The Castle Of ZukiJack ! ! !
#241
Posted 02 May 2008 - 08:49
Skal gjøre ferdig det som blir mellom frontstreverne fremfor grillen nå, men skal lage mer av kufangern ut mot hjørnene senere da jeg har fått flyttet frem forakselen og vet hvordan hjulene kommer der.
Må kutte litt hjørner av skjermene der da, og da må fanger og greier tilpasses etter det senere.
#242
Posted 04 May 2008 - 00:28
Skal bare lage noen ribber mellom fremfor grillen, og få på litt svart maling.
#243
Posted 04 May 2008 - 21:49
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#244
Posted 04 May 2008 - 21:53
Kommer mere rør ut på sidene rundt lyktene senere, men det må jeg vente med til jeg har flyttet forakslingen....
#245
Posted 04 May 2008 - 22:42
Kommer mere rør ut på sidene rundt lyktene senere, men det må jeg vente med til jeg har flyttet forakslingen....
Tror du BT ville godkjent en maken på bilen min? Du trenger bare litt på sidene nå så kan du rulle rundt i alle retninger og bare kjøre videre.
Er et imponerende bygg etterhvert.
#246
#247
Posted 04 May 2008 - 23:06
www.terrengbil.com
#248
Posted 06 May 2008 - 00:41
....så da er det vel ikke langt unna at du kan få mitt bur godkjent også...hehe
Om buret er innenfor deformasjons-sonene så bør det etter loven godkjennes. Grunnen til å ikke godkjenne veltebur er at de påvirker bilens deformasjons-soner.
De påvirker da ikke deformasjonssonene på din bil. Det er ingenting som påvirker deformasjonssonene på den bilen lenger.
Så en video av en med type bur du har som gikk rundt baklengs i en bartt oppoverbakke. Han rullet en runde baklengs og kjørte opp bakken på nytt. Det var mektig stilig å se på.
#249
Posted 06 May 2008 - 08:04
Slike videoer MÅ du jo bare legge ut..... :-)
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#250
Posted 06 May 2008 - 10:33
Sto litt fast mellom noen store sprengsteiner og tro till på pedalen...
PANG sa det gitt... men jeg kom meg frem. Da jeg kom ut på flata merket jeg at noe var galt og kikket under bilen. Høyre bladfjæra bak har knekt i hivedbladet gitt..
Da var det bare å tusle bilen opp på henger'n og dra hjem og vaske.
Da oppdaget jeg også at jeg hadde røsket løs det ene transferfestet i ramma på høyre side.
Da blir det litt sveising igjen da...
Noen som har ei bak-bladfjær eller to framfjærer de skal bli kvitt???
Edited by ZukiJack, 11 March 2009 - 18:22.
#251
Posted 06 May 2008 - 11:38
#253
Posted 14 May 2008 - 22:10
Kan bli Gelendervagen-aksler på meg snart, tenker jeg.
Litt usikker i såfall på om når jeg får tid til å bygge om det, og når jeg da setter i gang vil det komme til å ta litt tid.
Derfor har jeg ikke lyst til å begynne den ombyggingen nå helt med det første, så jeg får holde bilen kjørbar slik den er nå en liten stund til.
Siden bladfjæra mi knakk, og den på andre siden har fått seg en skikkelig bøy i hovedbladet 5cm inn fra fjærfestet...har jeg begynt å putte på Patrol bladfjærer bak for å se hvordan den blir med flex på de og med akslingen flyttet en 6-7cm bakover.
Må bygge om sjakelfestet og flytte det opp på siden av ramma for at bilen ikke skal bli for høy bak.
#254
Posted 14 May 2008 - 22:16
Blir nok bra med MB-akslinger også..
www.terrengbil.com
#255
Posted 15 May 2008 - 19:44
#256
Posted 15 May 2008 - 21:50
Jeg er strax ferdig å bygge om, og det var ikke så mye jobb...
Gikk ganske enkelt faktisk.
Bilder kommer i morgen.
#257
Posted 18 May 2008 - 10:39
Ville det vært bedre, å laget nye klosser bak ?
Sånn som jeg ser for meg det, vil jeg bare få bedre flex av det. (?)
#258
Posted 18 May 2008 - 19:33
Moro å stille opp med klubben og promotere Offroad-sporten litt.
(selvom vi fikk noe skrå blikk) Også passet trekkvogna og resten av oppsettet så fint sammen.
God matching med camo både foran og bak.
Bestemte meg for å stikke av før Russen to helt av..
Fint om du sender meg noen bilder.
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#259
Posted 18 May 2008 - 19:42
Ville det vært bedre, å laget nye klosser bak ?
Sånn som jeg ser for meg det, vil jeg bare få bedre flex av det. (?)
Ja, bak er det enklere å flytte fjærfestene inn på akselen i steden for ut på ramma, og man høster nok litt bedre flex på det.
Men fremme er nesten den eneste løsningen å flytte ut på ramma...pga det du sier at diff'n kommer i veien.
Holten på Pirate4x4.no har flyttet inn på akselen fremme ved å bygge opp høyere fjærfester på venstre siden og la festet på høyre siden "klatre på diff-huset.
Etter min mening en dårligere løsning da man får en fryktelig momentkraft på bladfjærene som man må lage en såkalt axel wrap stag for å holde igjen denne rotasjonen.
Jeg har selv nå sett hvilken krefter som bladfjærene blir utsatt for da man setter større dekk og mye HK i motoren. Selv om jeg har axel wrap stag på min bakaksel har jeg nå vrengt i stykker en blad fjær og knekt det andre.... Nå har jeg byttet til kraftigere Patrol-fjærer bak.
Nå som jeg har Patrol-fjærer bak har jeg nå høstet fordeler av at jeg flyttet fjærfestene UT på ramma og ikke inn på akselen, fordi patrol-fjærene buer så mye at de hever bilen ganske mye.
Så mye at min bil ble for høy bak om jeg satte sjakel-festet i nivå med underkant ramme.
Siden jeg da har fjærfestene utenfor ramma fikk jeg mulighet til å sette sjakel-festene opp på siden av rammevangen bak og fikk ned høyden på den måten.
Jeg fjærnet et blad i patrol-fjærene og etter en del kjøring i dag synes jeg det virker som de gir en god flex samtidig med at jeg fikk min etterlengtede flytting av bakakselen bakover.
Slik det var før fjær-byttet, så det nesten ut som om bakaselen var dratt fremover...
#260
Posted 18 May 2008 - 19:58