Gå til innhold



Foto
* * * * * 3 votes

Svein54 Garasje Suzuki 413 1985


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
721 replies to this topic

#661 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 08 May 2010 - 22:13

QUOTE(yakuza @ 8 May 2010, 18:00) <{POST_SNAPBACK}>
Ordna det seg med kassa Svein?


Ja, antagentligvis blitt litt tørr.

Må vel få ræva i gir over helga, men jeg blir nok noe redusert fremover. Jeg får ta frem rullebrettet og legge meg på det når jeg skal nnunder bilen i alle fall.

#662 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 08 May 2010 - 23:18

QUOTE(yakuza @ 8 May 2010, 18:00) <{POST_SNAPBACK}>
Ordna det seg med kassa Svein?


Ja etter litt plunder så husket jeg etter hvert hvordan det var. Var ganske tørt nede i shalterene så etter å ha fått smørt opp fungerte den perfekt. Har jo ikke vært brukt siden Russland.


#663 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 23 May 2010 - 09:21

Da var første kjøreturen gjort med ny automat. Automaten fungerte helt perfekt, men på første turen så fikk jeg problemer med håndbrekk som la seg på.Etter å ha sjekket dette måtte vi prøve igjen og alt fungerte og virkelig artig å kjøre automat, men så kom problemet at T-kassa låser seg. Tilbake i garasjen fant vi problemet.
Når den står i N så sviver aksling fra gearkassa rundt og dette gjør at når man prøver å geare i lavserie så låser den seg. Må derfor alltid ha den i P når man gearer.
Så var turen kommet til å sjekke flex med de nye demperene og fjærene. Bak så fungerte dette perfekt med kun litt justering på bumpstopper.
Foran var det et stort problem. Det viser seg at den ikke flexet i det hele tatt. Den øvre pendelarmen på begge sider gjør at den blir helt stiv. Da var det bare å få jekket den opp for å finne ut av problemet.
Vi demonterte derfor øvre armer for å se hva som skjedde og da hadde jeg kjempeflex. Må derfor montere kun et toppstag som går fra senter på aksling og bak til gearkasse feste.
post_11896_1238921640_thumb.jpg

Edited by Svein54, 23 May 2010 - 09:28.


#664 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 23 May 2010 - 20:47

du skal ikke trekke de øvre helt inn og feste de litt ovenfor de nedre da? da tror jeg du vil få et bedre fungenende 4 link system forran...


#665 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 May 2010 - 22:11

Om du lager twin-stick på fordelingskassa slipper du unna problemet.

Hvordan ble det å kjøre på automat i lavserie. Kan tenke meg perfekt i terrenget.

#666 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 23 May 2010 - 22:35

QUOTE(sven @ 23 May 2010, 21:47) <{POST_SNAPBACK}>
du skal ikke trekke de øvre helt inn og feste de litt ovenfor de nedre da? da tror jeg du vil få et bedre fungenende 4 link system forran...

Får ikke plass til å feste dem bak der de andre festene er. Kommer i konflikt med aksosmanifol. Tror at hvis jeg lager et stag på mitten med jonny joint i begge ender så blir dette perfekt sammen med panhardstag. Har selfølgelig ikke flere kutteskiver til vinkelkutter så da må jeg vente til butikken åpner igjen, eller er det noen som har og skal forbi her i morgen.


#667 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 23 May 2010 - 22:38

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 23 May 2010, 23:11) <{POST_SNAPBACK}>
Om du lager twin-stick på fordelingskassa slipper du unna problemet.

Hvordan ble det å kjøre på automat i lavserie. Kan tenke meg perfekt i terrenget.

Kanskje det er en ide ja.
Det var helt rått og sette den i 4L og D, utrolig med at den kan krype og samtidig kan geare opp uten og miste fart i terrenget som du gjør med manuel gearing.


#668 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 25 May 2010 - 19:00

QUOTE(Svein54 @ 23 May 2010, 23:38) <{POST_SNAPBACK}>
Kanskje det er en ide ja.
Det var helt rått og sette den i 4L og D, utrolig med at den kan krype og samtidig kan geare opp uten og miste fart i terrenget som du gjør med manuel gearing.


Det er en uslåelig måte å gjøre det på som du har der.

Jeg har et problem med at demperne mine er for korte. Burde vært 6 cm lenger. Somdet er nå så har jeg 2 cm utfleks før det er stopp på demperen og det nytter ikke. Jeg syntes at den var vel støytete og at den ikke ville slippe ned hjulene i hull i terrenget under testing rundt nabolaget.

Enten må jeg ha lenger dempere og lage merkelapper hvor det står Trailmaster eller så må bilen senkes igjen. Jeg har kun målt ut foran, jeg ble så pissed at jeg ikke gadd sjekke bak, men der tror jeg det faktisk er bedre.

Forslag?

Jegkunne selvsagt kappet løs tårnet de er festet i med VINKELSLIPER og senket det 2,5 tommer og sveiset det fast igjen. Om detstemmer bak er jeg fristet til å velge denne løsningen.

I dag har jeg ristet litt i saksbehandlerne i Vegdirektoratet og sagt at saken de har sittet på i to år nå blir sendt direkte til samferdselsministeren som skrekkeksempel på dårlig saksbehandling og at saken vil kunne ende opp som en sak som brukes som referansesak i arbeidet med nytt regelverk.

Skal bli artig å se om noen reagerer, satt med en avd leder på tlf i en time og diskuterte saksbehandlingen deres i dag. Rolig og pent men med en undertone om personlig avstraffelse.

Edited by Nöcke Gunnar, 25 May 2010 - 19:05.


#669 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 25 May 2010 - 20:59

Har du fått start på motoren??? Sjekk med Roar om han bruker de demperene han fikk av meg. Så du PM mi`?

#670 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 25 May 2010 - 21:47

Demperne ligger i skapet de... Svein kan jo bare lage nye klistremerker med Trailmaster på!
Tlf: 98883546

#671 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 May 2010 - 10:48

QUOTE(Roar Hovet @ 25 May 2010, 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
Demperne ligger i skapet de... Svein kan jo bare lage nye klistremerker med Trailmaster på!


Ser ut til at det må bli klistremerker.

#672 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 26 May 2010 - 12:18

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 26 May 2010, 11:48) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut til at det må bli klistremerker.


ferdig med logo


#673 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 May 2010 - 17:09

QUOTE(Svein54 @ 26 May 2010, 13:18) <{POST_SNAPBACK}>
ferdig med logo


Ordna seg med dempere fra Roar gitt, må bare utom og hente dem.

#674 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 26 May 2010 - 17:17

Godt vi har et overskuddslager hjemme her på div. deler.
Du glemte eksosbend her hos meg.

#675 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 26 May 2010 - 19:55

Bytta ut Recaro stolene med alu stoler nå eller? Ga 600 kr for 2 stk Recaro Ortoped stoler jeg biggrin.gif Der har jeg varme, oppbåsbare puter i ryggen (3 punkter) og el.justering alle veier...
Tlf: 98883546

#676 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 26 May 2010 - 22:59

Problemet med Recaro stoler er at dem er jævlig tunge, ca.25-30kg pr.stk. Rallystoler veier ca 6- 8 kg. Når jeg bytter ut batteri og begge stolene så sparer jeg ca. 70 kg!!!!!! og det er mye på en bil som veier 800.
Har fått bud på 2500.

#677 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 26 May 2010 - 23:01

QUOTE(Roar Hovet @ 26 May 2010, 20:55) <{POST_SNAPBACK}>
Der har jeg varme, oppbåsbare puter i ryggen og el.justering alle veier...

Oppblåsbar med varme for ryggen eller??? cool.gif biggrin.gif


#678 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 May 2010 - 09:19

QUOTE(Svein54 @ 27 May 2010, 00:01) <{POST_SNAPBACK}>
Oppblåsbar med varme for ryggen eller??? cool.gif biggrin.gif


Underbara oppblåsbara Barbara.

En vet en er gammel når en bruker den til å varme ryggen. ;-)


Ja, jeg vet jeg glemte det. Kom på det når jeg passerte Sande. Kanskje jeg sveiver innom og plukker det opp i kveld, vi skal inn til Asker og se på en kattunge. En perser med litt for lang snute til å kunne brukes til annet enn bare sose rundt i heimen og bli umåtelig bortskjemt.

#679 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 May 2010 - 09:23

QUOTE(Svein54 @ 26 May 2010, 23:59) <{POST_SNAPBACK}>
Problemet med Recaro stoler er at dem er jævlig tunge, ca.25-30kg pr.stk. Rallystoler veier ca 6- 8 kg. Når jeg bytter ut batteri og begge stolene så sparer jeg ca. 70 kg!!!!!! og det er mye på en bil som veier 800.
Har fått bud på 2500.


Jeg kunne tenkt meg ett sett med utgåtte rallystoler med lav vekt, men det er kanskje ikke så mange modeller der med justeringsmuligheter. Er de ikke mer bøttestoler?

I går skulle jeg koble bil, så ringte moder`n. Kan du være med pappa på Hi-Fi klubben i Tønsberg for han har lyst på nytt stereoanlegg med internettradio? Og de gamle har jo tross alt brukt 20 år på meg så da må en jo gi noe tilbake. Kjøpe anlegg, koble opp og kaker og servering før jeg kunne dra hjem igjen.

Men prøver på nytt i dag :-).

#680 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 May 2010 - 09:38

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 27 May 2010, 10:19) <{POST_SNAPBACK}>
Kanskje jeg sveiver innom og plukker det opp i kveld, vi skal inn til Asker og se på en kattunge. En perser med litt for lang snute til å kunne brukes til annet enn bare sose rundt i heimen og bli umåtelig bortskjemt.

Når Kjerringa kjøper katt, er det enten kosinga over, eller at du er for mye borte for å ordne alt mulig av andre ting.
Trenger kanskje en ryggvarmer du snart og, eller kanskje katta ordner det. cool.gif tongue.gif tongue.gif