I know.. Men mens jeg og fruen har vært i navnfest i dag sa har gammlefar fått tilpassa en panne;) skyld nok han en stor takk ang, senna bilen =P gleder meg til og få prøvd denna bilen igjen:)
Esbensj's garasje
#241
Posted 09 May 2009 - 18:38
I know.. Men mens jeg og fruen har vært i navnfest i dag sa har gammlefar fått tilpassa en panne;) skyld nok han en stor takk ang, senna bilen =P gleder meg til og få prøvd denna bilen igjen:)
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#242
Posted 14 May 2009 - 20:21
Den starta etter litt mikk med tenninga
#243
Posted 14 May 2009 - 22:00
husk å kjøre den PENT inn nå da
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee
#244
Posted 15 May 2009 - 08:06
Njai trur ikkje jeg er med på haugereid i morra vegard=P
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#245
Posted 15 May 2009 - 10:22
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee
#246
Posted 15 May 2009 - 14:08
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#247
Posted 15 May 2009 - 18:20
Det kommer an på hvor mye du hever bilen det. Med ca 6 tommer løft går det greit er min erfaring.
Litt mikk med tenninga er vel å forvente, men du hadde vel ikke for mye plunder. Tenningslampe er et kjekt verktøy å ha da hadde du sett det med en gang.
Nå har du en utrolig bra bil i alle fall. Ikke mange som matcher den SJ din nå.
#248
Posted 19 May 2009 - 17:35
http://www.youtube.c...re=channel_page
men jeg undres over det høye olje trykket jeg oppnår på bilen.. :S som dere ser på filmen så har jeg mellom 4-5 bar på tomgang..?! ikkje vet jeg men sven nevnte at det ikkje nødvendigvis trengte og være skadlig for maskinen ?
litt bilder..
sorte detaljer skal på
har man ikkje rette værktøy så roter en litt i skapen og lager det.! sier altid gammlingen
noen som ser å e skal te me hær? (nei sven du vet det så du er fritatt fra denne leken )
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#249
Posted 19 May 2009 - 21:09
#250
Posted 21 May 2009 - 11:47
men ingen som har noe invendinger på olje trykket? og er det noen som har målt trykket på en 1,6 8v før? eller er de bare hva folk trur det som blir sagt om at det skal ligge på rundt 2-3 bar på tomgang?
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#251
Posted 21 May 2009 - 19:42
men ingen som har noe invendinger på olje trykket? og er det noen som har målt trykket på en 1,6 8v før? eller er de bare hva folk trur det som blir sagt om at det skal ligge på rundt 2-3 bar på tomgang?
Jeg synes det kan høres ut som du har litt høyere trykk enn forventet. Nå vil det være forskjell på om du måler trykket før eller etter oljefilteret vil jeg tro, men hvor mye av det totale trykkfallet som kommer der vet jeg ikke. Hør med de som har overhalt motoren hvilket trykk de vil at motoren skal gå på.
Det viktigste er ikke trykket ved tomgang, men hvilket trykk du har ved litt høyere turtall 3 og 4 tusen omdreininger. For høyt trykk kan være skadelig, men det er en del å gå på.
#252
Posted 27 May 2009 - 07:52
tenninga er nå stilt til 10 grader fortenning ved ca 1000rpm så den skal jo nogenlunde være grei
også fant vi ut at luftfilteret gikk jo i panseret så sånn kunne vi ikkje ha det... :
bilder..
blir greit med sorte detaljer, blinklys, speil, hengslene te panseret, BW, felgene and so on
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#253
Posted 27 May 2009 - 22:12
den begynner å se skikkelig bra ut nå... Gleder meg skikkelig til å den den på suzukitreffet...
#254
Posted 27 May 2009 - 22:21
#255
Posted 27 May 2009 - 22:37
De får du kjøpt hos www.trailtough.com ca 2000 verdi frakta heim...
Hehe ja kunne brukt firetretten panseret sven, hadde jeg bare ikkje vært så jævlig glemsk og aldri huska de jævla panser lasene mine=P 413 panseret mitt er ganske bulketet skjønner du;) sa derfor blei set en folkevogn dør midt på panseret mitt;)
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#256
Posted 01 June 2009 - 20:35
#257
Posted 06 June 2009 - 22:59
leketøy vegsir som kjører litt
pga. luftinga i pansere har e poppet fast et deksel på luftfilteret.. og nå kommer vel en gluping og sier at dekslet burde være under filteret pga varmen fra eksosen ? men nei detta dekslet er bare for vann ved kjøring i regn osv hehe,
Edited by Esbensj, 06 June 2009 - 23:00.
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#258
Posted 06 June 2009 - 23:10
.. og nå kommer vel en gluping og sier at dekslet burde være under filteret pga varmen fra eksosen ? men nei detta dekslet er bare for vann ved kjøring i regn osv hehe,
enda bedre blir det når noen sier det er best med dekslet slik det er for å unngå ising i forgasseren om vinteren.
Litt vann fra regnvær har ikke noe å si. Det blir bare steamrensing av motoren innvendig det.
#259
Posted 07 June 2009 - 10:10
:D
tror det er litt sjakktrekk med dn beskyttelsen av filteret... et vått filter filtrerer dårlig, rettere sagt... det gror mye fortere tett
#260
Posted 07 June 2009 - 11:33
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*