![Foto](https://offroad.no/forum/uploads/av-11896.jpg?_r=0)
Svein54 Garasje Suzuki 413 1985
#561
Posted 24 October 2009 - 10:28
Larmell eller kraftkonverter?
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#562
Posted 24 October 2009 - 11:22
Larmell eller kraftkonverter?
konvørter
#563
Posted 24 October 2009 - 16:46
Har suzuki noen gang laget noe annet til Vitara, Baleno, Sidekick, Sunrunner, Geo Tracker eller hva fanken alle de bilene som har G16 motor eller J20A heter?
#564
Posted 25 October 2009 - 10:36
Det er en del flere: Aero + estem + noen til
#565
Posted 25 October 2009 - 17:47
#566
Posted 25 October 2009 - 18:06
Min SJ er tilnærmet original bortsett fra tyngre felg/dekk, litt tungt baksete og en smule vektreduksjon foran pga glassfiberpanser. Den veier ca 250 kg på hvert hjul/hjørne med full tank.
HJ
![](http://s692.photobucket.com/albums/vv281/hojohn/?action=view¤t=Deface25.jpg)
[/indent][indent=1]
#567
Posted 25 October 2009 - 19:11
Du kan da ikke bruke vekten fra original bil for din er jo totalt ombygd med 33", glassfiberkaross, modda akslinger og spiralfjærer bare for å nevne noe. Nei Svein du må nok frem med vekta skal det bli noe greie på det der.
#568
Posted 25 October 2009 - 21:40
ELLER TØR DU IKKE
![devil.gif](style_emoticons/default/devil.gif)
helt seriøst vekta hos BT pleier å være åpen for allment bruk hele døgnet.... bare dekk over skilta når du kjører inn, i tilfelle de har noen slags kameraovervåkning.
#569
Posted 25 October 2009 - 22:06
ELLER TØR DU IKKE
![devil.gif](style_emoticons/default/devil.gif)
helt seriøst vekta hos BT pleier å være åpen for allment bruk hele døgnet.... bare dekk over skilta når du kjører inn, i tilfelle de har noen slags kameraovervåkning.
Eller på den lokale sppelfyllinga.
De fleste som sender ut varer har og jekketrakker med vekt....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#570
Posted 25 October 2009 - 22:59
De fleste som sender ut varer har og jekketrakker med vekt....
Burde gå an å få tak i ei vekt som går til fire fem hundre kilo uten at den koster skjorta. Kan godt være helt opp til 1% feilvisning uten at det spiller noen rolle for meg. Men hadde vært kjempekjekt å hatt.
#571
Posted 30 October 2009 - 12:30
#572
Posted 06 November 2009 - 19:26
Da skulle ei vanlig badevekt kunne brukes til å måle med. Er det noen måte du kan klemme inn badevekta der for å sjekke.
Klart at når en tar vekk: Dekk, felg, calipere, bremseskiver, tromler, stikkakslinger, akslinger, fjærer, differensialer, litt av mellomakslingenes vekt så blir det ikke all verden igjen men jeg får det likevel ikke til å steme. Dette skal tilsvare uavfjæret vekt.
Ramme, motor, girkasse, fordelingskasse, radiator, karosseriet (hos deg i glassfiber). Dette skal da være avfjæret vekt, dvs det som belaster fjærene.
125 lb tilsvarer ca 56 kg
150 lb tilsvarer ca 68 kg
om en dobbler begge disse og summerer så skal det bli totalt avfjæret vekt på 250 kg og det synes jeg virker rart. For totalvekta er ca 1.000 kg og da må akslinger og fjærer veie 750 kg. Dette høres merkelig ut.
Enten regner jeg om feil ( bruker at 1 lb er ,45 kg ) eller så tenker jeg feil på hva som er uavfjæret og avfjæret vekter.
#573
Posted 07 November 2009 - 08:55
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#574
Posted 07 November 2009 - 11:52
Knut og jeg dro til Sverige på torsdag (kl.23) fra Drammen og kjørte til Gjevle og plukket opp en 97 Swift motor + 97 Jimny automat som han skal ha i bilen. Så bar turen til Uppsala hvor jeg hentet en automat til min, vidre ned til Lingkjøping (tror det het det) for å hente T-max vinsj. Dette firma solgte militærutstyr og dem hadde et enormt lager av biler og utstyr.
Var hjemme i Drammen kl. 23 på fredag. Hadde da kjørt 147mil. Nesten samme distensen som opp til Salla i Finland hvor vi startet turen til AT løpet.
Kommer nå til å plukke ned bilen bak og legge på en badevekt på akslingen å måle fjærvekta. Hadde vært artig og høre om hva andre har gjort når dem har bygd opp biler og på hvilke måte dem har funnet ut hvilke fjærvekt dem skal bruke.
Har nå fått alle delene for å kunne montere automatkassa, så nå blir det (litt Gunnar)
![rolleyes.gif](style_emoticons/default/rolleyes.gif)
![cool.gif](style_emoticons/default/cool.gif)
#575
Posted 07 November 2009 - 16:13
![rolleyes.gif](style_emoticons/default/rolleyes.gif)
![cool.gif](style_emoticons/default/cool.gif)
Svein, drit i elektronikken om du kan hvis du ikke er sikker på at den er like driftsikker som den mekaniske løsningen. Tenk hva som fungerer best i Murmansk på ATneste år.
#576
Posted 07 November 2009 - 16:39
Var bare en tanke som Knut og jeg satt og snakket om på turen hjem
![smile.gif](style_emoticons/default/smile.gif)
#577
Posted 07 November 2009 - 16:41
#578
Posted 08 November 2009 - 01:59
Faan skal du til å bygge om inj enda en gang. Du har en pågangsvilje som er helt utrolig. Hadde jeg hatt like mye innsats på NTNU hadde jeg vært professor for lenge siden. Nå er jeg bare en jævla PhD-stipendiat som forsker på ting som hvordan tilsynelatende implisitt androsentrisme i neoliberale ledelsesdiskurser forhandles og fører til kjønnede konsekvenser for oppfatningen av ledelsestypologier.
Skal kikke litt mer på den, har bare sett på den i forbifarten for å si det sånn
#579
Posted 08 November 2009 - 08:20
Kan vel si det sånn at vi er ganske like når det gjelder å ha pågangsvilje for å få til ting
![smile.gif](style_emoticons/default/smile.gif)
![biggrin.gif](style_emoticons/default/biggrin.gif)
#580
Posted 08 November 2009 - 10:28
![devil.gif](style_emoticons/default/devil.gif)
Ingen skal kunne si noe på pågangsmotet til noen av dere, dere har nok fått mye på begge fronter gitt:)
Edited by sven, 08 November 2009 - 10:33.