Suzuki LJ80 Garasje Nr. 1
#241
Posted 26 June 2008 - 20:54
Så det var en helrestaurert til salgs i Tyskland til 100 tusen norske kroner. Den var like strøken som rett fra fabrikken så det ut til.
Legg ut bilder så jeg får se litt under skallet også.
#242
Posted 27 June 2008 - 06:21
Founder Suzuki 4x4 Norway
#243
Posted 27 June 2008 - 08:02
Det skal være ille før en ikke kan redde det. Om du sveiser inn nytt metall på 0,9 mm så holder det frktelig lenge. Husk at de fleste av disse bilene har rustet opp på grunn av at de ikke engang har blitt spylt under noen gang.
Om en bare rengjør bilen godt under hver tredje måned så reduseres rustangrepene betraktelig. Rust er tross alt en meget treg prsess som er avhengig av flere forhold for å utvikle seg og den viktigste er at det ikke bedrives vedlikehold over lang tid.
Glassfiber er liksom ikke det samme selv om jeg har noen tanker i den retningen selv på en 413.
#245
Posted 10 November 2008 - 15:53
Founder Suzuki 4x4 Norway
#246
Posted 10 November 2008 - 15:57
Founder Suzuki 4x4 Norway
#249
Posted 10 November 2008 - 16:35



Da "gjøken" hadde klippet ledningene så nære låsen, fikk jeg det ikke helt iorden. Sliter med å starte bilen nå. Har også bygget inn en sikkerhetslås
Edited by vidar, 10 November 2008 - 16:41.
Founder Suzuki 4x4 Norway
#250
Posted 10 November 2008 - 17:05
#251
Posted 10 November 2008 - 17:15
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#252
Posted 10 November 2008 - 18:01
Forresten skal jeg komme med tak racket snart
Founder Suzuki 4x4 Norway
#254
Posted 25 December 2008 - 09:53

Founder Suzuki 4x4 Norway
#255
Posted 25 December 2008 - 23:15
#256
Posted 26 December 2008 - 08:23
God jul alle
Founder Suzuki 4x4 Norway
#257
Posted 27 December 2008 - 16:53
God jul alle
Det var hele garasjen. :-) Jeg har en følelse av at det blir LJ 80 på meg, men for min del blir det til originalrestaurering. Ikke bytte motor, ikke skivebremser, ikke bytte stoler. (polstre opp de originale er max)
Om 5 år tror jeg de eneste LJ 80 du finner er de som har blitt renovert. Hvor mange tror du det er som ruller på vegen i Norge i dag? Ser det er et stort miljø i Tyskland og mye deler å få tak i der nede fremdeles.
Det er jo like rundt hjørnet at de er veteran også og som bevaringsverdig kjøretøy er avgiftene minimale.
#258
Posted 30 December 2008 - 07:47
For en tid siden fikk jeg en kjenning i bt til å søke opp alle lj80 i norge. Har en lang liste, de fleste er borte, men det er ca 4-5 på veien enda, 2 i sandefjord, 1 rogaland og 1 nordover
har du snakket med reinsberg
Founder Suzuki 4x4 Norway
#259
Posted 30 December 2008 - 08:26
For en tid siden fikk jeg en kjenning i bt til å søke opp alle lj80 i norge. Har en lang liste, de fleste er borte, men det er ca 4-5 på veien enda, 2 i sandefjord, 1 rogaland og 1 nordover
har du snakket med reinsberg
Ja, de to er reservert for meg.
Vet ikke helt enda om jeg bare kjøper de på grunnlag av bildene eller om jeg skal reise og kikke på dem. Spiller kanskje ikke all verdens rolle om jeg ser på dem eller ikke. Den gule er et godt restaureringsobjekt.
Spørsmålet er jo om kanskje begge kan være aktuelle å sette tilbake til originaltilstand selv om den ene er relativt hardt angrepet av kjeks i karosset så er det jo lett å skaff platedeler fra Tyskland enda i flere år fremover.
Men jeg jobber litt med å finne lagerplass for dem innendørs frem til jeg kan begyne å jobbe på dem, jeg har jo en 413 i deler som er første pri så de to LJ blir stående et par år før jeg kan sette i gang med dem. Kanskje spraye på noe rustkiller for å stoppe rustangrep som eneste tiltak før lagring.
Enten må jeg leie meg en liten verkstedhall eller så får jeg bygge meg en ser det ut til. :-)
#260
Posted 30 December 2008 - 09:01
Det står en original lj80 i Oslo med 30´ på kilometeren, men de som eier den vil ikke selge, den har stått lagret i en tørr garasje siden den var ny......jobber iherdig med dem enda.....
Jeg skal kjøpe meg glassfiber deler til fronten, som nå er snart rustet i stykker. Tipper det blir begge skjermer, panser og frontplate først. Svein på forumet har handlet hele kaross i gfk, fra Weiss design i Tyskland.
Lag en garasje og legg ut bilder av bilene når du får de av Reins
Founder Suzuki 4x4 Norway








