007 - 20:44
Da dukker vi opp en liten gjeng på fredagen og blir til søndag
Velkommen.. meld dere på så har vi dere med på lista!
#54
Posted 04 October 2007 - 17:31
- Til og med en egen kant vi har kalt 'tippe Kenth-kanten', sier Hoel på intervju pr. telefon i dag.
#55
Posted 04 October 2007 - 21:21
- Til og med en egen kant vi har kalt 'tippe Kenth-kanten', sier Hoel på intervju pr. telefon i dag.
[/quote]
Vi har lagt løyper i et par nye områder hvor det ikke har vært kjøring før, og det blir kjempespennende å høre hvordan dere liker det. Flere av de gamle "store" løypene er nå lagt om til Trail seksjoner, og det blir snillere løyper for de "små" bilene
Jeg har merket veien fra Spydeberg mot Skiptvedt og mot Mørk, etter golfbanen mot Svinndal er det merket med andre 4x4 plakater.
Edited by Hoelern, 04 October 2007 - 21:23.
#56
Posted 04 October 2007 - 22:27
For oss som da kommer med horten-moss ferga. Er det like kurrant og finne frem, eller må vi kjøre opp til spydeberg først for å finne skilting?
MVH
Daniel
#57
Posted 05 October 2007 - 05:44
MVH
Daniel
#58
Posted 05 October 2007 - 07:30
Problemet er at Hoelern ikke er kjent den veien..... ring heller Jarle på 92258170 - han bor i Moss i kan veien som sin egen bukselomme.
Jeg tror Østfold offroaders skilter den veien.
#59
Posted 05 October 2007 - 08:12
#60
Posted 05 October 2007 - 13:51
følg denne veien til du kommer til skilt til venstre til lunder, ta av der. følg veien fram til det er skiltet mørk til venstre. ta av... ca 1 km senere ser dere gledesåsen til venstre... Her har sikkert Hoel skiltet