Dei tapper av anlegget, så vacumtester dei for å sjekke om det er tett. Gassen som dei tømte frå anlegget blir fylt på igjen, og det du betaler for er gassmengda som mangler iht spesifikasjonene. Altså, du betaler for manglende gass i anlegget.
Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#3541
Posted 06 May 2011 - 19:56
Dei tapper av anlegget, så vacumtester dei for å sjekke om det er tett. Gassen som dei tømte frå anlegget blir fylt på igjen, og det du betaler for er gassmengda som mangler iht spesifikasjonene. Altså, du betaler for manglende gass i anlegget.
#3542
Posted 06 May 2011 - 23:41
Det man skal være obs på er at vi som kun topper anlegget kommer på denne måten svært gunstig ut når man finner steder fom gjør det slik Jeeps skisserer. Flere har en fast pris uansett bruk av gass, noe som gjør at de tjener rått på oss som ikke har mistet noe gass.
#3543
Posted 06 May 2011 - 23:43
Det varierer fra biltype til biltype hvor mye som skal på. Chevyen skal vel ha en 1,02 kg mener jeg å huske, S211 mercen min skal bare ha noe over 900 gram. Det er klistermerker på AC anlegget ditt som forteller hvor mye bilen din skal ha.
#3544
Posted 08 May 2011 - 20:07
#3545
Posted 08 May 2011 - 21:31
høres ut som griseriarbeid..
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3547
Posted 09 May 2011 - 07:24
#3548
Posted 09 May 2011 - 13:00
Jaja, skal unasett bli godt å slippe rumlinga fra BFG mud.
#3549
Posted 09 May 2011 - 14:49
Jaja, skal unasett bli godt å slippe rumlinga fra BFG mud.
hehe... fikk lov....hørtes litt søtt ut... er du satt under administrasjon?
Hva skal du ha nå da?
#3550
Posted 09 May 2011 - 15:07
Hva skal du ha nå da?
Hehe ikke akkurat, hadde kanskje vært en fordel . bankkontoen min og jeg hadde ikke planlagt dekk kjøp nå iallefall.
Litt krasj i budsjettet å kjøpe dekk høst og vår, men er det oppbrukt så er det oppbrukt. Gidder ikke kjøpe ett og ett dekk når de er såpass gamle som de er.
Ble Maxxis 265/70-16 fra trønderdekk. Tror ikke de er noe værre eller bedre enn cooper discovery iallefall som var alternativet der og da.
#3551
Posted 09 May 2011 - 20:30
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#3552
Posted 10 May 2011 - 02:32
Aner ikke hva jeg skal gjøre, bilen er senket med lovlig senkesett i USA, men ingen papirer.
4-hjulskontroll er tatt hos Bergheim hvertfall.
kun 1,5" bak og 1" foran.
Noen tips til "snille" EU-kontroll steder??
De vil jo se dette da de idiotiske fjærene er blå!!
Vil så gjærne kjøre tahoe igjen
Ellers så har jeg byttet antenne da den gamle falt av et eller annet sted mellom oslo og tønsberg
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#3553
Posted 10 May 2011 - 05:31
Aner ikke hva jeg skal gjøre, bilen er senket med lovlig senkesett i USA, men ingen papirer.
4-hjulskontroll er tatt hos Bergheim hvertfall.
kun 1,5" bak og 1" foran.
Noen tips til "snille" EU-kontroll steder??
De vil jo se dette da de idiotiske fjærene er blå!!
Vil så gjærne kjøre tahoe igjen
Ellers så har jeg byttet antenne da den gamle falt av et eller annet sted mellom oslo og tønsberg
Da e det vel berre å bite i det sure eple å heise den opp igjen for nokre dager... Om du ikkkje har orginaldelene så blir vel det en dyr operasjon.
#3554
Posted 10 May 2011 - 12:58
#3555
Posted 10 May 2011 - 14:38
Virker nesten slik...
Får vel prøve å få den godkjent da og se... vel verdt å prøve!
Idag får jeg ikke start på bilen så har kost meg med litt banning og diverse... tror det er et jordingsproblem rundt batteriområdet...
F@!N ta bil!! Kanskje jeg skal bli en av idiotene som sykler i veien for alle istede?!
Gasshelvetet fungerer fortsatt ikke, men har fått time hos for gass service 18 august...
det var jo ikke lenge til! Lenge leve 15kr/l for bensin den perioden!
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#3556
Posted 10 May 2011 - 20:01
MAL de svarte med svart hammerslagslakk
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3557
Posted 10 May 2011 - 20:33
Aner ikke hva jeg skal gjøre, bilen er senket med lovlig senkesett i USA, men ingen papirer.
4-hjulskontroll er tatt hos Bergheim hvertfall.
kun 1,5" bak og 1" foran.
Noen tips til "snille" EU-kontroll steder??
De vil jo se dette da de idiotiske fjærene er blå!!
Vil så gjærne kjøre tahoe igjen
Ellers så har jeg byttet antenne da den gamle falt av et eller annet sted mellom oslo og tønsberg
Det funker som regel å lakke fjørene svarte :-P Har gjort det på audien og har baldri hatt noe pes...
Edited by willytoy, 10 May 2011 - 20:36.
#3558
Posted 10 May 2011 - 21:08
#3559
Posted 11 May 2011 - 08:51
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#3560
Posted 11 May 2011 - 12:37
To bukker....må du jo ha uansett, eller er du av dem som stoler på "bare" jekken?