Gå til innhold



Foto
- - - - -

Esbensj's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
275 replies to this topic

#221 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 04 April 2009 - 14:52

beklager offtopic i Tråden din esben, men denne motoren her er benka her i sarpsborg av en cosworthguru:) meget spesiell type.... men det må man da vel være for å få ut aå mye av en 2.0L ford rekkefirer devil.gif

Jens benker motor

Edited by sven, 04 April 2009 - 14:54.



#222 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 04 April 2009 - 16:57

fett biggrin.gif hehe

og du stjeler ingen ting;) detta har jo en logisk sammenheng te sj siden det står utgangspuktet til en slik motor vedsiden av min motor i tvedestrand wink.gif tongue.gif hehe

#223 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 11 April 2009 - 01:37

skjedd litt igjen da..











må sette sammen to ruter grunnet et tre som har vært innte den gammle vindus ruta og rust på den andre tongue.gif








blir litt deler rundt om på tomta og av detta zuki dilla greiene er det rart gammlingen klager=?







spacer anny1 ? hehe neida trur de skal brukes selv får se wink.gif



ps. åssen ser klaring te dekket ut med 31'' og bare 50mm karros løft biggrin.gif


legg merke te akslen som forsterker tverrøet i ramma forran biggrin.gif tongue.gif



#224 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 11 April 2009 - 19:21

Nå har du vært litt flink gutt cool.gif Nå må du bare stå på idag og resten av påska, så skal jeg komme neste uke å være moralsk støtte når den skal males tongue.gif Men bra jobbing, men ikke all æren går til deg vel, vet det har vært en liten kylling med oxo laugh.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#225 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 30 April 2009 - 23:21








bare mobil bilder skal se om ikkje jeg kan få tatt noe bilder med DK i sollys i morra en gang wink.gif

#226 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 01 May 2009 - 07:17

Ble dritbra...gleder meg til å få se denne live nå biggrin.gif Kanskje jeg får tatt meg en tur henn i løpet av helga tongue.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#227 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 May 2009 - 23:22

Du er driftig med bilen, stadig bedre. Kjempe. Gleder meg til å se den etter hvert.

#228 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 11:18

huff er ikkje lenge igjen te zuki treffet nå må vist legge inn et ekstra gir her :S

#229 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 12:01

jepp, det må du:D men nå venter du vel snart bare på meg vel rolleyes.gif

Bilen ser ut som om den ble pen.... pen farge iallefall, tror du traff bra der..


#230 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 13:34

ja gjør vel det wink.gif hehe

#231 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 22:16

Kanskje du får tid til å rydde litt etter hvert også. Arbeidet er ikke ferdig før det er ryddet og verktøyet er rengjort og hengt på plass igjen. ;-)


#232 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 23:01

alt er rydda vaska og hengt på plass før bilen fikk lakk, eget skap som alt blir lukket inni mens lakk sprayes på wink.gif hehe,, men skal jo snart til og rote igjen da jeg skal begynne og montere div ting i morra etter jobb, skulker vist treninga for og skru sammen bilen nå ja ;P tok noen bilder av bilen i sol lys i dag med digital kamraet men det klarte ikkje og fange bilens farge. blei litt overaska, kansje det er en instilling på kamraet men bilen blei hvertfall blå i kamraet sine øyner tongue.gif skal se om jeg får lagt ut bildene.. men er egentlig kvelden her nå..

#233 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 23:04

QUOTE(Esbensj @ 4 May 2009, 00:01) <{POST_SNAPBACK}>
alt er rydda vaska og hengt på plass før bilen fikk lakk, eget skap som alt blir lukket inni mens lakk sprayes på wink.gif hehe,, men skal jo snart til og rote igjen da jeg skal begynne og montere div ting i morra etter jobb, skulker vist treninga for og skru sammen bilen nå ja ;P tok noen bilder av bilen i sol lys i dag med digital kamraet men det klarte ikkje og fange bilens farge. blei litt overaska, kansje det er en instilling på kamraet men bilen blei hvertfall blå i kamraet sine øyner tongue.gif skal se om jeg får lagt ut bildene.. men er egentlig kvelden her nå..


Ja, digitalkameraer kan lyve skikkelig om farger. Noen ganger blir de endret totalt. En kompis skulle legge ut en rød bil på Finn og den så rosa ut. Pink car er ikke alle som digger like rått.

#234 vegsir

vegsir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 329 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 23:30

QUOTE(Esbensj @ 3 May 2009, 12:18) <{POST_SNAPBACK}>
huff er ikkje lenge igjen te zuki treffet nå må vist legge inn et ekstra gir her :S


du kan få et ekstra gir av meg, jeg kan bare ikke finne det akkurat nå devil.gif

men vi krever flere bilder av bittelille blå.
Landcruiser HJ60: ''BESTEMOR''delebil
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee

#235 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 07 May 2009 - 19:08

Fant du mye rart i oppvasksmaskinen..... eh bunnpanna??

det var slitt vekk mer enn lagerskålene på motoren bunnpanna kommer ifra:)


#236 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 08 May 2009 - 22:56

fant litt av hvert:P

men nå skal du høre.. den passa faen ikkje på motoren ?!? til og med uten olje sil montert på motor så gikk den i selve maskinen--- men men spiller ingen tralle på skal den uansett ;O

but annyway pic...






hmm blei vist ikkje mer en to bilder ettersom jeg har krangla litt med photobucket og denna dataen :`@,,, hmm jaja, men bilen er fortsatt lilla og ikkje blå da så ikkje få sjokk på zuki treffet når vi kommer oppover wink.gif

#237 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 09 May 2009 - 03:34

jeg husker at jeg måtte massere litt i enten fronten, eller bakende for å få den i den gule til å passe... den passa heller ikke uten videre... var ikke mye om å gjøre, noen slag med gummiklubba (Nei ikke den store) så gikk den helt fint å presse på plass..

Bilen blir skikkelig tøff nå, det er sikkert...


#238 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 09 May 2009 - 10:45

ja blei noe gnom der hvertfall også er det både jeg og pappa som jobber litt på den og plutselig hadde han fått et innfall om og bruke vitara bunnpanna så han hadde kappa til olje sila te den igjen tongue.gif men men i dag eller i morra så er panna på plass tenker jeg:)


jepp jeg likte fronten på den nå.. og dekka skal jo ut 2'' ¨på hver side, også har jeg vinsj som fyller hele krybba forran.. den når akkurat opp til der grillen begyner biggrin.gif (må bare få kobla sammen den herre vinsjen:@)

#239 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 09 May 2009 - 16:13

vitarapanna kan du ikke bruke uansett, den går ikke klar av framakselen


#240 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 09 May 2009 - 16:43

Dette er et skikkelig bra prosjekt