Velox's kooos garasje
Posted 21 February 2008 - 23:06
Har også montert lysdioder i taket inne i bilen, samt skiftet hovedpærene til noen litt sterkere..
Nye batterier, to stk:
Lysene fremme:
Lysene inni bilen:
Old man emu er sendt fra bgnor i dag, topp er sendt fra Nordic i dag!
Gleder meg som en unge!
Og så har Mats, en kompis, kjøpt gammel koilla til en på forumet her. Aamund trur jeg:
Stiv og grei bil!
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
Posted 22 February 2008 - 15:42
Kommer bortover idag å ser på vidunderet!
Posted 23 February 2008 - 09:20
Kommer bortover idag å ser på vidunderet!
Koselig i går Lundblad!
Fikk montert på balansereim etter å ha skiftet alle simmeringer. Nå venter jeg bare på toppen slik at jeg kan montere registeret og få på plass alle delene igjen flr oppstart! Skal lage en filmsnutt når bilen startes opp, så får vi se om det snurrer!
Begynner med understellsdeler i dag. To rep. set på stabstaget fremme. Foringer hjelpesnekke og de øvre foringene på bakdempera. Samt nye bremseslanger fremme. Kanskje det blir tid til å ta ned akslinga fremme for å skifte kryss.
Posted 23 February 2008 - 21:56
Fikk montert på balansereim etter å ha skiftet alle simmeringer. Nå venter jeg bare på toppen slik at jeg kan montere registeret og få på plass alle delene igjen flr oppstart! Skal lage en filmsnutt når bilen startes opp, så får vi se om det snurrer!
Begynner med understellsdeler i dag. To rep. set på stabstaget fremme. Foringer hjelpesnekke og de øvre foringene på bakdempera. Samt nye bremseslanger fremme. Kanskje det blir tid til å ta ned akslinga fremme for å skifte kryss.
Gleder meg til vi skal hive oss rundt og løfte bilen fra bakken i neste uke ja
Vi får vel ta div andre småting og!
Posted 24 February 2008 - 08:34
Men monterte ladetrykksmåler og telefonholder!
Samt at jeg hang opp to wunderbaum inni. Lukta ikke bra fra før av. Bilen har vært brukt til hestetransport og oppbevaring av div. utstyr av to tidligere eiere! Så du kan jo tenke deg sjøl..
Bilder kommer!
Posted 25 February 2008 - 21:44
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
Posted 26 February 2008 - 14:01
Det var meg og Mats ja
Posted 26 February 2008 - 17:26
Posted 26 February 2008 - 17:43
Prøvde lenge i går kveld å få start på bilen, men uten hell!
Så i dag skal jeg justere ventila.. Det er jo ny topp!!
Denne stod parkert i byen!
Posted 27 February 2008 - 21:20
Hvis den ikke starter nå så skjønner jeg ingating. Den turna på et par sylindre her igår, men så bare forsvant det..
Posted 27 February 2008 - 21:36
Posted 28 February 2008 - 00:32
Per Martin sin "negerbuss".. Jækla kul bil
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
Posted 02 March 2008 - 22:05
Så bra ut ja. Er fet de gamle!!
Posted 03 March 2008 - 00:14
Posted 03 March 2008 - 17:06
Nei, fylte diesel igår først da. Var heelt tomt..
Så nå fikk jeg endelig diesel ut på dyserøra, men hadde da igjen ikke nok strøm til å starte noe som helst. Så i dag er det ny sjangse!
Nå er det i allefall diesel og luft, og da skal det starte...
Mangler bare nå å skifte bakbremsa, bremserør fremme, venstre stabstag foring foran og kryss i aksling. Ja, og samt frontrute. Da er bilen godkjent...
Posted 03 March 2008 - 18:58
ikkje at Tahoen min e klar førr nokka offroad-kjøring, men æ har djævelsk lyst
Det er vel forskjellig fra folk tell folk, men f.eks igår va nån av oss i Tønsvika og herja med atv og et par offroadera.. Trur dem bruke være på tura i Skibotndalen og andre organiserte plassa.. Tromsø Land Rover klubb bruke kjøre en del. Dem vet nok!
www.tlrk.no
Posted 03 March 2008 - 22:09
Her er det enten stramma for mye til på gjengene slik at det er ødelagt eller så er det rett og slett noe feilmontert i dysene. Men jeg skal skru opp dette i morgen, smøre på med loctite, holdtite og det som verre er, samt sjekke dysene at alt stemmer! Har prøvd med varmluft på turbo, varma opp topplokk og radiator. Alt for å hjelpe den stakkars kalde motoren. Men det er nok diesel som er problemet her. Ingen luft i systemet. Kommer bare diesel ut av luftinga til filteret. Og samt på dysene.. Og er litt lekasje på returen, men det har det bestandig vært. Har også sjekka alle glødeplugga, de gløder som bare pokker. Har lagt ledning rett fra batteriet til skinna for å tvangsgløde til jeg får start. Så blir det evt nytt rele da..
Posted 04 March 2008 - 13:12
ikkje at Tahoen min e klar førr nokka offroad-kjøring, men æ har djævelsk lyst
Se under AES på pirate4x4.no
Vi bruke å gje beskjed om kor det e kjøring når det nu e.
Velox: Glemte æ varmepistolen min dær i går?
Edited by Lundblad, 04 March 2008 - 13:12.
Posted 04 March 2008 - 18:54
Vi bruke å gje beskjed om kor det e kjøring når det nu e.
Velox: Glemte æ varmepistolen min dær i går?
Jupp, du glemte den. Men det var i og for seg bra det. Har brukt den masse i dag!
Dysene er stramma til ordentlig nå, og ingen lekasje og se! Nå mangler jeg bare startstrøm igjen! Lundblad?
Ellers så har jeg vaska leiligheta. Fy faen det trengtes. Så faen meg ikke ut her inne. Olje og skit overalt etter motoren har ligget i stua så lenge.