Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#6641
Posted 02 July 2014 - 20:09
Tok en liten prøvetur, og fikk ikke noe bjeffing under turen eller på tomgang etterpå.
Får ta en lengere tur imorgen å se om feilen lå der.
#6642
Posted 02 July 2014 - 20:18
Så han hadde kjøpt seg vogn sist jeg var hjemme hos han.
#6644
Posted 02 July 2014 - 23:51
Jeg mener den hadde samme farge som din, men nå ble jeg selvfølgelig usikker.
#6645
Posted 03 July 2014 - 17:16
Fått på rør mellom så lenge, får se hvordan det blir med temperaturen på motoren i bakken her nå.
Klarte å dra av ei 76mm rørklemme, så venter på ei ny pakke fra Biltema som er på vei utover nå.
#6646
Posted 03 July 2014 - 22:09
tenker du merker stor forskell jeg med å uten sotfelle..
men invester i litt større crossoverpipe.. anbefales
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6647
Posted 04 July 2014 - 07:08
#6648
Posted 04 July 2014 - 07:30
@Tahoe2000: Du kappet ut sotfelle men har ellers originalt anlegg i skrivende stund? Jeg bestilte kitet med crossover og downpipe på Sarpsborg Motor nå . Og en ting er å bygge nytt anlegg helt ut men er det noenlunde lettvint å bare koble seg inn på de originale rett etter der sotfella sto? Noen som har gjordt dette??
#6649
Posted 04 July 2014 - 07:40
Kappet rett foran sotfella, så fleisen mot downpipen sitter igjen og satte på rør derfra til potta.
- Sleipner68 likes this
#6650
Posted 04 July 2014 - 11:40
Gikk til anskaffelse av 95' Cheyenne, stoppa sikkert 50 ganger på vei hjem (300 km) bytta og fjernmonterte PMD, ganske ny motor som ble levert av Minges, har nå gått 35 000 km og maler som en katt Ingen utstillingsbil, men fri for rust ser ok ut, skikkelig arbeidsjern som bare drar og drar
- cned86 likes this
#6651
Posted 05 July 2014 - 17:03
Hagen Strand Camping er booket de neste 10 dager, med to dager ned og to eller tre dager hjem skulle vel ferien være i boks.
For å være på den sikkre siden er FDS flyttet inn i bilen og en ekstraboks ligger under førersetet.
#6652
Posted 06 July 2014 - 19:55
Dansketur?
Hva skjedde med østerdal/røros/femund-turen da?
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6653
Posted 06 July 2014 - 21:24
#6655
Posted 06 July 2014 - 22:03
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#6656
Posted 08 July 2014 - 13:48
Jeg har aldrig forstått vitsen med ekstra parklys i tusenmetrene
Dessuten er det snart bare jeg som bruker parklys. Når så dere sist en parkert bil med bare parklys på? Særlig yrkessjåfører må synder grovt her, særlig de burde vite hva disse lysene egentlig skal brukes til. Ikke sjelden kan man se en bil med kran eller en tankbil stå stille i en lengre periode, å jobbe med nærlysene på, FY! Og Taxier da...
Personlig syntes jeg også det har litt med stil å gjøre, og at man bryr seg litt om batteret.
Med camper'n på har Blåmann fungert som campingbil en uke
Edited by Jonta, 09 July 2014 - 11:18.
- Ståggå likes this
#6657
Posted 09 July 2014 - 14:20
- cned86 and Golgate like this
#6658
Posted 09 July 2014 - 21:43
I dag har girkassa fått ny olje og nytt filter. Glad eg hadde med en ringrev so har gjort det før, for jaggu e det litt kukje uten grav.
#6659
Posted 10 July 2014 - 18:34
idag fikk den nytt hjullager på h. side + en drivakslen mansjett. så da har den endelig 2 nye forhjulslager
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#6660
Posted 10 July 2014 - 18:44
hvordan ble lyden inni og utvendig nå som sotfella er borte?Kjørt til Danmark uten noen problemer, 2 bakker i Sverige som den fikk 100 grader og en lang bakke på 6% stigning den gikk to streker over men når jeg slapp den ned på 1800 omdr sank gradene ned til under 100 grader igjen. Cruisekontrollen tok helt av, liten motbakke giret den ned og fikk 2800 omdr. Tok over kontrollen selv, da var det skjelden den gikk over 2200 og gradene holdt seg godt under 100. Lå vel meste av veien mellom 90 og 100 km/t, brukte en tank fra Fredrikstad til Danmark, ser på kviteringa fylte 98 liter på 62 mil, med vogna på 2,5 tonn bak. Da får matematikerene regne ut resultatet. Tror vel det ikke blir så ille galt, regner med det blir litt mer på veien hjem da vi velger noen flere døgn og annen vei. God ferie her er ølen kald og Dieselprisen under 10kr.