Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Suzuki LJ80 Garasje Nr. 1

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
430 replies to this topic

#241 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 June 2008 - 20:54

LJ er bare en flott liten bil. Det er en bil en får lyst til å kjøpe seg og restaurere til mint condition original tilstand.

Så det var en helrestaurert til salgs i Tyskland til 100 tusen norske kroner. Den var like strøken som rett fra fabrikken så det ut til.

Legg ut bilder så jeg får se litt under skallet også.

#242 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 27 June 2008 - 06:21

Vet ikke helt om jeg tør....kjeks....lukter Weiss design glassfiber kaross lang vei smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#243 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 June 2008 - 08:02

QUOTE(vidar @ 27 Jun 2008, 07:21) <{POST_SNAPBACK}>
Vet ikke helt om jeg tør....kjeks....lukter Weiss design glassfiber kaross lang vei smile.gif

Det skal være ille før en ikke kan redde det. Om du sveiser inn nytt metall på 0,9 mm så holder det frktelig lenge. Husk at de fleste av disse bilene har rustet opp på grunn av at de ikke engang har blitt spylt under noen gang.

Om en bare rengjør bilen godt under hver tredje måned så reduseres rustangrepene betraktelig. Rust er tross alt en meget treg prsess som er avhengig av flere forhold for å utvikle seg og den viktigste er at det ikke bedrives vedlikehold over lang tid.

Glassfiber er liksom ikke det samme selv om jeg har noen tanker i den retningen selv på en 413.

#244 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 16 October 2008 - 16:52

Litt lyd isolering på den slamrende baklemmen :

Attached Thumbnails

• pakning2.jpg

Edited by vidar, 16 October 2008 - 16:55.

Vidar

#245 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 15:53

Her var jo den gamle garasjen jo smile.gif
Vidar

#246 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 15:57

Og der vips var de slått sammen til en smile.gif
Vidar

#247 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 16:29

Fra da jeg renoverte skivebremsene foran :

Renset de, brukte ferrobet for å få vekk rust. Så varmet jeg dem opp med en varmepistol, dyppet dem så i en bøtte med industrimaling.

120205_007.jpg

120205_002.jpg

Vidar

#248 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 16:32

120205_002.jpg
Vidar

#249 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 16:35

Da en eller annen gjøk prøvde å stjele bilen for en uke siden, må jeg reparere tenningslåsen.

Da "gjøken" hadde klippet ledningene så nære låsen, fikk jeg det ikke helt iorden. Sliter med å starte bilen nå. Har også bygget inn en sikkerhetslås smile.gif

Edited by vidar, 10 November 2008 - 16:41.

Vidar

#250 grizzly

grizzly

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 238 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 17:05

Utrolig irriterende at en ikke kan få ha noe ifred mad.gif
Land Rover 90

#251 Aiolos

Aiolos

Olivenbonde

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 17:15

Vidar er det samme låsen som på 413 så har jeg sikkert noen liggende noen på loftet i garasjen..
Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,

#252 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 18:01

Det er en annen enn den, men takk. Låsen er ikke ødelagt, men sliter med loddingen smile.gif Må kjøpe meg en skikkelige loddebolt.

Forresten skal jeg komme med tak racket snart smile.gif hadde glemt det smile.gif
Vidar

#253 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 11 November 2008 - 11:46

Ja....det viser seg at det er den samme som 410 og 413, jeg trenger bare denne :

l_s.jpg

delen, den er skrudd inn i bunnen av låsesylinderen Ailios hadde den, konge!

Edited by vidar, 11 November 2008 - 13:24.

Vidar

#254 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 25 December 2008 - 09:53

En av flere tyverisikringer smile.gif...ikke mer joyrides....

Vidar

#255 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 25 December 2008 - 23:15

ikke dumt med en eksta bryter vidar... uansett om den er lett eller vanskelig å bryte opp må man jo vite at den er der for det første, og finner en evt tyv det ut, så er det en ekstra lås å jobbe med...

#256 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 26 December 2008 - 08:23

Ja, også er det enda en sikkerhetsanordning smile.gif'

God jul alle
Vidar

#257 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 December 2008 - 16:53

QUOTE(vidar @ 26 Dec 2008, 08:23) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, også er det enda en sikkerhetsanordning smile.gif'

God jul alle

Det var hele garasjen. :-) Jeg har en følelse av at det blir LJ 80 på meg, men for min del blir det til originalrestaurering. Ikke bytte motor, ikke skivebremser, ikke bytte stoler. (polstre opp de originale er max)

Om 5 år tror jeg de eneste LJ 80 du finner er de som har blitt renovert. Hvor mange tror du det er som ruller på vegen i Norge i dag? Ser det er et stort miljø i Tyskland og mye deler å få tak i der nede fremdeles.

Det er jo like rundt hjørnet at de er veteran også og som bevaringsverdig kjøretøy er avgiftene minimale.

#258 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 30 December 2008 - 07:47

smile.gif ja, enig i det, de ruster fælt og forsvinner fort. Er selv på utkikk etter en helt original.

For en tid siden fikk jeg en kjenning i bt til å søke opp alle lj80 i norge. Har en lang liste, de fleste er borte, men det er ca 4-5 på veien enda, 2 i sandefjord, 1 rogaland og 1 nordover smile.gif

har du snakket med reinsberg
Vidar

#259 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 December 2008 - 08:26

QUOTE(vidar @ 30 Dec 2008, 07:47) <{POST_SNAPBACK}>
smile.gif ja, enig i det, de ruster fælt og forsvinner fort. Er selv på utkikk etter en helt original.

For en tid siden fikk jeg en kjenning i bt til å søke opp alle lj80 i norge. Har en lang liste, de fleste er borte, men det er ca 4-5 på veien enda, 2 i sandefjord, 1 rogaland og 1 nordover smile.gif

har du snakket med reinsberg

Ja, de to er reservert for meg.

Vet ikke helt enda om jeg bare kjøper de på grunnlag av bildene eller om jeg skal reise og kikke på dem. Spiller kanskje ikke all verdens rolle om jeg ser på dem eller ikke. Den gule er et godt restaureringsobjekt.

Spørsmålet er jo om kanskje begge kan være aktuelle å sette tilbake til originaltilstand selv om den ene er relativt hardt angrepet av kjeks i karosset så er det jo lett å skaff platedeler fra Tyskland enda i flere år fremover.

Men jeg jobber litt med å finne lagerplass for dem innendørs frem til jeg kan begyne å jobbe på dem, jeg har jo en 413 i deler som er første pri så de to LJ blir stående et par år før jeg kan sette i gang med dem. Kanskje spraye på noe rustkiller for å stoppe rustangrep som eneste tiltak før lagring.

Enten må jeg leie meg en liten verkstedhall eller så får jeg bygge meg en ser det ut til. :-)

#260 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 30 December 2008 - 09:01

Det var flott, at noen tar vare på dem. Tror nok det skal være veldig galt før en ikke får gjort noe med kjeksen, men de ruster på de vanlige sj plassene, de kjenner du jo til....

Det står en original lj80 i Oslo med 30´ på kilometeren, men de som eier den vil ikke selge, den har stått lagret i en tørr garasje siden den var ny......jobber iherdig med dem enda.....

Jeg skal kjøpe meg glassfiber deler til fronten, som nå er snart rustet i stykker. Tipper det blir begge skjermer, panser og frontplate først. Svein på forumet har handlet hele kaross i gfk, fra Weiss design i Tyskland.

Lag en garasje og legg ut bilder av bilene når du får de av Reins
Vidar