Gå til innhold



Foto
* * * * - 3 votes

The Castle Of ZukiJack ! ! !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
285 replies to this topic

#261 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 20:04

QUOTE(Dools @ 18 May 2008, 18:33) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for hyggelig 17 Mai-tog.
Moro å stille opp med klubben og promotere Offroad-sporten litt.
(selvom vi fikk noe skrå blikk) Også passet trekkvogna og resten av oppsettet så fint sammen. laugh.gif
God matching med camo både foran og bak.
Bestemte meg for å stikke av før Russen to helt av..

Fint om du sender meg noen bilder.

Takk for at du stilte opp for Klubben...
Jeg sto på hengern sammen med sukien rundt hele turen og jeg synes det virket som om folk viste positive fjes...
Jeg hadde motoren i gang på sukien og brommet litt med gassen stadig, og det fikk folk til å slå øynene opp og jeg hørte hele tiden "TØØØØØØØØØØØFT"....

Jeg spurte folka i vannskiklubben som hadde båten ved siden av oss på oppstillingsplassen...om de hadde søkt politiet om lov til å kjøre rundt med båten stappa full av folk og unger og med folk hengende i tau på rulleski etter... "NEI, det har vi aldri gjort!" var svaret.

Vi skulle ikke kunne kjøre med våre uregistrerte biler på hjul i krabbefart, mens de år etter år har kjørt med sin båt slik, spellemannslaget har stablet full traktor-henger'n full av trekkspellere og felegnikkere på campingstoler........ og russen kjører med DRITINGS folk på buss- og biltakene....

Til neste år tror jeg vi bare pent og pyntelig setter trailbilene på egne hjul og bare tusler de pent og pyntlig inn i toget uten å si noe. Får heller ta i mot klagen etterpå om den skulle komme.


Bilder kommer i klubbforumet på Pirate...


QUOTE(sven @ 18 May 2008, 18:58) <{POST_SNAPBACK}>
hos oss og flytta vi akslelen såpass bakover som det du har gjort nå, og det hjelper masse på kjøring i helninger opp og ned

Enig Sven... Merkbar forskjell bare av de 8-10cm jeg trakk den bakover.

Edited by ZukiJack, 18 May 2008 - 20:05.


#262 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 20:24

Bilder fra dagens tur i jordhaugene...





















































































Edited by ZukiJack, 18 May 2008 - 20:39.


#263 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 20:26

Ja snakker om sola i stad knakk jeg høyre bakre bladfjær nok en gang.. Jeg har ikke axle wrap stag.
Blir nok det på hiluxakslene.

Angående bladfjærer får jeg se hva jeg gjør.
Men enda du har patrolblader bak, ville det da ikke flexa mer om fjærene hadde hatt original posisjon på ramma?
Mere kraft å bende med smile.gif
>>> Min garasje <<<

#264 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 20:37

QUOTE(Suzuki_KevvE @ 18 May 2008, 19:26) <{POST_SNAPBACK}>
Ja snakker om sola i stad knakk jeg høyre bakre bladfjær nok en gang.. Jeg har ikke axle wrap stag.
Blir nok det på hiluxakslene.

Angående bladfjærer får jeg se hva jeg gjør.
Men enda du har patrolblader bak, ville det da ikke flexa mer om fjærene hadde hatt original posisjon på ramma?
Mere kraft å bende med smile.gif

Jo, jeg er enig med deg der, selv om jeg ikke er sikker på at de 6cm jeg har flyttet ut fjærene gjør den HELT store forskjellen på flex'n.
Men jeg hadde fått store problemer med høyden om jeg ikke hadde flyttet de ut.
Jeg satte opp bilen med patrol-fjærene slik den ville bli med fjærfestene i nivået under ramma, og bilen ble fryktelig høy bak.
Jeg kunne faktisk tenke meg å gjort den enda litt lavere bak.
Mulig jeg borer nye hull i fjærfestene i forkant av fjærene også og henter et par cm ned på høyden der også.

Det er tøft å se på bilen når den er høy og stor, men jeg har etter et par års kjøring nå funnet ut at det er mye bedre å holde bilen så lav som mulig og heller kappe STOR plass til store hjul i steden for å heve plass til de.
Sukien blir veldig veltepetter når den blir så høy....selv nå enda jeg har en total bredde over hjulene på 197cm... whistle.gif

#265 Suzuki_KevvE

Suzuki_KevvE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 21:16

Ja stemmer, det er vel mye større kuing på patrolfjærene enn på suzuki..
Får se hva jeg tar meg til, skal ta fra hverandre forakselen min i løpet av uka, kikke litt etter løsninger imellomtiden..

Bladfjærene fra SJ ser så fryktelig puslete ut wink.gif
>>> Min garasje <<<

#266 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 14:03

QUOTE(ZukiJack @ 18 May 2008, 21:04) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for at du stilte opp for Klubben...
Jeg sto på hengern sammen med sukien rundt hele turen og jeg synes det virket som om folk viste positive fjes...
Jeg hadde motoren i gang på sukien og brommet litt med gassen stadig, og det fikk folk til å slå øynene opp og jeg hørte hele tiden "TØØØØØØØØØØØFT"....

Jeg spurte folka i vannskiklubben som hadde båten ved siden av oss på oppstillingsplassen...om de hadde søkt politiet om lov til å kjøre rundt med båten stappa full av folk og unger og med folk hengende i tau på rulleski etter... "NEI, det har vi aldri gjort!" var svaret.

Vi skulle ikke kunne kjøre med våre uregistrerte biler på hjul i krabbefart, mens de år etter år har kjørt med sin båt slik, spellemannslaget har stablet full traktor-henger'n full av trekkspellere og felegnikkere på campingstoler........ og russen kjører med DRITINGS folk på buss- og biltakene....

Til neste år tror jeg vi bare pent og pyntelig setter trailbilene på egne hjul og bare tusler de pent og pyntlig inn i toget uten å si noe. Får heller ta i mot klagen etterpå om den skulle komme.
Bilder kommer i klubbforumet på Pirate...


Bare hyggelig å stille opp.
Til tross for at jeg hater 17 Mai feiring (jeg forsøker som regel å forlate landet den dagen).
Så var det koselig og moro.
Som du sier det var mange ansikter langs ruta som smilte og leste og tok masse bilder.
så det var mer positivt enn negativt. men man blir alltid litt nedbrutt når man får ekle usaklige drittkommentarer på forhånd. men slik er det vel bare. unsure.gif

jeg synes at Zukien din var blitt fin jeg, og dørene var jo HEEELT bulkefrie jo laugh.gif
Og ja, jeg hørte godt at du brumma og bråka baki toget.. laugh.gif laugh.gif

Etter hva man ser i slike tog og parader med hensyn til sikkerhet og regler forsvinner jo dette som dugg for sola. At det skulle vøære noen problemer å kjøre disse bilene i toget isteden for å ta de på henger kunne jeg ikke se er noe problem, så lenge de fraktes til og fra på henger.
Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them

Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier

I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!

You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.

#267 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 11:28

Det hender at sedvane ikke korrelerer med hva som er juridisk korrekt. Det å kjøre bilene i et slikt opptog er vel et tilfelle.

Ingen kan gi dispensasjon til det, og ingen vil lage problem om det gjøres. Sånn er det bare.

Neste år ville jeg kjørt bilene til stedet på henger og så kjørt de pent og pyntelig i opptoget og lastet de direkte på henger for frakt tilbake når dagen er over. Det vil aldri bli noe problem. Om en er egnstelig for at en unge skal kaste seg under et hjul og bli skadd tror jeg det går å tegne en egen forsikring for den dagen, men det hadde jeg hoppet bukk over. Hvor stor er muligheten for ulykker i 5 km/t som toppfart.

#268 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 20:35

Jepp... det var dette jeg også tenkte...

Til helgen er det NAF-dagen på Kløfta. Da skal vi ha offroad-kjøring på en pallehaug og litt klubb-/offroad-promotion.

Kom å se...

#269 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 21:42

Søren.. Da kan jeg ikke.. Vi skal ha bilutstilling i sentrum..
Det er jo nesten tradisjon at jeg og Arnfinn kommer på NAF-dag på kløfta.. Veldig god Kebab på Kløfta..

Forresten så er garasjesiden din utrolig irriterende å åpne.. Tar jo 5 min før den er ferdig å hoppe opp og ned..
IPB Image

www.terrengbil.com

#270 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 21 May 2008 - 23:05

QUOTE(Frode @ 21 May 2008, 20:42) <{POST_SNAPBACK}>
Søren.. Da kan jeg ikke.. Vi skal ha bilutstilling i sentrum..
Det er jo nesten tradisjon at jeg og Arnfinn kommer på NAF-dag på kløfta.. Veldig god Kebab på Kløfta..

Forresten så er garasjesiden din utrolig irriterende å åpne.. Tar jo 5 min før den er ferdig å hoppe opp og ned..

Ikke si slikt Frode...da får du også stempel som survekopp...og du blir upoppulær blandt admin...
De kan ende opp i å tro at du også blir såret.

#271 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 07:05

Om noen mener jeg sutrer fordi om jeg sier at Kebaben på Kløfta er god får det heller være.

Den er god..
IPB Image

www.terrengbil.com

#272 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 22 May 2008 - 08:16

QUOTE(Frode @ 22 May 2008, 06:05) <{POST_SNAPBACK}>
Om noen mener jeg sutrer fordi om jeg sier at Kebaben på Kløfta er god får det heller være.

Den er god..

Jeg spiser aldri kebab.......på Kløfta, så da kan jeg ikke motsi deg. rolleyes2.gif

#273 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 May 2008 - 14:14

QUOTE(ZukiJack @ 22 May 2008, 00:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke si slikt Frode...da får du også stempel som survekopp...og du blir upoppulær blandt admin...
De kan ende opp i å tro at du også blir såret.


Ja du må enten gjøre noe med de bildene eller få kommet over på neste side for nå er det slitsomt med hoppingen hilsen en surpromp survesen.

#274 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 23 May 2008 - 16:57

Da får vi se å poste litt her da så vi får oss en ny side her.

#275 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 23 May 2008 - 19:10

Ja biggrin.gif

Ja biggrin.gif
HJL
user posted image

#276 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 23 May 2008 - 22:54

Ja, ja...
Jeg kan i allefall fortelle at nå er Suzuki'n lastet opp på henger sammen med et 4x8m partytelt klart til morgendagens arrangement på Romerikssenteret på Kløfta.
Kl. 10 i morgen (lørdag) starter vi med å arrangere NAF-dagen, hvor det blir litt oppvisning fra oss med offroadkjøring på pallestabler.
Det blir også utstilling av veteranbiler og motorsykkelklubben stiller med noen motorsykler hvor også barna kan få sitte på en runde.
Brannvesenet skal ha litt oppvisning og det blir dropping av en bil fra mobilkran.
Det blir bilglassrep. og demo fra Mekonomen og en campingbil-leverandør..

Masse moro å oppleve.

KOM å se...

Litt film fra arrangementet i fjor.
http://video.google....144788802966846


NAF_dagen_001.jpg

#277 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 17:07

Dump

#278 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 29 May 2008 - 14:31

Døh, Terje
den venstre Potta di er skjeiv assa.

#279 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 29 May 2008 - 21:09

QUOTE(Kenny_g @ 29 May 2008, 13:31) <{POST_SNAPBACK}>
Døh, Terje
den venstre Potta di er skjeiv assa.

Jeg vet.
Eller, det er den andre som er feil i forhold til den venstre.
Eksosanlegget på den høyre potta er tvers av så potta henger bare og dingler i opphenget.

Edited by ZukiJack, 31 May 2009 - 10:27.


#280 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 31 May 2009 - 10:29

Skulle veldig gjerne fått begynt på ny side på garasjen min nå før jeg kommer mer fler nye bilder
... Ble fryktelig mange bilder på denne her...

Kommer jeg over på ny side med dette innlegget tro?