Gå til innhold



Foto
* * * * * 3 votes

Svein54 Garasje Suzuki 413 1985


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
721 replies to this topic

#641 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 23 April 2010 - 21:16

QUOTE(mrlan @ 23 Apr 2010, 14:10) <{POST_SNAPBACK}>
haha regner med att hu ikkje er inpå forumet cool.gif

Konene våre steller i hjemmet mens vi mekker bil rolleyes.gif biggrin.gif biggrin.gif

#642 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 April 2010 - 21:28

QUOTE(Svein54 @ 23 Apr 2010, 22:16) <{POST_SNAPBACK}>
Konene våre steller i hjemmet mens vi mekker bil rolleyes.gif biggrin.gif biggrin.gif


Svein disse ungdommene har fått det helt galt for seg. Deling av husarbeid, matlaging og klesvask. Likestilling kaller de det. ;-) I vår ungdom var det tøffelhelter i fotformsko som drev sånn. Tror fanken det er kjerringene som bestemmer i sexlivet også.

Skulle ikke undre meg om de må spørre om lov til å skru litt på bilen, eller å kjøpe en bil til. Verden har blitt helt tullete, ungdommen har rotet til det menn har brukt århundrer på å få til.



#643 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 23 April 2010 - 22:55

Skal ikke skylde alt på ungdommen. Forfallet må ha begynt før de var påtenkt!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#644 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 April 2010 - 23:59

QUOTE(JarleA @ 23 Apr 2010, 23:55) <{POST_SNAPBACK}>
Skal ikke skylde alt på ungdommen. Forfallet må ha begynt før de var påtenkt!


Jeg har aldri praktisert likestilling og kommer aldri til å gjøre det så det er fanken ikke min feil.

#645 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 24 April 2010 - 08:13

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 24 Apr 2010, 00:59) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har aldri praktisert likestilling og kommer aldri til å gjøre det så det er fanken ikke min feil.


Må jo være dagens ungdom som har skylda, fordi vi hadde det ikke sånn. biggrin.gif Husk på at "likestilling er noe kvinner har funnet på" kanskje ikke så rart at dagens forskere tror at alle er født like. I følge dem så kan man nå snart velge hvilke kjønn man vil bli rolleyes.gif biggrin.gif


#646 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 April 2010 - 15:30

QUOTE(Svein54 @ 24 Apr 2010, 09:13) <{POST_SNAPBACK}>
Må jo være dagens ungdom som har skylda, fordi vi hadde det ikke sånn. biggrin.gif Husk på at "likestilling er noe kvinner har funnet på" kanskje ikke så rart at dagens forskere tror at alle er født like. I følge dem så kan man nå snart velge hvilke kjønn man vil bli rolleyes.gif biggrin.gif




Uten kulturen er vi bare et gryntende vesen som sjimpanser ville betraktet som tilbakestående. Kjønnsorganet er genetisk, men hva kjønn innbærer er kun kulturelt. Mann eller kvinne eksisterer ikke engang uten språket.

Jeg klager ikke på hvordan du skrur bil så da får du holde deg unna forskningen min. ;-)

#647 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 28 April 2010 - 22:00

Bestilte den 12 April nytt toppakningsett fra USA, men dette har blitt borte i aska. Sendte en mail til firma og forklarte at jeg pga. av et tropy løp jeg skal kjøre i Sverige den 12 mai så trengte jeg dette fort. Fikk mail tilbake om at da sendte hun et nytt sett uten omkostninger Express i dag.
Snakk om service.
her er linken til firma på Ebay.
http://stores.ebay.c...634Q2ec0Q2em322

#648 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 April 2010 - 13:22

QUOTE(Svein54 @ 28 Apr 2010, 23:00) <{POST_SNAPBACK}>
Bestilte den 12 April nytt toppakningsett fra USA, men dette har blitt borte i aska. Sendte en mail til firma og forklarte at jeg pga. av et tropy løp jeg skal kjøre i Sverige den 12 mai så trengte jeg dette fort. Fikk mail tilbake om at da sendte hun et nytt sett uten omkostninger Express i dag.
Snakk om service.
her er linken til firma på Ebay.
http://stores.ebay.c...634Q2ec0Q2em322



Viktig at slike firmaer kommer inn på lista over gode leverandører under FAQ.

Gleder meg rått til bilen din er i orden igjen Svein. Jeg ble forundret over at jeg ikke klarte riste av meg Roar under aks når han kjørte SJ etter meg. Jeg kjørte tross alt en bil med ca 140 HK som er ganske kjapp, men han hang i ræva på meg som en klegg gitt.

Det skremmer meg litt med tanke på at du har enda 50 HK mer og bøttevis mer med dreimoment. Jeg tror ikke det blir mange biler i gata av "vanlige" biler som vil henge på i aksen.

#649 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 April 2010 - 16:00

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 29 Apr 2010, 14:22) <{POST_SNAPBACK}>
Viktig at slike firmaer kommer inn på lista over gode leverandører under FAQ.

Gleder meg rått til bilen din er i orden igjen Svein. Jeg ble forundret over at jeg ikke klarte riste av meg Roar under aks når han kjørte SJ etter meg. Jeg kjørte tross alt en bil med ca 140 HK som er ganske kjapp, men han hang i ræva på meg som en klegg gitt.

Det skremmer meg litt med tanke på at du har enda 50 HK mer og bøttevis mer med dreimoment. Jeg tror ikke det blir mange biler i gata av "vanlige" biler som vil henge på i aksen.


Da er Roar herved døpt om til "SJ KLEGGEN" biggrin.gif

Edited by Svein54, 29 April 2010 - 16:00.


#650 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 April 2010 - 17:24

QUOTE(Svein54 @ 29 Apr 2010, 17:00) <{POST_SNAPBACK}>
Da er Roar herved døpt om til "SJ KLEGGEN" biggrin.gif



Helt konge

#651 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 29 April 2010 - 22:38

Var en annen som fant nytt navn på meg også i dag, Rocky Roar. Var å hentet en hard-top til SJ'n og med den på så ser bilen ut som en liten Rocky. Men hard-top'n er litt kul den. Orginal takluke og en konsoll i taket til å sette brytere i. Greit sted å sette brytere til ekstralys. Fikk jaggu med meg orginalt sort teppe også :-) Hentet det fra den 410'n med rattet på feil side.
Tlf: 98883546

#652 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 April 2010 - 22:57

QUOTE(Roar Hovet @ 29 Apr 2010, 23:38) <{POST_SNAPBACK}>
Var en annen som fant nytt navn på meg også i dag, Rocky Roar. Var å hentet en hard-top til SJ'n og med den på så ser bilen ut som en liten Rocky. Men hard-top'n er litt kul den. Orginal takluke og en konsoll i taket til å sette brytere i. Greit sted å sette brytere til ekstralys. Fikk jaggu med meg orginalt sort teppe også :-) Hentet det fra den 410'n med rattet på feil side.

Syntes SJ kleggen paser bedere etter at du "klegget" deg på Gunnar biggrin.gif
Du må ikke gå ut å si at bilen din ligner på en Rocky, da får du ikke vært med på treffet i år heller. Er jo kun suki som kan stille opp der biggrin.gif


#653 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 April 2010 - 08:57

QUOTE(Svein54 @ 29 Apr 2010, 23:57) <{POST_SNAPBACK}>
Syntes SJ kleggen paser bedere etter at du "klegget" deg på Gunnar biggrin.gif
Du må ikke gå ut å si at bilen din ligner på en Rocky, da får du ikke vært med på treffet i år heller. Er jo kun suki som kan stille opp der biggrin.gif


Rocky Roar er jo et skjellsord, om noen sier bilen min ligner på en Rocky blir jeg litt sur egentlig. SJ er jo myyyee coolere enn rocky.

SJ Kleggen er et drita bra navn det.

#654 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 May 2010 - 17:09

Må vel nesten kalle bilen "Rapp" etter at min nære firbeinte følgesvenn gikk bort helt plutselig på mandag.
Har ikke orket å gjøre noe før i dag med bilen, men da toppakning plutselig dukket opp etter å ha vært etterlyst den siste måneden så måtte jeg bare få gjort noe for å få vekk tankene på Rapp.
Regner med å starte opp motoren på fredag å ta den første prøveturen etter ommbygging.
I neste uke regner jeg med å dra nedover til sørsverige på treff fra den 12 - 16 mai.
Gleder meg til å kjøre igjen

#655 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 06 May 2010 - 18:47

Endelig var det start på motoren igjen. Startet på første slaget etter å ha skiftet toppakning. Da var det ikke bobling i radiator lenger.

#656 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 May 2010 - 19:07

QUOTE(Svein54 @ 6 May 2010, 19:47) <{POST_SNAPBACK}>
Endelig var det start på motoren igjen. Startet på første slaget etter å ha skiftet toppakning. Da var det ikke bobling i radiator lenger.



Gratulerer, jeg begynner nærme meg oppstart på motoren jeg også, men det kommer alltid noe i veien for å få holdt på og jobbe med bilen.



#657 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 07 May 2010 - 15:11

Hadde kanskje trenkt litt " grønnsåpe" biggrin.gif jeg og for å få t-kasse spagen i gir. Prøvde meg litt med forover og bakover og plutselig så låste gearspaken på t kassa seg. Kjapp telefon til Arnfinn for å høre hva problemet kunne være. Så da er det bare og få av spaken å sjekke.
Tenker på deg Gunnar der du ligger og ikke får gjort noe.

#658 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 08 May 2010 - 16:12

QUOTE(Svein54 @ 7 May 2010, 16:11) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde kanskje trenkt litt " grønnsåpe" biggrin.gif jeg og for å få t-kasse spagen i gir. Prøvde meg litt med forover og bakover og plutselig så låste gearspaken på t kassa seg. Kjapp telefon til Arnfinn for å høre hva problemet kunne være. Så da er det bare og få av spaken å sjekke.
Tenker på deg Gunnar der du ligger og ikke får gjort noe.


Blei heldigvis operert i natt ved tretiden. Narkosen ville ikke ta heller. Nå blir du trøtt og sovner sa narkoselegen etter et par minutter kjente jeg fremdeles ikke det spøtt. Så fikk jeg reise hjem på perm i dag og møte opp igjen imorgen tidlig for å dra ut dren og sånn. Madammen er intensivsjukepleier fra før hun ble sosiolog og samfunnsforsker og da er det lettere å få med seg medisiner og utsyr hjem på perm når det ikke skal skje noe spesielt. Over helga en gang må jeg vel kunne gjøre ferdig bilen vil jeg tro. Mandag kanskje får gjort det meste. Er mest småpjusk som står igjen. Stramme til en del skruer, koble sammen noe ledninger, skru fast bensinpumpa og sånne ting.

#659 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 08 May 2010 - 16:34

Ja nå må du få "ræva" biggrin.gif i gir så du kan bli med i 416 gjengen du og, cool.gif

#660 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 08 May 2010 - 17:00

Ordna det seg med kassa Svein?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)