Svein54 Garasje Suzuki 413 1985
#601
Posted 18 November 2009 - 17:57
Litt av en tur. Skal du delta igjen? Håper isåfall at dere kommer helt i mål.
Jeg er mest imponert over at dere hadde en forstilling å ta med hjem etter å ha blitt slept av en Russisk stridsvogn i myrene.
Bilen ser bra ut og ser ut til å fungere meget godt til dette formålet med spiralfjærene og dekka. Er det 33" eller mer?
#602
Posted 18 November 2009 - 18:34
Bilen fungerte helt maximalt, over en av myrene brukte vi en halv time, de fleste andre brukte 5 - 6 timer, bare synd at det var små ting som gjorde at vi måtte bryte, men sånn er det bare, man kan aldri forutsi hva som ryker. Klart det hjelper å vært der for det er utrolig hva man lærer av både kjøring og av hva bilen klarer.
Nå er bilen satt på bukker. Skal gjøre om på noe av det som ikke holdt. Sette på nye dempere med coilovers bak, oljekjøler til motor, automat gearkasse, ARB foran + litt andre justeringer.
Du kan se hva som er gjort med bilen fra jeg startet på:
http://www.pirate4x4...ead.php?t=21514
Eller her i garasjen min.
#603
Posted 18 November 2009 - 20:01
Her er adressen:
http://www.driveshaf...drive_shaft.htm
#604
Posted 19 November 2009 - 12:12
Her er adressen:
http://www.driveshaf...drive_shaft.htm
Få den inn i lista over forhandlere her på forumet for det er kjipt å lete etter linken når en trenger den.
#605
Posted 20 November 2009 - 00:34
hoho takk for den svein . Sitter det orginal t-kasse fra sj eller er det gjort noe med utvekslingen? Var å rotet med bort i et islandsk forum hvor det var en kar som hvis jeg har forstått det rett bygde om sin orginale jimny transfer kasse med deler fra en Jimny 600cc turbo kasse som kun selges i japan. Tru om det er en mulig billig løsning? Kjøpte bilen relativt rimelig så da er det på en måte okey å skjemme den litt bort .150 mm, må vel vere et par mm på karroseriet også da?
#606
Posted 20 November 2009 - 01:30
#607
Posted 20 November 2009 - 06:23
Får ferdig sett fra Engeland.
#609
Posted 22 November 2009 - 13:32
Skrudde først av orginal t-kasse, foring på bilde 3 skal presses inn i endestykke på bilde 4
Som dere ser blir gearspak for lang så denne må kappes. Kappet av gearkula som vist på bilde.
Røret som gearkula sitter på må kappes ca. 5cm, tilsvarende på stag i mitten som også må gjenges på nytt og tilpasses.
Ringen som vist på¨bildet må brukes hvis man har 2L motor og 1,6 gearkasse.
Dette settet fra TT er det du trenger for å montere gearkasse. Kommer tilbake med mer bilder
når monteringen begynner.
#610
Posted 22 November 2009 - 15:32
#611
Posted 22 November 2009 - 16:53
Skal du ha turbo, må jo jeg sette inn en 2,5 eller 2,7L V6 motor da. Da kan jo du kjøpe motor og automat fra meg
#612
Posted 22 November 2009 - 23:15
Eller så har jeg tegninger på en veldig primitiv jetmotor som skyver flere hundre hester. Da får du en to meter lang stikkflamme bak bilen. Problemet er at den brukes sykelig med drivstoff og blir fryktelig varm på kort tid.
Men tenk deg det å trykket på tennknappen og så hadde du hatt 300 HK ekstra skyvekraft i opp til 3 minutter av gangen.
En fyr nede på Toten laget en liten utgave av den og satte på en gammel damesykkel, og den skvatt opp i langt over 100 km/t på et snapp.
#613
Posted 22 November 2009 - 23:40
#614
Posted 24 November 2009 - 12:35
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#615
Posted 24 November 2009 - 12:44
Bør vel stjele litt ideer frå sumpbåter i florida, men passe på å gjere den litt meir retningstabil...
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#616
Posted 24 November 2009 - 16:23
#617
Posted 25 November 2009 - 01:56
Kunne vært artig å lage en slik jet en gang og montert den bak på en pick-up. :-)
Det jeg har angret på siden 2002 er at jeg ikke fikk fraktet hjem den mig jetmotoren jeg "fant" i Afghanistan. Flunk ny fra fabrikk lå den i kassa si pakket i oljet gråpapir. splunk ubrukt motor til en MIG jager.
Det hadde vært noe å satt bakpå, eller oppå SJ, for den var lengre enn bilen omtrent. Men den har skyvekraft nok til at en SJ kan lette uten vinger. Rett til værs.
Poenget er at en bør sette en grense og si at nok er nok. For egen del tror jeg det er en grense rundt 150 HK for hva en bør sette i disse bilene om de skal slippes ut på vegen. Mer enn det er mer enn hva bilen håndterer. Har en mye krefter vil en bli fristet til å prøve dem, om ikke direkte på toppfart så på andre ting om hva bilen klarer og blir det for mye krefter går det så ille til helvete.
Kanskje meg som har dårlige erfaringer men, ja som sagt nok bør være nok for en har ikke noen praktisk bruk for mer enn det heller tror jeg. Men det er nå bare hva jeg tror da. Andre tror sikkert på en annen grense, BT tror på 63 HK.
#618
Posted 25 November 2009 - 08:01
Dette hadde vært noe for Terje Turbo fra Stord.
Hehehe....var jo litt tøff da
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#619
Posted 03 December 2009 - 22:14
Rakett motor oppå balja???hmmm...har en scania turbo(lage jettmotor) på jobb men den er vel ikke stor nok til sukien(skyvekraft),men hadde vært gøy med rakettlyd og stikkflammer ut av en suzuki
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt