

Her er historikken til denne bilen som fra fabrikken kalles Jimny:
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
To ting som lå bak dette byttet var savnet etter en 413 siden jeg har hatt denne biltypen tidligere samt at sykdommen min gjorde at jeg hadde problemer med å fortsette og kjøre mc.
Planen for bilen er en moderat ombygging.
Følgende er planlagt:
Den skal tilbake til sin originale farge som er gul. For meg er SJ413 gul akkurat som R1 er rød. Andre farger aksepteres ikke.
Bytte motor til Vitara 1600 16V, G16B med injection. Dette skal prioriteres sommeren 2008.
Bytte til 105A dynamo. Petroworks. Sommeren 2008
Doble batterier. Blir vel til Red top
Bytte eksosanlegg til 2". Ligger klart med Dough Thorley eksosmanifoil.
Servostyring. Denne er montert julen 2007. Pumpe fra Vitara og snekke fra Jimny.
Har en ekstra fordelingskasse liggende som jeg lurer på om jeg skal bytte noen drev i.
Bredere akslinger, samurai akslinger har jeg fått godkjenning på. Skal fortsatt kjøre med 30 mm spacere som er TÜV godkjente både på 413 og Samurai.
Panhard stag foran for stabilisering av akslingen
Anti rotasjonsstag på bakakslingen for å unngå S-formede fjærer.
ARB i bakakslingen
ARB i forakslingen.
Chrommolybden stikkakslinger fra TT til forakslingen. Tåler det aller meste.
Større dekk, dimensjon 32-33" med bredde 11-12,5".
Buscwacker skjermbreddere. Har kjøpt inn ett sett Buscwackere 6" som ikke er montert enda.
Vinsj foran og bak. Har kjøpt inn to vinsjer med monteringsplater og trådløs fjernkontroll som ikke er montert enda.
Trailmaster hevefjærer 50 mm med Trailmaster gassdempere.
Trailmaster Body Lift på 50 mm.
Skivebremser rund baut. Adapterplater, skiver og kalipere ligger og venter i garasjen.
Original kufanger har jeg fikset papirer på slik at den skal være med på lasset.
Ny støtfanger foran. Kanskje også bygge en bak.
Veltebur foran og bak.
Luftkomressor direkte drevet fra motoren med 5 liter tank.
Elektronisk startsperre.
Gps/gsm tyverialarm med søkefunksjon.
Kommer jeg i mål med dette blir det en ok bil. Tror jeg. Planen er å være ferdig innen 5 år, det vil si 2012. Sommeren 2008 blir første store røsk for å komme gjennom det meste på lista.
Edited by Nöcke Gunnar, 30 December 2008 - 20:02.