Suzuki LJ80 Garasje Nr. 1
#221
Posted 22 November 2004 - 00:00
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#222
Posted 22 November 2004 - 00:00
________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565 Cab
#223
Posted 22 November 2004 - 00:00
http://www.autospar...._luftinntak.htm
Flere forskjellige under Subaru-look:
Hvis du ikke trenger mer enn 2-3 cm har du flere forskjellige størrelser å velge mellom. Ulempen er at de koster noen kroner, men da får du også norges råeste LJ....
UTROLIG fin bil Vidar!! Du har vært flink med den!
#224
Posted 22 November 2004 - 00:00
#225
Posted 22 November 2004 - 00:00
#226
Posted 22 November 2004 - 00:00
hadde et plast scoop på den ene siden av
panseret. Tror ducato også har, og dette
må jo høggerene være fulle av
#227
Posted 23 November 2004 - 00:00
her er realcars scoop:
http://realcar.e-lin...=loginguest&p=H
tror det takscoopet til impreza kan bli tøft:D kun 1295,- Nesten så jeg vurderer å få tak på en 410 motor kun for å kunne ha scoop:D
#228
Posted 23 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
har noen erfaringer med lengre sjakler for å få hevet den en tomme e.l.? Funker ok på 413 så det bør vel gå på denne og...
Vidar
Tze Suzuki meizter...
Opprinnelig postet av vidar
har hatt lengre sjakler, og uten kiler mellom bladfjøra og akslen for å korrigere geometrien i forhjulsstillinga i kombinasjon med endra sporvidde vil det gi en bil som er litt ustabil på veien. Fullt mulig å kjøre med, men ikkje noko god på veien nei.. med lengre sjaklar vil bilen si evne til å rette seg oppatt sjøl etter kurver bli svekka.
norsk speedometerservice fikser speedometer har jeg sett.
http://www.gulesider...s.do&itemId=MUP
Ellers kan du jo gjere litt sjøl med skalaplata som du hadde ute såg eg. var en her på forumet som hadde gjort det på sin eigen bil, husker ikkje type osv..
Men kva med ein slik lapp du får på ein NAF speedometertest som blir festa til dashbordet? "når bilens speedometer viser 50 er bilens fart 60" osv.. Er det lov på bilar med feil speedometer er det vel lov ellers også?
Suzuki SJ413JX 31"x10.5"
#229
Posted 23 November 2004 - 00:00
#230
Posted 23 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Æ har snart like mange innlegg som dæ i garasjen din:), ka me å satse på di svenske malaisia fjærn som løfta en tomme?
Opprinnelig postet av Henning
Ja, er det nokon som har bestilt seg slike?
Suzuki SJ413JX 31"x10.5"
#231
Posted 24 November 2004 - 00:00
Garviks Autospar, Sandnes/Stavanger
http://www.autospar...._luftinntak.htm
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#232
Posted 25 November 2004 - 00:00
#233
Posted 25 November 2004 - 00:00
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#234
Posted 25 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
ikke helt, lønn på fredag.... velkommen i klubben....
Vidar
Tze Suzuki meizter...
Opprinnelig postet av vidar
korsjn klubb.....
#235
Posted 06 April 2007 - 07:29
Har garasjen min her :
http://lj10.com/foru...topic.php?t=518
Skal igang med seriøs rustsveising gulv og alle karrosserifester--->EU.....kontroll....
Bilder kommer
Siste mods er +4cm OME sett, 413 komplett fordeler, med mer...
Founder Suzuki 4x4 Norway
#236
Posted 24 June 2008 - 21:32
Har garasje på www.lj10.com men der må en registrere seg for å se, så jeg tenkte å legge kortversjonen her.
Har hatt alle slags 410 og 413, men alltid ønsket meg en Lj80. Så mens jeg jobbet i Suldal / Sauda fikk jeg øye på en Samurai 1994 modell med kollisjonskade som stod klar for høggern på en henger.
Fikk kjøpt denne 1994 modellen samurai / 410, med 5 girs kasse og 997ccm motor. Solgte motoren og gir som var gått 49 000 km. Bilen var importert fra Spania.
Så byttet jeg karros og resten i en "kjørbar" Lj80 fra Sandefjord. Kjørte bort dit og byttet bil. Tok med lj´en tilbake til jobben i Suldal for å få den kjørbar.
Så ble det EU godkjenning og smårep for å få bilen igang. Tok den med hjem og fikk 8 toere på EU, men fikk den igjennom til slutt. Rullende "renovering" kalles det ...
Etterhvert ble det kjøpt inn enda en lj80 fra Arendal, en kompis av Widar T som hadde en stående med en "fin" hardtop. Denne hardtopen har faktisk serienummer 0001, har ikke funnet ut av dette enda, men kanskje den er den første av sitt slag..
Denne røde lj80´en ble strippet for noen deler og solgt til Ståle fra langt i nord, vet ikkje helt kva han har gjort med den.
Så ble det fix av hardtop og lakkering, hardtopen var svært grei å ha på vinteren
Etter at topen var på satte jeg også inn en lexan plate for å holde varmen inne i cupeen og holde vinden borte fra nakken min på sommeren.
Founder Suzuki 4x4 Norway
#237
Posted 24 June 2008 - 21:33
Flott at du begynner med info om biler du har vore innom!
utfylling:
Den raude LJ'en med civic frontfanger har/hadde vel Henning?
Og den kvite sammyen der har Sven no trur eg
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#238
Posted 24 June 2008 - 21:45
Stemmer det ja, Henning, har ikkje hørt fra han på lenge
Mer, padding i taket
De nye dekkene stakk litt utenfor, 12 cm....så jeg la på noe gummi matter og en skjerm fra en New Holland traktor delt i to foran. Dette ble midlertidige løsninger for å holde bilen på veien.
Så kom sommeren og taket, dørene og vinduet ble borte
Motoren i bilen er en F10a fra Sj410, hele 997ccm og 45 hk, 5 hk med enn den originale 798ccm med 40 hk.
Edited by vidar, 24 June 2008 - 21:50.
Founder Suzuki 4x4 Norway
#239
Posted 25 June 2008 - 16:18
hadde tenkt å kjøpe den, men desverre hadde han du bytta til deg LJ'en fra sendt den på huggern tre dager tidligere....
ringte så til huggeren for å se om jeg kunne få plukka den rein.... men de hadde pressa den dagen etter at den kom inn...
den jeg har i deler fant jeg tilfeldigvis på Østfold Bildemontering. Den var kraftig sidesmelt '91 modell og hadde stått der lenge og skulle presses i neste omgang, så jeg fikk plukke alt jeg ville ha for 2000 kr....
for det fikk jeg girkasse, aksler, transfer, alle mellomaksler, 3komplette stålbreddere, en framskjerm, tre fjærer, kalesje med bøyler og festeskinner... pluss en masse andre småting.....







