Derfor at det ikke er tappeplugg på diffen bak er for at da skal du inspisere/bytte brytepinnen samtidig
er gjort med hensikt fra GM... man er litt dumt ja for hadde blitt litt mindre søl før man tok av lokket
Posted 29 July 2014 - 18:55
Derfor at det ikke er tappeplugg på diffen bak er for at da skal du inspisere/bytte brytepinnen samtidig
er gjort med hensikt fra GM... man er litt dumt ja for hadde blitt litt mindre søl før man tok av lokket
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 29 July 2014 - 19:44
Hvor besilte du deksel og pakning? Og er det nødvendig å bytte deksel etter oljebytte?
Posted 29 July 2014 - 22:18
Brukte silikonpakning .. og du trenger ikke bytte dekselet
en rørleggerbutikk skaffer det du trenger for å lage dreneringshull selv...
er jo bare ei gjengehylse med krage og mutter pluss en bolt som passer i hylsa med en kobberpakning på du trenger
tenkte utføre det på bunnpanna til girkassa men så så jeg summit hadde slike ferdige bunnpanner med tappeplugg, så blir vel shopping snart igjen
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 01 August 2014 - 19:23
Kjøpte deksel på ebay. Det er mest sansynlig ikke nødvendig å bytte deksel, men om noen har dratt til skruene hardt så kan man risikere at dekselet ikke er 100% plant lenger og dermed vil lekke etter å ha hatt det av.
Det nye dekselet har også tappeplugg.
Men ja, kanskje brytepinnen burde vært byttet i samme operasjon.. tenkte ikke på det
Posted 04 August 2014 - 16:28
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
Posted 05 August 2014 - 02:09
Bestilt time hos Funderud antirust. Den årlige oljebehandlingen
Posted 11 August 2014 - 16:54
Byttet tilbake til orginale baklyktene Har kjørt lenge uten nærlys, bare fjernlys på ekstra lysene. Har ikke brydd meg så mye om det, siden det har vært sommer. Jeg var 100% sikker på at feilen lå bak med den ene baklykten. Og når vi skrudde av på den siden jeg mente feilen lå, så knakk det et feste. Skal prøve å redde festet, men ja.
Ang det med nærlys og sikring, gikk over alle sikringer jeg fant. Andre har og gjort det samme, fant ingen feil på sikringene. I går når vi stod og feilsøkte, så så jeg helt tilfeldig en sikring boks (for 1 sikring), som bare var der. Tok og sjekket den, der var sikringen gått. Byttet den, så funket det igjen. Byttet også lyspæreholderen, da den var smeltet og deformert.
Posted 12 August 2014 - 09:25
Sitter og venter hos Funderud Antirust....den årlige oljinga....
Posted 14 August 2014 - 21:15
bytta olje på motor og bakaksel og vasket innvendig
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
Posted 16 August 2014 - 10:47
Posted 16 August 2014 - 10:51
Er de på dette bildet trukket helt ut?
Posted 16 August 2014 - 22:45
ser ikke sånn ut på bildet..
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 17 August 2014 - 12:18
De er helt inne og kunne gjerne ha gått enda noen cm til inn. Men størrelsen er et must, særlig da den nederste delen er forbeholdt et mindre vidvinkel speil, som er så effektivt at jeg vurderer å droppe blindsonen. Som ryggespeil ville det vært bedre med en hel speilflate da man må veksle mellom det lille vidvinkel speilet nede og det store mer nærsyntspeilet oppe. En liten vidvinkel effekt på det store oppe ville utjamnet forskjellen noe, men det er sikkert bare en vanesak, jeg har såvidt fått prøvd bilen i gårkveld etter bremserep.
Edited by Jonta, 17 August 2014 - 12:28.
Posted 18 August 2014 - 10:03
Posted 18 August 2014 - 12:52
Posted 19 August 2014 - 01:09
Ja, helt klart, det høyre speilet burde ha litt vidvinkel effekt. Men det jo et lite vidvinkel speil der også men det er såpass lite at jeg ikke kan justere det slik at jeg også ser bakhjulet. Litt skuffende at såpass dyre speil ikke er bedre gjennomførte, men helt klart en oppgradering.
Posted 19 August 2014 - 06:54
Posted 19 August 2014 - 15:31
Det var intressant! Forminskningen i orginalspeilet er litt i overkannt synes jeg.