Jeg har søkt om å få montere en Vitara 1600 motor på 95 HK i min 413 og svaret ble som følger i vedlegget:
Som dette vedtaket viser er det ikke stilt noe krav om dokumentasjon eller tester av noe slag.
Kun et krav om at den skal monteres på en fagmessig riktig måte.
Mandag 28.1.2008 skal jeg hente følgende deler:
Motor Vitara 1600 ccm på 70 kw (95 HK). Komplett ledningsnett, starter, injeksjonsystem med styring, ecu og giver fra spedometer.
Servopumpe har jeg allerede og når det gjelder dynamo skal jeg sette på en 100 A Bosch-kloning.
Motoren har gått 132000 km og det er ikke så ille.
Jeg har liggende en bunnpanne og olje-pick-up fra en 1300 motor som skal moddes på Vitaramotoren.
Monteringsplate mot gearkassa har Yakuza laget og sendt meg så da er det problemet løst. Samtidig bytter jeg ut gearkassa. Det gjør at jeg kan lage ferdig hele "pakka" utenfor bilen og brukte minst mulig tid på byttingen.
Har en Calmini-feste til fordelingskassa liggende som jeg monterer samtidig slik at den økte kraten ikke vrir fordelingskassa ut av festene.
Det er en fordel for jeg liker ikke å være avhengig av å bruke Volvoen.
Samtidig med motorbytte skal jeg sette på et Trailmaster 50 mm bodylift-sett jeg har kjøpt fra Let7 i Danmark.
Jeg har et 2" eksosanlegg liggende til bilen allerede og denne motoren behøver grovere eksos enn 1300 motoren.
Dough Thorley grenrøret mitt passer ikke på den nye motoren så jeg får skaffe meg et nytt.
Edited by Nöcke, 29 January 2008 - 16:09.