Suzuki LJ80 Garasje Nr. 1
Started by
vidar
, Sep 23 2003 23:00
430 replies to this topic
#361
Posted 26 April 2009 - 20:12
En lekker bil:)
men jeg trodde ikke LJ'en var bygget om til Elbil... hvor lang rekkevidde har du på den
men jeg trodde ikke LJ'en var bygget om til Elbil... hvor lang rekkevidde har du på den
#362
Posted 27 April 2009 - 05:45
Foreløpig 25 meter sliter med at batteriet går tomt...ny dynamo, nytt batteri, men siden jeg har en jordingsfeil, så kanskje er strømtjuven der?
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#363
Posted 27 April 2009 - 08:01
mulig, fiks jordingsfeilen og se...
ellers så kan du plukke ut en og en sikring og måle med et amperemeter der sikringen står med tenninga og alle forbrukere av... da vil du se hvilken krets det går strøm igjennom..
ellers så kan du plukke ut en og en sikring og måle med et amperemeter der sikringen står med tenninga og alle forbrukere av... da vil du se hvilken krets det går strøm igjennom..
#364
Posted 27 April 2009 - 10:54
QUOTE(sven @ 27 Apr 2009, 09:01) <{POST_SNAPBACK}>
mulig, fiks jordingsfeilen og se...
ellers så kan du plukke ut en og en sikring og måle med et amperemeter der sikringen står med tenninga og alle forbrukere av... da vil du se hvilken krets det går strøm igjennom..
ellers så kan du plukke ut en og en sikring og måle med et amperemeter der sikringen står med tenninga og alle forbrukere av... da vil du se hvilken krets det går strøm igjennom..
Eller gjør som meg som en midlertidig løsning, sett inn en hovedbryter på negativ kabel til batteriet, kjører starter og alt gjennom den. Den tåler rundt 400A kont.
#365
Posted 12 May 2009 - 12:14
Kjørt forbi jobben din idag og sa LJ'en utforbi. ser bra ut fra veien iallfall.
#367
Posted 30 May 2009 - 07:31
Da var EU sjekken igang, fikk 2´er feil på støtfanger, jordfeil baklys og bremselys, men det er nå fikset.
Pedalen var også mye for lav. Da ble det lufting av bremser, tre ganger prøvde jeg før det ble bra, mange liter med bremsevæske.
Det viste seg at bremsereguleringsventilen ble sentral i bildet ....
Følgende rekkefølge fungerte hos meg :
1. Bak venstre (bilen har bare et bremserør bakover)
2.Nedre nippel i bremsereguleringventilen.
3.Øvre nippel i samme
4.høyre foran
5.venstre foran.
Jeg har Sj413 bremsesylinder, med mer volum, og sj410 skivebremser foran.
Bremsereguleringsventilen :
Så etter tre turer til bilbula, ble eu-mannen fornøyd med at pedalen var bra EU sjekk ok 0 feil.
Pedalen var også mye for lav. Da ble det lufting av bremser, tre ganger prøvde jeg før det ble bra, mange liter med bremsevæske.
Det viste seg at bremsereguleringsventilen ble sentral i bildet ....
Følgende rekkefølge fungerte hos meg :
1. Bak venstre (bilen har bare et bremserør bakover)
2.Nedre nippel i bremsereguleringventilen.
3.Øvre nippel i samme
4.høyre foran
5.venstre foran.
Jeg har Sj413 bremsesylinder, med mer volum, og sj410 skivebremser foran.
Bremsereguleringsventilen :
Så etter tre turer til bilbula, ble eu-mannen fornøyd med at pedalen var bra EU sjekk ok 0 feil.
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#368
Posted 30 May 2009 - 07:42
Hadde egentlig tenkt å bypasse denne med sunny bremseslange fra biltema, og kjøre slik wilwood reg.ventil som Shu, men nå funker det
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#369
Posted 31 May 2009 - 14:42
Hva var det du fikk feil på på støtfangeren?
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#370
Posted 01 June 2009 - 18:06
underkjøringshinder den skal dekke hjulene sett forfra
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#371
Posted 02 June 2009 - 10:04
Vilket vil si at hva var galt????
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#372
Posted 03 June 2009 - 19:54
Den hjemmelaga støtfangeren var ikke bred nok til å dekke dekkenes bane sett forfra. Den originale var ok.
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#374
Posted 03 June 2009 - 20:01
Så til speedoet tok det fra hverandre for noen år siden, nå løsna glasset igjen.
Tok det fra hverandre og renset det, wedge lysene på 12V3W skal byttes ut med LED wedge sokkel som kommer fra Hong Kong snart Ebay er toppen.
Har også bestilt bremselys 12V21W i LED så det blir spennende å se om de virker bra
Tok det fra hverandre og renset det, wedge lysene på 12V3W skal byttes ut med LED wedge sokkel som kommer fra Hong Kong snart Ebay er toppen.
Har også bestilt bremselys 12V21W i LED så det blir spennende å se om de virker bra
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#375
Posted 04 June 2009 - 10:24
QUOTE(vidar @ 3 Jun 2009, 21:01) <{POST_SNAPBACK}>
Har også bestilt bremselys 12V21W i LED så det blir spennende å se om de virker bra
Hvis det er 21W i LED vil det lyse kraftig i alle fall.
Virker som om alt blir LED etter hvert. Ikke påvirkes de av vibrasjon, ikke av temperatur og holder i opptil 50k timer. Pluss at de trekker nesten ikke strøm
En LJ/SJ kan en anta har en snitthastighet på 35 km/t og om en da ganger det med 50k timer blir det til at disse lyspærende vil holde i ca 1 750 000 km. Det er kansje grunnlag for å si at de holder like lenge som bilen, nesten. ;-)
1 750 000 er 1 million kilometer mer enn fem til ti ganger så mye som de fleste LJ/SJ har gått på over tyve år. Sikker på at du ikke vil finne noen lamper med lenger levetid Vidar?
#376
Posted 04 June 2009 - 22:55
Det burde vel holde akkuratt, når gfk karosset er i havn, begynner vi å snakke om carbondatering av levetiden til lj´en min
Oops, glemte meg selv, 90 år med gåstol i lj´en......arvegods...
Oops, glemte meg selv, 90 år med gåstol i lj´en......arvegods...
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#379
Posted 31 July 2009 - 16:01
Vel etter å ha fått sendt bakre motor fester over sjøen, så var dagen kommet for montering. Det tok ca 1 time å fjerne det feste som ikke var ødelagt....mye kutt i knoker og oljesøl i retina.....
Bakre festene måtte kuttes litt i bolten på motorsiden for å lette montering, gikk mye bedre da.
Fikk også kutta hengslene til dørene, så nå kan de taes av uten demontering
Bakre festene måtte kuttes litt i bolten på motorsiden for å lette montering, gikk mye bedre da.
Fikk også kutta hengslene til dørene, så nå kan de taes av uten demontering
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway
#380
Posted 31 July 2009 - 16:04
Så da jeg først var igang, skulle jeg ordne lekkasjen i termostat huset, da knakk begge boltene i innsuget.....så demontering av innsug, forgasser og starter for å komme til siste bolten til innsuget...mye styr...
Fikk bestilt nye pakninger idag, så det nye innsuget går på neste uke, med forhåpentlig vis null lekkasjer...
Fikk bestilt nye pakninger idag, så det nye innsuget går på neste uke, med forhåpentlig vis null lekkasjer...
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway
Founder Suzuki 4x4 Norway