Hva kan gjøres nå??
#1
Posted 03 March 2008 - 18:47
Jeg har skrevet en tråd her i forumet ang vann i tanken, frost i forgasser og pumpe....
Men etter å ha tømt og tørka tanken, tørka benisnpumpe og forgasser, kjøpt ny yforvarmerslange + at jeg isolerte den ekstra med stålull uten at bilen er det spor bedre har jeg nå godt tom for idéer. Har testa med 2 forgassere, og 2 bensinpumer uten at det hjalp nå særlig.
Når motoren møter motstand i 3 og 4 gir virker det som om den mister all kraft og den begynner bare å gå på 2-3 sylindrer. Tråkker jeg inn klutsjen samtidig som jeg holder gassen inne når det skjer får jeg fult turtall. Har også bytta plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotort, coil, kondensator, stift....
Jeg fikk en tanke om at kanskje en eksos(?) ventil kanskje ikke klarer å stenge ordentlig. Grunnen til mistanken er at det er oljesøl, eller sort bensinsøl fra enden av slangen til luftfiltret. Rett før den går i forgassern. Kan det være noe å sjekke ut??? Eller er jeg helt på villspor? Kan det være at begge pumpene og forgasserne er ødelagt???? Hjeeeelp
#2
Posted 03 March 2008 - 19:10
#3
Posted 03 March 2008 - 19:11
Jepp... Bytta bensin filtret bak skjermen
Edited by Annnte, 03 March 2008 - 19:13.
#4
Posted 03 March 2008 - 19:16
Hmm ikke lett når slike feil oppstår. Slangene er ikke morkne og gammle til bensin tilførsel og retur? Alle vakumslanger sitter som de skal?? + vakumslange til fordeler?
#5
Posted 03 March 2008 - 19:20
Tja...slangene er sikkert aldri byttet på bilen. Har spaya rundt vakumslangene med startgass uten at den trakk noe av gassen inn. Kanskje jeg må gå over slangene en gang til. Kan være noe jeg har oversett...
#6
Posted 03 March 2008 - 19:21
Edited by Benteruden, 03 March 2008 - 19:24.
#7
Posted 03 March 2008 - 19:24
Under lokket er den en membran ja med 2 hull med en tynn plastikkgreie over som benisna går igjenom. Under dær igjen er det mekanikken for å drive pumpa. Har prøvd 2 pumper uten noe forksjell. Men begge er gammel, så det kan være begge er ødelagt.
#8
Posted 03 March 2008 - 19:26
#9
Posted 03 March 2008 - 19:28
Hmm..ja. Skal se om jeg får tak i en pumpe til... Takk for svarene
#10
Posted 03 March 2008 - 19:35
Jeg hadde det på min forige motor og det bare medførte at den sylinderen ikke fikk kompresjon og dermed tente den ikke.
Så den V6'ern gikk bare på fem. Han som kjøpte motoren av meg fant ut at ventilen var for stramt justert og løsnet litt på den og fikk den riktige ventilklaringen og motoren gikk som en klokke igjen.
#11
Posted 03 March 2008 - 20:00
Jeg hadde det på min forige motor og det bare medførte at den sylinderen ikke fikk kompresjon og dermed tente den ikke.
Så den V6'ern gikk bare på fem. Han som kjøpte motoren av meg fant ut at ventilen var for stramt justert og løsnet litt på den og fikk den riktige ventilklaringen og motoren gikk som en klokke igjen.
Det sylindret tente ikke i det hele tatt??
#12
Posted 03 March 2008 - 22:06
Den kan være påtte tett som min var.
Returnippelen bak på tanken var rusta
Fikk aldri bilen min til å gå som den skulle med vanlig forgasser.
Jeg fant ikke ut at returen var tett før eg monterte turbo.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#13
Posted 03 March 2008 - 22:27
Den kan være påtte tett som min var.
Returnippelen bak på tanken var rusta
Fikk aldri bilen min til å gå som den skulle med vanlig forgasser.
Jeg fant ikke ut at returen var tett før eg monterte turbo.
Aha...godt tips Da har jeg fått litt ting å sjekk ut
Takk for at dere tar dere tid til å svare
Sti@n
#14
Posted 03 March 2008 - 22:38
Nei, det var gnist på pluggen og den ble våt av bensin men det var ingen forskjell på den sylinderen om jeg nappet av pluggkabelen. Den gikk på 5 sylindre...
Pluggen tente kanskje bensinblandingen men må bare ha puffet eksplosjonen ut i eksosen, men litt usikker på det siden det ikke var noen forskjell i lyd på motoren eller i eksosen om jeg hadde pluggkabelen på pluggen eller ikke.
#15
Posted 03 March 2008 - 22:44
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#16
Posted 04 March 2008 - 00:40
Sti@n
#17
Posted 04 March 2008 - 16:16
#18
Posted 30 March 2008 - 15:52
For 3 uker siden leverte jeg bilen inn til Suzuki verksted i Bodø. Dær konstaterte de at forgassern var ødelagt. Den fikk for mye bensin og randt over.... Hvor det randt over sa de ingenting om. Fikk ikke pratet med mekanikerne, bare en dame i skranken som ikke hadde så veldig mye peiling. Så dermed var jeg nøddt å bestille litt forgassere. Nå har jeg bytta 3 forgassere og 3 bensinpumper. Bilen er ikke det spor bedre 1500 kr rett i dass!!! Nu skyter den i potta å nekter å gå jevnt både på tomgang og ved kjøring. Nytter ikke å justere tenninga. Har å sjekka at stiften har rikitg avstand i fordelern. Kan det være bilen ber om å få ta kvelden?? Synd om jeg ikke finner dette ut, for bilen er jo så tøff
Sti@n
Edited by Annnte, 30 March 2008 - 15:54.
#19
Posted 30 March 2008 - 18:14
No er ikkje eg noken dreven mekaniker, og har ikkje hatt slike problem, men sidan det er bytta forgassere fleire gonger uten at det hjelper så er det kanskje nærliggande å sjå på tenninga?
Eg ville kanskje prøvd å blåse gjennom rør og slanger frå bensinpumpa og til tanken med trykkluft. då merker du greit om det er motstand i noko av røra. (filteret tåler sikkert ikkje trykkluft..) dersom du trur det er trøbbel der fortsatt.
Ellers fint om du skriver kva type suzuki du har
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#20
Posted 30 March 2008 - 20:24
Ellers er fordelerlokk og rotor bytta. Stiften er justert i fordelern. Plugger og pluggledninger er bytta. Coil og kondensator er bytta.... Vet ikke om noe mer som kan byttes...
Skal prøve trykkluft. Takk for tipset
Sti@n
Edited by Annnte, 30 March 2008 - 20:25.