Hva kan gjøres nå??
Started by
Annnte
, Mar 03 2008 18:47
50 replies to this topic
#41
Posted 08 April 2008 - 07:24
vel, plugger er også en slitedel, og den der ser ikkje akkurat frisk ut. Åpninga i pluggen skal være rundt 0.7-0.9mm, du finner nok rett åpning i servicebok, men setter du den litt under 1mm vil nok bilen gå fint med pluggen.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#42
Posted 08 April 2008 - 08:35
QUOTE(Annnte @ 7 Apr 2008, 19:18) <{POST_SNAPBACK}>
Ok...har funnet en liten rakker som lager litt trøbbel... Legger ut bildet av den. Jeg skjønner godt at den krangler med slike plugger. Bytta plugger i desember, og hadde dem oppe igjen i januar. Fant en side på nettet som stiller diagnose på plugger,
Så det er nokk som de sa på verkstedet at forgassern var gåen. Den har fått stått så lenge i at den har herpa pluggene, å dermed hjelper det ikke å bytte forgasser så lenge pluggenene er ødelagt.
Skal ut å montere bil igjen
Sti@n
Så det er nokk som de sa på verkstedet at forgassern var gåen. Den har fått stått så lenge i at den har herpa pluggene, å dermed hjelper det ikke å bytte forgasser så lenge pluggenene er ødelagt.
Skal ut å montere bil igjen
Sti@n
Er det bare forgasseren som er synderen på den pluggen? Har du målt kompresjon? Hva er oljeforbruket?
#43
Posted 09 April 2008 - 16:53
QUOTE(Nöcke Gunnar @ 8 Apr 2008, 09:35) <{POST_SNAPBACK}>
Er det bare forgasseren som er synderen på den pluggen? Har du målt kompresjon? Hva er oljeforbruket?
Bilen ble ikke noe bedre med nye plugger....synderen ligger nokk en annen plass.
Hva annet kan det da være? Må se om jeg får målt kompresjonen en eller annen plass. Har ikke målt olje forbruk. Men den ryker veldig ved oppstart. Det er ikke hvit røyk, mere damp kanskje ?!?!
Er det noe vits å åpne toppen? Kanskje det kan gi litt svar?
Stian
Edited by Annnte, 09 April 2008 - 16:55.
Fis en bris...
#44
Posted 09 April 2008 - 17:11
QUOTE(Annnte @ 9 Apr 2008, 17:53) <{POST_SNAPBACK}>
Bilen ble ikke noe bedre med nye plugger....synderen ligger nokk en annen plass.
Hva annet kan det da være? Må se om jeg får målt kompresjonen en eller annen plass. Har ikke målt olje forbruk. Men den ryker veldig ved oppstart. Det er ikke hvit røyk, mere damp kanskje ?!?!
Er det noe vits å åpne toppen? Kanskje det kan gi litt svar?
Stian
Hva annet kan det da være? Må se om jeg får målt kompresjonen en eller annen plass. Har ikke målt olje forbruk. Men den ryker veldig ved oppstart. Det er ikke hvit røyk, mere damp kanskje ?!?!
Er det noe vits å åpne toppen? Kanskje det kan gi litt svar?
Stian
Jeg syntes ikke den pluggen så ut som forgasserfeil, men mål komp og sjekk olje og vannforruk og se om du får trykk i kjølevannett eller om det kommer små bobler opp i radiatoren når den står og går på tomgang uten radiatorlokket på. Bare pass så du ikke blir skoldet.
Gjør du de tingene vet du fryktelig mye om motorens tilstand etterpå.
#45
Posted 09 April 2008 - 17:16
QUOTE(Nöcke Gunnar @ 9 Apr 2008, 18:11) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg syntes ikke den pluggen så ut som forgasserfeil, men mål komp og sjekk olje og vannforruk og se om du får trykk i kjølevannett eller om det kommer små bobler opp i radiatoren når den står og går på tomgang uten radiatorlokket på. Bare pass så du ikke blir skoldet.
Gjør du de tingene vet du fryktelig mye om motorens tilstand etterpå.
Gjør du de tingene vet du fryktelig mye om motorens tilstand etterpå.
Problemet er at vibrasjon fra radiatoren kombinert med sirkulasjon gjør det umulig å se om det bobler Men kjøleveska har samme blå farge som da den var ny. Så det virker ikke som om det er olje i den. Bilen er ikke kjørbar, så får ikke sjekka oljeforbruk heller
Fis en bris...
#47
Posted 09 April 2008 - 17:49
trenger ikke å være.
Hvis bilen bare småkjøres vil det bli slikt pga kondens.
Hvis bilen bare småkjøres vil det bli slikt pga kondens.
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#48
Posted 09 April 2008 - 17:51
QUOTE(terje takras @ 9 Apr 2008, 18:49) <{POST_SNAPBACK}>
trenger ikke å være.
Hvis bilen bare småkjøres vil det bli slikt pga kondens.
Hvis bilen bare småkjøres vil det bli slikt pga kondens.
Bilen kjøres minimum 80km hver dag....eller når den er i orden. Pendlebil
Fis en bris...
#49
Posted 09 April 2008 - 17:53
DIESEL!!
#51
Posted 09 April 2008 - 18:26
Mål komp så gir det svar på masse av dette. Bare vær nøye når du gjør det.