Gå til innhold



Foto
- - - - -

Esbensj's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
275 replies to this topic

#241 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 09 May 2009 - 18:38

QUOTE(sven @ 9 May 2009, 17:13) <{POST_SNAPBACK}>
vitarapanna kan du ikke bruke uansett, den går ikke klar av framakselen



I know.. Men mens jeg og fruen har vært i navnfest i dag sa har gammlefar fått tilpassa en panne;) skyld nok han en stor takk ang, senna bilen =P gleder meg til og få prøvd denna bilen igjen:)

#242 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 14 May 2009 - 20:21

Da er det bare å gratulere Esben med motor som går i en utrolig flott SJ smile.gif

Den starta etter litt mikk med tenninga smile.gif


#243 vegsir

vegsir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 329 Innlegg:

Posted 14 May 2009 - 22:00

gratulerer. da er du klar på haugereid til lørdag då rolleyes.gif

husk å kjøre den PENT inn nå da tongue.gif
Landcruiser HJ60: ''BESTEMOR''delebil
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee

#244 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 15 May 2009 - 08:06

Takker:D var htrolig morro og få liv i den igjen, har begynt og demontere bakdiffen for sveising og har bare igjen litt oppkobling av noe. Lys og speil osv. Før den ryker på en eu kont. smile.gif

Njai trur ikkje jeg er med på haugereid i morra vegard=P


#245 vegsir

vegsir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 329 Innlegg:

Posted 15 May 2009 - 10:22

men du? FÅ UT NOE FILM MED LYD!!!!!!!
Landcruiser HJ60: ''BESTEMOR''delebil
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee

#246 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 15 May 2009 - 14:08

Hehe ja skal se om ikkje jeg skal få gjort det neste gang jeg skrur;) kansje te søndag eller noe:)

#247 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 15 May 2009 - 18:20

QUOTE(sven @ 9 May 2009, 17:13) <{POST_SNAPBACK}>
vitarapanna kan du ikke bruke uansett, den går ikke klar av framakselen


Det kommer an på hvor mye du hever bilen det. Med ca 6 tommer løft går det greit er min erfaring.


Litt mikk med tenninga er vel å forvente, men du hadde vel ikke for mye plunder. Tenningslampe er et kjekt verktøy å ha da hadde du sett det med en gang.

Nå har du en utrolig bra bil i alle fall. Ikke mange som matcher den SJ din nå.

#248 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 19 May 2009 - 17:35

jo takk gunnar. mangler fortsatt og stille inn tenninga ordentlig... merka det smalt i potta når jeg filma denne.. :

http://www.youtube.c...re=channel_page

men jeg undres over det høye olje trykket jeg oppnår på bilen.. :S som dere ser på filmen så har jeg mellom 4-5 bar på tomgang..?! ikkje vet jeg men sven nevnte at det ikkje nødvendigvis trengte og være skadlig for maskinen ?


litt bilder..



sorte detaljer skal på smile.gif




har man ikkje rette værktøy så roter en litt i skapen og lager det.! sier altid gammlingen wink.gif


noen som ser å e skal te me hær? (nei sven du vet det så du er fritatt fra denne leken tongue.gif)

#249 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 19 May 2009 - 21:09

Husk å koble bryter inne i bilen så du kan slå av esabsperra da Esben biggrin.gif


#250 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 11:47

jaja har kjøpt sånn fancy hovedstrøm bryter jeg skal sette på¨'n... biggrin.gif


men ingen som har noe invendinger på olje trykket? og er det noen som har målt trykket på en 1,6 8v før? eller er de bare hva folk trur det som blir sagt om at det skal ligge på rundt 2-3 bar på tomgang?

#251 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 19:42

QUOTE(Esbensj @ 21 May 2009, 12:47) <{POST_SNAPBACK}>
jaja har kjøpt sånn fancy hovedstrøm bryter jeg skal sette på¨'n... biggrin.gif


men ingen som har noe invendinger på olje trykket? og er det noen som har målt trykket på en 1,6 8v før? eller er de bare hva folk trur det som blir sagt om at det skal ligge på rundt 2-3 bar på tomgang?


Jeg synes det kan høres ut som du har litt høyere trykk enn forventet. Nå vil det være forskjell på om du måler trykket før eller etter oljefilteret vil jeg tro, men hvor mye av det totale trykkfallet som kommer der vet jeg ikke. Hør med de som har overhalt motoren hvilket trykk de vil at motoren skal gå på.

Det viktigste er ikke trykket ved tomgang, men hvilket trykk du har ved litt høyere turtall 3 og 4 tusen omdreininger. For høyt trykk kan være skadelig, men det er en del å gå på.

#252 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 27 May 2009 - 07:52

oljetrykket blei litt lavere ved normal temp, så akkurat det der viser seg og være greit, nå må jeg bare finne ut hvorfor biltema oljetrykks giveren juger te meg:P etter at bilen har gått i en 5-10 min så viser den null bars trykk mens den orginale olje trykks bryteren ikke slår ut, og jeg har sjekka den orginale ved og ta av ledningen til coilen og vrid om nøkkelen og da fikk jeg oljetrykk nok til at lampa i dashen slukket... noe den ikkje gjør mens jeg kjører og biltema giveren viser null tongue.gif


tenninga er nå stilt til 10 grader fortenning ved ca 1000rpm så den skal jo nogenlunde være grei

også fant vi ut at luftfilteret gikk jo i panseret noexpression.gif så sånn kunne vi ikkje ha det... :
bilder..


blir greit med sorte detaljer, blinklys, speil, hengslene te panseret, BW, felgene and so on wink.gif




#253 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 27 May 2009 - 22:12

hadde du brukt 413 panser hadde du gått klar... men det scoopet gjorde definitivt ikke noe negativt med utseende på bilen...

den begynner å se skikkelig bra ut nå... Gleder meg skikkelig til å den den på suzukitreffet...


#254 Suzuki_413

Suzuki_413

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 27 May 2009 - 22:21

hvor kan jeg få kjøpt sånne breddere?

#255 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 27 May 2009 - 22:37

QUOTE(Suzuki_413 @ 27 May 2009, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
hvor kan jeg få kjøpt sånne breddere?


De får du kjøpt hos www.trailtough.com ca 2000 verdi frakta heim...
Hehe ja kunne brukt firetretten panseret sven, hadde jeg bare ikkje vært så jævlig glemsk og aldri huska de jævla panser lasene mine=P 413 panseret mitt er ganske bulketet skjønner du;) sa derfor blei set en folkevogn dør midt på panseret mitt;)

#256 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 June 2009 - 20:35

Hvis du nå går inn i garasjen til Terje Takras og serpå løsningen han har gjort under Bushwackersene med en forlengelse av støtfangeren så synes jeg den var helt ypperlig og må bare foreslå alle å kopiere en aldeles ypperlig løsning som den innfløtte Stordingen har laget.


#257 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 06 June 2009 - 22:59

fangeren min er forlenget til og passe under BW den wink.gif men har sett på hans løsning den er fin den smile.gif




leketøy biggrin.gif vegsir som kjører litt wink.gif





pga. luftinga i pansere har e poppet fast et deksel på luftfilteret.. og nå kommer vel en gluping og sier at dekslet burde være under filteret pga varmen fra eksosen ? men nei detta dekslet er bare for vann ved kjøring i regn osv wink.gif hehe,

Edited by Esbensj, 06 June 2009 - 23:00.


#258 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 June 2009 - 23:10

QUOTE(Esbensj @ 6 Jun 2009, 23:59) <{POST_SNAPBACK}>

.. og nå kommer vel en gluping og sier at dekslet burde være under filteret pga varmen fra eksosen ? men nei detta dekslet er bare for vann ved kjøring i regn osv wink.gif hehe,


enda bedre blir det når noen sier det er best med dekslet slik det er for å unngå ising i forgasseren om vinteren.

Litt vann fra regnvær har ikke noe å si. Det blir bare steamrensing av motoren innvendig det.



#259 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 07 June 2009 - 10:10

Det dekslet er best om vinteren.... unngår lettere ising da...

biggrin.gif:D:D

tror det er litt sjakktrekk med dn beskyttelsen av filteret... et vått filter filtrerer dårlig, rettere sagt... det gror mye fortere tett


#260 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 07 June 2009 - 11:33

ikke bare det men g16motoren er litt følsom på fjusking ved uorginalt filter og fuktig vær wink.gif