Velox's kooos garasje
#61
Posted 14 April 2008 - 00:02
Potta som er under er til BT og EU-godkjenning. Har ei rundt potte baki som bare er plugg and play for å få lyd, samt at jeg har et rett rør som er like langt liggende for ENDA mer lyd!
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#62
Posted 14 April 2008 - 11:23
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#63
Posted 14 April 2008 - 20:49
XL-7
#64
Posted 14 April 2008 - 22:04
#65
Posted 16 April 2008 - 15:15
Var en tur i marka i gård.. 32" blir for lite for snø i allefall. Og bilen er for lav under. Må få på bodylft, samt større tommer.
Hvordan får man sperre bak? Er det fryktelig dyrt eller veldig vanskelig arbe? Skulle gjerne hatt det sjøl...
#66
Posted 18 April 2008 - 10:53
Tillater meg og svare for Velox, siden han er på jobb i Hammerfest og uten tilgang på data.
Velox skal ha en luftstyrt ARB i bakaskslingen.
ARB er både dyrt og endel arbeid, siden du må ut med diffklumpen. Men den beste (og mest kjente) ettermarkedssperra.
Du får tak i automatiske lockere og, men de har jeg ingen erfaring med. Regner med det er nogenlunde samme operasjon..
Men jeg vet de er mye billigere!
http://www.rocky-road.com/zukarb.html
Ikke bry deg om at det er til zuki
Der står det hvordan arb fungerer
Edited by Lundblad, 18 April 2008 - 10:56.
#67
Posted 18 April 2008 - 11:03
Christian Halsa
480 22161
#68
Posted 18 April 2008 - 14:20
Velox skal ha en luftstyrt ARB i bakaskslingen.
ARB er både dyrt og endel arbeid, siden du må ut med diffklumpen. Men den beste (og mest kjente) ettermarkedssperra.
Du får tak i automatiske lockere og, men de har jeg ingen erfaring med. Regner med det er nogenlunde samme operasjon..
Men jeg vet de er mye billigere!
http://www.rocky-road.com/zukarb.html
Ikke bry deg om at det er til zuki
Der står det hvordan arb fungerer
Takk for info. sperre bak har jeg lyst på, men dette virka nok litt for avansert for mitt vedkommende. Kanskje en gang i fremtiden.
#69
Posted 26 April 2008 - 07:30
Fikk ordna ferdig eksosen i går. Stilt om ventilene litt og lada batterier. Dynamoen er helt gåen, så skal skru den ut i dag og se på børstene.
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#70
Posted 29 April 2008 - 11:32
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#71
Posted 05 May 2008 - 16:29
Men stå på. Det er en bil med masse krefter så den er artig å kjøre.
Har ikke sett så bra røykringer før.
Edited by Nöcke Gunnar, 05 May 2008 - 16:30.
#72
Posted 10 May 2008 - 08:55
Nå har to spempel gått gaiken nedi sylinderne. Slitt runde!
Driver å setter oppi en 2.3liter nå. Før stempla gikk, skifta jeg turbo og manifolder også, pga havari på den gamle turboen. Bilen spytta bare svart røyk. Etter turboskifte gikk det tre dager før motoren skjærte seg. ER nok vannpumpa som er for dårlig sånn at motoren aldri fikk kjølt seg skikkelig ned. Sku på langtur faktisk da det smalt! Måtte ringe NAF
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#73
Posted 10 May 2008 - 13:16
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#74
Posted 11 May 2008 - 11:31
Selvfølgelig holder man mote oppe.. Det er som et godt ekteskap. Vi har gode tider og vi har dårlige tider ilag. Nu for tida har ho stempelbetennelse og treng mye kooos. Og siden IBUX ikje hjalp, må æ nesten skifte stemplan
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#75
Posted 23 May 2008 - 02:13
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#76
Posted 04 July 2008 - 14:28
Litt bilder:
Slitt sylindervegg
Helt OK vegg
Sliten termostat
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#77
Posted 04 July 2008 - 15:44
Edited by wazzza, 04 July 2008 - 15:45.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#78
Posted 04 July 2008 - 21:48
Du ser ut som du har litt peiling på pajero...hva er galt når man gir gass og begge bakhjulene vibrere?
Men kan se at dekkene rister når man løyser ut på første og heile bilen rister
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#79
Posted 05 July 2008 - 11:27
ye ye..
At bakdekkan riste ja. Høres ut som du har slakk en og anna plass. Mest sannsynlig ut av fordelingskassa. Legg deg under og prøv å rikk på akslingene. Se om et kryss er gåen. Lett å skifte med ei skrustikke. Eller så er det bare stikkakslinger som er gåen. Begynn ut fra girkassa. Røsk og riv i alt til du finner noe løst! Det funker på disse brautebilene!
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)
#80
Posted 05 July 2008 - 12:21
Takker for tipse
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt