Gå til innhold

Foto
- - - - -

Velox's kooos garasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
86 replies to this topic

#41 Allpro

Allpro

Team Hilux

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 19:05

tror du må kjøpe deg ett ordentlig ladeapperat med start boost på tongue.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#42 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 07 March 2008 - 21:40

QUOTE(Offroad King @ 4 Mar 2008, 19:05) <{POST_SNAPBACK}>
tror du må kjøpe deg ett ordentlig ladeapperat med start boost på tongue.gif

Hehe, ja får se. Nå har jeg tatt inn ett og ett batteri for lade det skikkelig før jeg setter det i bilen igjen. Men nå sender jeg dysene til Nor Diesel i Tromsø og får dem trykktesta og chimsa om hvis det trengs!

Lurer på om det er strømmen som er problemet også. At jeg må ha en booster stående. Vet ikke helt lenger. Men bilen burde starte lett selv med lite strøm. Snakka med en som har bytta to topper. Og det skulle ikke være noe slags problemer!
Pajero -88 lang 2.5td Skogsbilen - GARASJE TRÅDEN PÅ PAJJA
Nissan Sunny N14 GTI (rallycross)

#43 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 09:37

Tatt av akslinga, men ser at jeg må i et skrustikke for å få av dritten.. Og det har ikke jeg! tongue.gif Tenkte på å skru fast ei stikke inni pajeroen.. Lage en liten arbeidsbenk bak i der tongue.gif

Har også skifta foringene på venstre side på stabstaget. Så da mangler frontrute, øvre foringer bak på demperne, begge bremseslangene fremme og krysset.

og ja, få start på motoren

#44 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 March 2008 - 09:05

Kjipt å ikke ha skikkeli tak over hodet når en skrur.. Jeg får plass til bilen i garasjen hjemme, men da er det begrenset arbeidsplass.. Ender me at halve bilen står inni..

Funnet ut hvorfor den ikke vil fyre?
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#45 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 21:15

QUOTE(wazzza @ 10 Mar 2008, 09:05) <{POST_SNAPBACK}>
Kjipt å ikke ha skikkeli tak over hodet når en skrur.. Jeg får plass til bilen i garasjen hjemme, men da er det begrenset arbeidsplass.. Ender me at halve bilen står inni..

Funnet ut hvorfor den ikke vil fyre?

Nei, vet ikke enda.. Leverte inn dysene i dag, får se imorn. Har fiksa akslinga, holder på med bremsene nå. Mista noen låseskiver i snøen osv.. Så ble litt utsatt med de bremsene..

#46 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 12 March 2008 - 22:47

Da er bremsa ordna. Men det var SYKT mye olje inni den ene trommeln. Skoa var helt fulle av tjære og olje!! Har fått frontruta, den skal ikke jeg montere. Får en anna kar til å ta det. Akslinga er ferdig, holder på med foringer på bakre stabstag. De ytre der og.. Tar dem i samme slengen. Liker ikke at det er noe gammelt og slitt på bilen nå som alt er nytt! smile.gif

Dysene var heeelt gåene fikk jeg beskjed om. Da vet vi i allefall hvorfor bilen ikke ville starte! tongue.gif
De overhaler alle dysene for meg så får jeg dem tilbake i løpet av neste uke. Så frem til da får jeg prøve å bli ferdig med alt unntatt frontruta da som jeg ikke får skifta før jeg har start på koilla!

I tilegg har jeg funne ut at det er jordfeil og lekasjestrømmer i bilen en og anna plass.. Batteria var nylada på mandag med 13,8V. I dag var det bare 10.5V.. Har ikke brukt bilen. Den har bare stått, mens jeg har skrudd.. Så det er nok noe rart her. Lurer på om det kan være dynamoen. Skal koble den ut og prøve. Merker jo som sagt at bilen "dauer" fort ut når jeg driver å filer på startern! Så det må være noe som sender strømmen rett til jord..

#47 Lundblad

Lundblad

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 09:49

QUOTE(Velox @ 12 Mar 2008, 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
Da er bremsa ordna. Men det var SYKT mye olje inni den ene trommeln. Skoa var helt fulle av tjære og olje!! Har fått frontruta, den skal ikke jeg montere. Får en anna kar til å ta det. Akslinga er ferdig, holder på med foringer på bakre stabstag. De ytre der og.. Tar dem i samme slengen. Liker ikke at det er noe gammelt og slitt på bilen nå som alt er nytt! smile.gif

Dysene var heeelt gåene fikk jeg beskjed om. Da vet vi i allefall hvorfor bilen ikke ville starte! tongue.gif
De overhaler alle dysene for meg så får jeg dem tilbake i løpet av neste uke. Så frem til da får jeg prøve å bli ferdig med alt unntatt frontruta da som jeg ikke får skifta før jeg har start på koilla!

I tilegg har jeg funne ut at det er jordfeil og lekasjestrømmer i bilen en og anna plass.. Batteria var nylada på mandag med 13,8V. I dag var det bare 10.5V.. Har ikke brukt bilen. Den har bare stått, mens jeg har skrudd.. Så det er nok noe rart her. Lurer på om det kan være dynamoen. Skal koble den ut og prøve. Merker jo som sagt at bilen "dauer" fort ut når jeg driver å filer på startern! Så det må være noe som sender strømmen rett til jord..

Jeg liker når jeg har rett og du må bruke flere dager på å feilsøke! biggrin.gif

Nårtid får du dysene tilbake?

#48 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 23:52

Du mister! Skal du ha *** i ræva?!?

Du vet æ kain!

Men nu e det nok bare å få montert de h**** dysen etter påske da æ e ferdig så ser vi det ann da. Skal nu starte etter "planen". Har også noe jordfeil her og der i og med at batteriene tømmes så sinnsykt fort. Men det er egentlig ikke noen stor sak å fikse. smile.gif

#49 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 17:12

da er nye dekk bestilt

35" 12.5 15 på 10" felg 35 innpress

#50 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 23:45

Fått dysene overhalt. Venter nå bare på nytt pakningsett til dysene. Må skiftes for hver gang for at driten skal holde seg tett.. :S

Har skifta bremseslangene fremme og ordna opp i foringene fremme. Flytta de som var fremme bak og montert nye fremme.

Så har jeg også fått heva bilen på høyre sia bak!

#51 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 28 March 2008 - 23:39

Har nå også skifta bladfjær på den gjenstående sida. Justert bakbremser og skifta alt av ringer i dysene. Nå står batteriene på lading til starting i morn forhåpentligvis! biggrin.gif

Bare frontruta gjenstår..

#52 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 11:14

Ferdig hevet..

Så blir det breddere og. Kommer til uka håper jeg!

#53 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 30 March 2008 - 14:44

Det siver enda ut diesel på dysene.. Rett under returen. Altså det er vel kanskje i returen det renner ut! Skjønner det ikke. Det blir ikke tett den dritten der! Er det noen ganger sånn at hvis det er for mye trykk, så renner det bare ut?

#54 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 31 March 2008 - 18:24

Har bestilt ny returskinne til dysene samt nye pakninger nok en gang! Hoff!

#55 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 01 April 2008 - 20:24

Ja, da var skinna påmontert med nye skiver på returen. Men når jeg filte på starten (ja, den tente på to sylindre biggrin.gif), så gikk den til helvette! tongue.gif Artig artig.. Så nå skal vi prøve trekke bilen igang. Først gløde masse, så trekke ivei.. Da må den jo starte!!! ...Ønsketenkning...

#56 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 01 April 2008 - 22:26

Satte slepetauet på ho.. 60m borti gata begynte ho å stønne!
100m borti gata klarte æ å få første reaksjon på gassen!
150 borte i gata stoppa vi opp og ho stod å putra på 700rpm!
Vi stod rolig, æ og ho, der uti snøen ei lita stund. Ga ho litt turtall så ho fikk gå sæ varm. Så bærte det avgårde hit og dit mella husan. Alt stemte som det sku, ho va ikje sjuk eller nokka. Går så reint atte! Deeeeeeeeeilig.. Usannsynlig godt! smile.gif smile.gif

Parkert ho langt oppi innkjøringa sånn at æ kain trilstarte ho i morra! Om det trengs da. Kan hende Andy har en starter te mæ.

#57 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 10:33

Ja, da fungerer alt, og bilen har fått skilt på seg! Var et helsikke på eu-kontrollen, måtte hjem og justere og skru to ganger før det gikk igjennom. Men det ordna seg ettehvert ja.

Skal ta noen bilder og legge ut straks.

#58 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 13:47

Gratulerer med godkjenning smile.gif Deilig følelse etter mange timer med skruing??
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#59 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 06 April 2008 - 10:35

Ja, det føltes bedre enn første gang æ fikk lappen til og med! tongue.gif

#60 Velox

Velox

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 07 April 2008 - 09:30

Nå mangler større hjul, bredere felger, winch og sperre bak!

Var en tur i marka i gård.. 32" blir for lite for snø i allefall. Og bilen er for lav under. Må få på bodylft, samt større tommer.