Gå til innhold



Foto
* * * * * 1 votes

Suzuki LJ80 Garasje Nr. 1


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
430 replies to this topic

#321 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 21:26

vulktape fins også andre plasser, er veldig dryg en sånn rull. kan også brukast til å lage nødpakninger og O-ringer med litt ninjatriksing.

treng berre etpar lag så er det tett, husk at tapen må strekkes for å vulke (klistre) seg sammen.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#322 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 25 March 2009 - 22:41

Har nå lest igjennom hele garasjen din, utrolig flott bil du har bygget!
Nesten så man angrer på at man kjøpte SJ og ikke LJ!

#323 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 March 2009 - 13:15

QUOTE(yakuza @ 24 Mar 2009, 21:26) <{POST_SNAPBACK}>
vulktape fins også andre plasser, er veldig dryg en sånn rull. kan også brukast til å lage nødpakninger og O-ringer med litt ninjatriksing.

treng berre etpar lag så er det tett, husk at tapen må strekkes for å vulke (klistre) seg sammen.


Den bør strekkes ca 30% er min erfaring for å få best resultat. Etter ett døgn i kuldegrader er den fullstendig vulket slik at den er både vanntett og solid (virker selvfølgelig også i plussgrader da). SomYakuza skriver er en rull utrolig drøy også. Mener de koster rundt 50 til 80 kr pr rull avhengig av hvor de selges.

#324 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 07:30

Mer pussing, det er nå jeg ser hvor mye rust det er....men nå må det snart bli litt kjøring, holder på å gå lei... smile.gif

IMG_3173__Small_.JPG
IMG_3174__Small_.JPG
IMG_3176__Small_.JPG

Dørene er fine, og gulvet er helt, litt overflaterust, men hjulbuene er .... mariekjeks....
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#325 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 08:23

FARGE smile.gif
IMG_3257__Small_.JPG


Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#326 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 11:26

Det der blir helt riktig, Vidar!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#327 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 14:00

Ja, dette ser bra ut

#328 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 14:11

Det er riktig farge, for meg er det gult som er fargen på LJ og SJ.

Helt toppers.


#329 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 09:33

Puuh... takk, lakka grillen og hengslene sort matt igår, ser ut som om det blir bra ja smile.gif M E N bakende og hjulbuene er nesten som det ikke henger maling på dem ...

Skal male dørene ikveld, så blir det slutt montering og påfyll av olje, vindusramma får jeg ta inni mellom smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#330 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 10:34

QUOTE(vidar @ 30 Mar 2009, 10:33) <{POST_SNAPBACK}>
Puuh... takk, lakka grillen og hengslene sort matt igår, ser ut som om det blir bra ja smile.gif M E N bakende og hjulbuene er nesten som det ikke henger maling på dem ...

Skal male dørene ikveld, så blir det slutt montering og påfyll av olje, vindusramma får jeg ta inni mellom smile.gif


Som du har skrevet tidligere så er det mye fint å få i glassfiber. Om en ser på hvor mye jobbdet er og hvor mye penger det går med om en skal rustsveise et dårlig kaross så kan en vurdere om det ikke er like godt å kjøpe et i glassfiber som aldri begynner å ruste.

Den ene SJ min blir bare glassfiber. Skjermer, panser, ruteramme, balje, baklem. Siden ramma er epoxybehandlet er jeg kvitt rusten for godt.

Om en skal begynne med rustsveising og kjøpe noen repdeler i metall så drar det fort på noen tusen kroner der også. Pluss at 100 timer legger en fort igjen uten å bli ferdig.

Metallet på disse bilene er så utarmet på elektroner at det har ingen motstand mot rust lenger. Det krever mer enn god behandling.

Har du forsøkt med en skikkelig solid sinkspray, ikke den tynne en får på Biltema, men skikkelig spray. Det er like godt som varmforzinking i følge en del tester. Fordelen er at en kan legge det på hjemme i garasjen.

#331 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 11:46

Hempel sin zink spray er god, noe av det beste som finnes på markedet. Brukte flere hundre slike bokser der jeg jobbet med galvanisering.

Men selv så har jeg testet Biltema sin nå og den virker god den også faktisk. Men som sagt, den er tynn.
Tlf: 98883546

#332 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 13:48

QUOTE(Roar Hovet @ 30 Mar 2009, 12:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hempel sin zink spray er god, noe av det beste som finnes på markedet. Brukte flere hundre slike bokser der jeg jobbet med galvanisering.

Men selv så har jeg testet Biltema sin nå og den virker god den også faktisk. Men som sagt, den er tynn.

Bare en løfter opp sprayboksen kjenner en hvor tynn den er, det er ingen vekt på den. Og det er zink som veier, så lite zink blir lett boks. Billig og lite. Men innholdet er kanskje av samme kvalitet som andre merker

#333 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 13:57

ren sink er ren sink det.... men det kommer jo litt an på hvor mye løsemiddel de bruker for å få sinken ut av boksen...


#334 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 21:24

QUOTE(sven @ 30 Mar 2009, 14:57) <{POST_SNAPBACK}>
ren sink er ren sink det.... men det kommer jo litt an på hvor mye løsemiddel de bruker for å få sinken ut av boksen...

Sink er sink men det er et belgisk firma som produserer noe de kaller atomisert sink. Om det er bedre vet jeg ikke. Jeg har brukt noe av det og det er i alle fall mye sink i hver boks og jeg innbiller meg det kanskje men synes den dekker bedre på en måte enn annen kvalitetssink jeg har brukt. Men som du skriver sink er sink.

Egentlig burde en bare la skiten ruste for begynner en først med rustbeskyttelse blir en lett hektet på det og legger alt for arbeid i det.

#335 banjin

banjin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 12:21

må bare spørre. men hvor for man tak i bakskjermer og hjulbrønner til SJ. eventuelt hva koster slikt ca.

#336 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 13:12

sjekk denne linken og pdf filen med prisene, du kan egentlig gange euroen med 10 for å få rette prisen inn i landet.

http://www.weiss-des...anbauteile.html
http://www.weiss-des...lj80_200901.pdf

Christian hos Weiss design hadde bra priser på frakt, han pakket de i forskjellige sendinger slik at de passet best til pakkene som dhl har.

Rask service også. Mener McZuk har kjøpt sj413 skjermer av han, kanskje han vet prisen
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#337 banjin

banjin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 13:48

takker.
for skrive mail til han weiss og se om man for svar. regner med engelsk går bra siden tysk er magert.

ellers så for man se om man ikke hadde klart å gjøre slikt selv.

Edited by banjin, 31 March 2009 - 13:50.


#338 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 15:37

Fant fram kvitteringen fra han, 160 euro per stykk pluss frakt, 35 euro. Det var ca. halv pris ny stål skjermer. Hygglelig fyr, god produkt. Jeg kan anbefal Christian.

Attached Thumbnails

  • suzuki_079.JPG
  • suzuki_055.JPG


#339 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 17:09

QUOTE(banjin @ 31 Mar 2009, 14:48) <{POST_SNAPBACK}>
takker.
for skrive mail til han weiss og se om man for svar. regner med engelsk går bra siden tysk er magert.

ellers så for man se om man ikke hadde klart å gjøre slikt selv.


Han snakker greit engelsk så du kan godt ringe til han om det er noe du lurer på. På epost kan det ta noen dager før han svarer men han er en grei fyr. Jeg skal møte han i Flensburg i slutten av måneden.

#340 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 17:14

QUOTE(banjin @ 31 Mar 2009, 13:21) <{POST_SNAPBACK}>
må bare spørre. men hvor for man tak i bakskjermer og hjulbrønner til SJ. eventuelt hva koster slikt ca.


Ellers finnes det også rep-deler i metall for de fleste steder på karosset. Tror Lars på http://www.mbb.dk/shop/ kan gi deg gode priser der. Klubben har vel en rabattavtale der fremdeles.