Gå til innhold

Foto

NTC-MiniTrophy Svinndal 5-7 Oktober

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
69 replies to this topic

#61 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 20:36

Ja...hjemme igjen etter en enormt bra tur i Svinndal...
Ja.. Mellomakselen bak gikk til helv.... som fryktet, men den holdt i mange timer så det ble valuta for penga og tiden det tok å reise ned.

Klarte å ryke en stikkaksel eller drivknute fremme også, så man er ikke arbeidsledig på en stund.
Bare å vaske bilen blir en bra jobb...
Blir absolutt nødt til å lage meg snorkel fant jeg ut. Kjørte nesa på bilen nedi et myrhøl og motoren stoppa heldigvis pga. fuktig i tenningssystemet.... Heldigvis...fordi da stoppa den før den fikk slurpa i seg halve myra inn i luftfilteret...og videre inn i innsuget og ned i sylindrene.
Da jeg så skulle kjinne den i gang igjen gikk starteren to runder og så var det bråstopp.
Alle sylindrene var fulle av myrvann.
Skrudde ut alle tennpluggene og dro den rundt på starter'n og myrspruten sto en meter ut på begge sider ut av plugghøla.
Kjinna den til det ikke kom mere dritt....satte i pluggene igjen... skrudde av slangene fra luftfilteret og åpnet gass-spjeldene til innspruten...og der fossa det ut gjørmevann. Sikkert en halv liter eller mer...hehe

Dro den så igjen på starteren... dro den i fem-ti sekunder og dermed begynte den å tenne på en sylinder dannog vann.. mer og mer til den faktisk startet...hostet litt og så var det fader i meg full sviv på motoren igjen. Jeg var sikker på at jeg kunne glemme å få fyr på den igjen før alt av dyser og injection var renset...men neida. Den går så fint som ingen ting var skjedd...hehe Fullførte så tre seksjoner til før stikkaksel/drivknuten gikk dukken etter syv av ti gjennomførte seksjoner.

Edited by ZukiJack, 07 October 2007 - 21:48.

#62 Hoelern

Hoelern

Veteran

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 20:17

Takk igjen for glimrende fremmøte.
Noen av de store løypene ble lagt opp med tanke på bruk av vinsj og noen få dro igjennom uten.... nemlig Zuki Jack, han fant veien rundt surhølet ;-)
Det deltok 23 biler i Trophyet og 8 tror jeg det ble i Trail, og hele 11 biler stilte til start i søndagens TT.
Kjempeheldige med være for 4. gang med MiniTrophy - vi måtte skrape vinduene for is lørdags morgen, men med lang under og lang over så gikk det greit.

Vi haddde kanskje ventet flere biler, så det ble litt lite med 10 løypoer for stor og 8 løyper for liten klasse, men jeg tror det ble nok kjøring på de fleste. Trailen ble ferdig i planlagt tid og det samme med premieutdeling og den første pilsen..

Vi satser på å gjøre det samme rundt Pinse tider, og de som ikke hadde vinsj nå, bør kanskje vurdere i løpet av vinteren, for litt slike utfordringer må det være i et MiniTrophy.
Jeg håper at alle hadde en fin helg selv om stikkaksler og girkasser har gått i filler, det er plenty av tid å reparere på nå.

GP var strålende fornøyd og lurte på om vi ikke skulle ta en runde til før det ble vinter..... tror ikke det blir overnattinger i telt før neste vår.

Hønefossgjengen dro flest pokaler, Raymond dro førsteplass både i den lille klassen i Trophyet og totalt i TT, Richard fikk en fin 3.plass i Trophyet og Marius tok 2.plassen i TT. Artig å se Bender i aksjon også, på siste seksjon i trailen tror jeg Bender satte høyderekord, jeg har aldri sett en trailbil så høyt i lufta gjennom myrhull og røtter... jeg håper det blir lagt ut mye bilder.

Resultater:

Stor klasse:
Nr 1 Erik Strømsnes - Toyota Hilux
Nr 2 Kenth Myklebust - Valpeloppe
Nr 3 Pål H. Pettersen - Toyota LC 73

Liten klasse:
Nr 1 Raymond Øveren - Suzuki 413
Nr 2 Daniel Jensen - Suzuki Pickup
Nr 3 Richard Storholt - Suzuki 413

Biltrail:
Nr 1 John Thomas Krogstad - Suzuki
Nr 2 Bjørn Fremming ? - Jeep
Nr 3 Are Simon - Suzuki

TTT:
Nr 1 Raymond Øveren - Suzuki 413
Nr 2 Marius Skaarud - Toyota HiLux
Nr 3 Morgan Svensen - Runneren til Hoel

Om noen av dere deltakere vil ha noe annerledes eller tillegg, si ifra så det kan planlegges for neste MiniTrophy.

Bilder her : http://www.nofear.no...amp;rowstart=10

Edited by Hoelern, 07 October 2007 - 22:07.

Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET

#63 chri-ha

chri-ha

Chri-ha

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 20:25

Bra dere koste dere. sett på bildene. så tøft ut. neste gang stiller jeg og.

Jeg ble iallefall drita i det bryllupet i går devil.gif

Edited by chri-ha, 07 October 2007 - 20:26.

90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#64 Shortlux

Shortlux

Bygger rc biler,,

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1446 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 08:57

Takker for en kjempe fin helg! Dette var morro.
Takker også for den fine pokalen jeg fikk i går, å den trøste premien jeg fikk på lørdag. Det var hyggelig og ett plaster på såret. biggrin.gif

#65 båbbærn

båbbærn

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 19:06

Detta var eit kjempe knall treff. Jeg blir deffinitivt med neste år og, og da stiller jeg med større vinsj og uten hengerfeste.

Kjempe takk til arrangører, dere gjorde sikkert ein kjempe jobb vi ikke så heilt i dagen. Takk

MVH
Daniel
MVH
Daniel

...kan det fikses...
...Klart det kan!!!
---Båbbær'n---
Alias Daniel Båbbær's Roterom

#66 knut4x4

knut4x4

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 20:08

Flott helg. Fine løyper. Gjengen fra Hedmark var kjempe fornøyd.

#67 Hårek

Hårek

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 165 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 21:19

Takk for en flott helg! dribble.gif

Det var første, men ikke siste gang jeg er med på dette!
Hårek

#68 Hoelern

Hoelern

Veteran

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 22:06

QUOTE(knut4x4 @ 8 Oct 2007, 20:08) <{POST_SNAPBACK}>
Flott helg. Fine løyper. Gjengen fra Hedmark var kjempe fornøyd.

Dere må få med resten av gjengen til Pinsen !
Never learn ! -
4x4butikken
TOYLET

#69 knut4x4

knut4x4

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 09 October 2007 - 17:27

Da skal vi ha treff på Wolfroad, RENA.(hvis alt går som planlagt)

#70 Hoelern

Hoelern

Veteran

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 10 October 2007 - 15:40

QUOTE(knut4x4 @ 9 Oct 2007, 17:27) <{POST_SNAPBACK}>
Da skal vi ha treff på Wolfroad, RENA.(hvis alt går som planlagt)

Håper dere får det til, da utsetter vi selvsagt MiniTrophyet smile.gif
Never learn ! -
4x4butikken
TOYLET