Jeg er absolutt ingen guru på dette området bare så det er klart.
Den nyere utgaven av inj er mer avansert og mye bedre. Litt mer omfattende men absolutt ikke så vanskelig å sette sammen.
Bare pass på at det står ledningsstumper ut fra alle kontakter slik at du slipper å begynne å rote påinj-siden av kontaktene. Jeg kommer til å lage en komplett liste over alle sensorer med farge på ledninger og hvilken port de skal til på ECU om noen har ønske om det.
Jeg har mer kontroll på elektrisk enn mekanisk for å si det slik, har en utdanning i automasjon/kybernetikk fra steinalderen men det er relativt nyttig lell.
Om du benytter en Baleno trenger du ikke bytte kam for å snu fordelerhuset opp i 90 grader vinkel. Det er en fyr som har laget et adapter som du bare setter inn og monterer fordelerhuset på. Jeg kan finne frem til linken om det er behov for det.
Jeg kommer ikke til å overhale motoren, bare bytte regreim, filter, justere ventiler og sånne overfladiske ting. Bytte oljepickup og bunnpanne. Så mangler jeg et flatbeltehjul til dynamoen som har vspor.
Grunnen til at jeg har valgt en nyere motor er at de er bedre og mer slitesterke. Når en gjør en så stor ombygging ser jeg ingen grunn til å sette inn noe annet enn den beste løsningen.
Du Bergum vil da ikke ha noe problem med inj som er vant med regulerte systemer.
Når jeg er ferdig med denne kommer jeg til å ha det så i hodet at jeg skal klare å gi tips til andre som eventuelt lurer på noe med inj.